Hot Now

Rolul HR-ului în definirea brandului organizațional

30 04 2013, Cristi Ariton , Comenteaza, 3.584 afisari

E greu să revendici şi să argumentezi rolul tău ca HR în economia brandingului, şi mai ales să obţii influenţa necesară. Totuși, formarea noastră umanistă ne ghidează spre cazuistică, poveste, metaforă. „Nu înțelegi? Hai mai bine să îţi spun o poveste!” (Andrei Pleşu, Parabolele lui Iisus) pare să funcţioneze şi în mediul organizaţional, atunci când se impune definirea în comun a unei situații. 

În articolul de faţă, “povestea” propusă este simplă şi demonstrează aspecte demne de un manual de management. Pentru a nu-i ştirbi oralitatea vă propun să urmăriţi videoclipul de mai jos:

 

În urma acestui caz  (cu 1000+ distribuiri pe Facebook, 17K vizualizări pe YouTube, postat pe bloguri de top) putem schiţa câteva argumente forte pentru necesitatea cooptarii HR-ului în ariile consacrate marketingului şi relaţiilor publice.

A)   Brandul de angajator şi brandul personal/colectiv al angajaţilor sprijină buna receptare a unui produs de către public.

B)   Când produsul este în mod repetat de slabă calitate, publicul acordă acelaşi calificativ şi resurselor umane din spatele lui.

C)   În cel mai rău scenariu (cel din video), produsul este ignorat complet, atenţia criticilor căzând exclusiv pe angajaţi. Nu mai poţi face repoziţionare de produs, rebranduire, ci singura soluţie pare a fi…employer branding.

Vedem cum povestea unei mărci este în interdependenţă cu povestea oamenilor din spatele ei. În cazul de mai sus, ultima  o eclipsează pe prima.

Dacă analizăm Povestea vorbii, de Anton Pann, realizăm că memoria publicului încapsulează informaţii despre om, şi nu despre produse. Oricum, sunt doar două opţiuni. Fie brandurile îşi găsesc povestea în jurul acelui fir roşu (propus de Storience), fie vor rămâne “de poveste”, primind “sopronul şi franghia” publicului, ca în cazul de mai sus (aluzie la Povestea unui om leneş, Ion Creangă).

Adauga comentariu

Cele mai noi

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 8 decembrie, între orele 14.00-16.00, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema: Povești despre date, tehnologie, diversitate, egalitate și incluziune. La această ediție se vor aduce exemple concrete de transformare a afacerii prin tehnologia aliniată la principiile “Diversity Equality and Inclusion” și de instalare […]

Detalii

–          Peste 60% din angajații români care își caută un alt job se consideră subapreciați la locul de muncă actual –          Aproape 19% consideră că și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri –          61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță Ediția de toamna a studiului Randstad Workmonitor indică […]

Detalii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două – trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România. Majoritatea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter