Hot Now

Rolul HR-ului în definirea brandului organizațional

30 04 2013, Cristi Ariton , Comenteaza, 3.333 afisari

E greu să revendici şi să argumentezi rolul tău ca HR în economia brandingului, şi mai ales să obţii influenţa necesară. Totuși, formarea noastră umanistă ne ghidează spre cazuistică, poveste, metaforă. „Nu înțelegi? Hai mai bine să îţi spun o poveste!” (Andrei Pleşu, Parabolele lui Iisus) pare să funcţioneze şi în mediul organizaţional, atunci când se impune definirea în comun a unei situații. 

În articolul de faţă, “povestea” propusă este simplă şi demonstrează aspecte demne de un manual de management. Pentru a nu-i ştirbi oralitatea vă propun să urmăriţi videoclipul de mai jos:

 

În urma acestui caz  (cu 1000+ distribuiri pe Facebook, 17K vizualizări pe YouTube, postat pe bloguri de top) putem schiţa câteva argumente forte pentru necesitatea cooptarii HR-ului în ariile consacrate marketingului şi relaţiilor publice.

A)   Brandul de angajator şi brandul personal/colectiv al angajaţilor sprijină buna receptare a unui produs de către public.

B)   Când produsul este în mod repetat de slabă calitate, publicul acordă acelaşi calificativ şi resurselor umane din spatele lui.

C)   În cel mai rău scenariu (cel din video), produsul este ignorat complet, atenţia criticilor căzând exclusiv pe angajaţi. Nu mai poţi face repoziţionare de produs, rebranduire, ci singura soluţie pare a fi…employer branding.

Vedem cum povestea unei mărci este în interdependenţă cu povestea oamenilor din spatele ei. În cazul de mai sus, ultima  o eclipsează pe prima.

Dacă analizăm Povestea vorbii, de Anton Pann, realizăm că memoria publicului încapsulează informaţii despre om, şi nu despre produse. Oricum, sunt doar două opţiuni. Fie brandurile îşi găsesc povestea în jurul acelui fir roşu (propus de Storience), fie vor rămâne “de poveste”, primind “sopronul şi franghia” publicului, ca în cazul de mai sus (aluzie la Povestea unui om leneş, Ion Creangă).

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter