Studiu Aon: Aproximativ jumătate dintre multinaționale acordă beneficii extrasalariale

Conform studiului Aon 2024 Global Benefits Trends, standardele minime de beneficii devin o normalitate pentru multinaționale la nivel global. În prezent, 43% dintre companiile multinaționale acordă deja beneficii minime globale, iar dintre acestea aproape trei sferturi se concentrează cu precădere spre patru tipuri de beneficii: programele de asistență medicală pentru angajați și asigurările de viață (73%), concediul de maternitate (70%) și concediul de paternitate (69%).
În cadrul studiului, au fost analizate răspunsurile primite de la companiile multinaționale participante cu privire la evoluția rolurilor, responsabilităților și priorităților profesioniștilor care se ocupă de elaborarea beneficiilor pentru angajați. În acest context, 89% dintre corporațiile chestionate consideră că prioritatea principală este competitivitatea programelor de beneficii.
La nivel global, companiile se confruntă cu tendința constantă de creștere a costurilor beneficiilor, cu schimbarea percepțiilor privind mobilitatea angajaților, provocările legate de aplicarea noilor reglementări privind transparența salarială, echitatea socială și motivarea angajaților, dar și rolul tehnologiei în susținerea culturii organizaționale.
„Organizațiile trebuie să gestioneze provocările cauzate de deficitul forței de muncă, să se adapteze și să implementeze rapid o suită de pachete minime standard de beneficii pentru a susține eforturile de atragere și retenție a talentelor”, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România. „În următorii doi ani, ne așteptăm la dublarea numărului de programe de beneficii minime și la creșterea interesului pentru zona de wellbeing, a programelor care susțin sănătatea preventivă și sănătatea mintală.”
Aon 2024 Global Benefits Trends mai arată și faptul că în prezent există o creștere a implementării măsurilor de acordare a beneficiilor minime din punct de vedere strategic, mult mai bine aliniate la obiectivele largi ale corporației.
Studiul subliniază că 96% dintre companii se concentrează pe acordarea asigurărilor de sănătate, dar mai puține companii pun accent pe programele de pensii (74%) și concediu (72%). Dintre specialiștii chestionați, 59% menționează că țin cont de părerile angajaților atunci când elaborează prioritățile strategice. Astfel, pentru 64% dintre companii, strategiile devin din ce în ce mai detaliate, dar 72% lasă implementarea strategiei în sarcina echipelor locale de beneficii, ceea ce duce la o experiență inconsecventă a angajaților.
La nivel global, una din trei multinaționale își elaborează strategia globală de beneficii și o revizuiește anual. Cele mai răspândite standarde globale de beneficii minime pe care companiile le oferă în prezent susțin priorități strategice precum diversitatea, echitatea, incluziunea și apartenența (DEIB), bunăstarea angajaților, mediu, societatea și guvernanța (ESG), bunăstarea holistică și viitorul muncii.
Sondajul a fost realizat din martie până în aprilie 2024 și a primit 288 de răspunsuri de la participanți din industrii tehnologice, financiare sau comerciale din 31 de țări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), Asia Pacific (APAC), Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord (UK), America de Nord şi America de Sud. Raportul complet este disponibil aici.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam