Sondaj: 40% dintre companiile care promovează anunturi de angajare recunosc că sunt false
Platforma de recrutare Resume Builder a realizat un sondaj cu 650 de manageri, iar 40% dintre aceștia au declarat că firmele lor au postat anunțuri false în ultimul an, anunță CBS News, preluat și de platforma Biziday. Deși păreau autentice și, în unele cazuri, candidații au fost chiar intervievați, companiile nu intenționau să angajeze. De asemenea, s-a constatat că trei din zece companii au, în prezent, anunțuri false pe site-urile lor sau pe platformele de recrutare.
Studiul arată că aceste anunțuri nu sunt escrocherii menite să colecteze date personale, ci joburi-fantomă create de managerii de resurse umane pentru a pune presiune pe angajații existenți. Majoritatea companiilor care au adoptat această practică au postat între unul și cinci anunțuri false, chiar dacă aveau și campanii de recrutare pentru joburi reale. Anunțurile false acoperă toate nivelurile de expertiză, de la poziții de începători până la poziții executive, iar multe companii au organizat interviuri de angajare fictive.
Mai mult, 60% dintre managerii intervievați au declarat că au păstrat CV-urile depuse de candidați „pentru o dată ulterioară”, întrucât nu aveau nevoie de forță de muncă. Șapte din zece manageri consideră că această practică este acceptabilă din punct de vedere moral și benefică pentru afaceri, contribuind la controlul cheltuielilor și creșterea veniturilor, fiind, totodată, o formă de publicitate. Ei susțin că productivitatea și moralul angajaților existenți sunt îmbunătățite.
Totuși, Resume Builder consideră că, deși nu este un fenomen nou, amploarea sa este îngrijorătoare. Anunțurile-fantomă complică eforturile persoanelor în căutarea unui loc de muncă și, în final, pot afecta reputația companiilor.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam