Funcția de director financiar (CFO) va avea unul dintre cele mai importante roluri, la nivel executiv, în remodelarea viitorului companiei în perioada post pandemie, potrivit ediției 2020 a studiului EY DNA of the CFO, derulat în rândul a peste 800 de directori financiari (CFO) și directori executivi din domeniul financiar din toată lumea.
„Presiunea cu care se confruntă directorii financiari în prezent este aceea de a nu fi doar cei care rezolvă problemele, ci și factori de decizie în companie. Prin urmare, misiunea lor este de a se adapta la noul mediu de business și de a pune în aplicare un proces eficient de digitalizare, prin care să genereze valoare pe termen lung și să obțină adeziunea tuturor părților interesate. Am putea defini acest parcurs drept <<Construirea unei afaceri durabile, cu o creștere sustenabilă>>. Acest lucru nu exclude domeniile lor tradiționale de responsabilitate în ceea ce privește contabilitatea, raportarea și controlul, ci necesită noi indicatori de performanță nefinanciară, precum și o legătură puternică cu colegii lor din structurile de conducere ale companiei.
Directorii financiari din România beneficiază de un ecosistem care poate să îi sprijine într-o astfel de schimbare, cu un mediu economic care face presiuni pentru sustenabilitate, precum și cu o resursă umană tânără, adaptabilă, pentru a iniția schimbarea”, spune Guillaume Macczak, Partener Asociat Servicii pentru Operațiuni Globale (Global Business Services sau GBS) și Consultanță pentru directorii financiari, EY România.
Analizându-și prioritățile, 86% dintre respondenți consideră că principala lor misiune este de a-și proteja organizația în prezent, pregătind totodată creșterea acesteia în viitor. Mai mult, 84% dintre respondenți cred că este esențială obținerea unui echilibru între rezultatele pe termen scurt și crearea de valoare pe termen lung, acest lucru presupunând un mix între atribuțiile tradiționale, precum raportările din companie, și cele noi care țin, de exemplu, de supervizarea transformării digitale.
Pe măsură ce vor pune în practică aceste priorități, va fi necesar ca directorii financiari să își îmbunătățească relațiile cu colegii din conducerile executive superioare. Conform studiului, 52% dintre directorii financiari intervievați au declarat că au o colaborare limitată sau inexistentă cu directorii de resurse umane (CHRO), iar 44% au indicat o relație similară cu directorii de marketing (CMO).
Directorii financiari vor juca un rol esențial în remodelarea viitorului companiilor
Într-o perioadă de transformare care oglindește tendințele pieței în 2020, directorii financiari recunosc importanța unei strategii bazate pe definirea unei misiuni, 82% dintre respondenți afirmând că principalii stakeholderi îi consideră din ce în ce mai mult drept garanții valorii pe termen lung ai organizației, conform concluziilor studiului EY.
În plus, 79% dintre respondenți au declarat că investitorii solicită tot mai multe informații despre modul în care organizația creează valoare pe termen lung pentru actorii interesați, în timp ce 81% consideră că o mare parte din valoarea generată nu este măsurată sau comunicată prin intermediul indicatorilor cheie de performanță financiari.
Remodelarea funcției financiare
Potrivit studiului EY, performanțele piețelor se modifică în mod fundamental. Apar noi piețe virtuale pe măsură ce giganții operatori de platforme conectează cu ușurință cumpărătorii și vânzătorii, iar noile tehnologii converg tot mai mult spre eliminarea ineficiențelor și fricțiunilor.
Un model operațional mai fluid, care să se extindă dincolo de cei patru pereți ai organizației, va fi probabil un factor cheie care va permite funcției financiare să dețină un rol major pe piețele conectate ale viitorului. Mulți lideri financiari consideră că acest viitor, cu o mai mare deschidere a funcției lor, va deveni realitate în următorii cinci ani. Peste trei sferturi (77%) dintre respondenți consideră că, până în 2025, sistemele informatice financiare vor fi în principal amplasate în cloud și nu locale, iar 74% cred că funcția va face parte dintr-un ecosistem bazat pe tehnologia blockchain.
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]
DetaliiAstăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]
DetaliiDiscuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]
DetaliiBusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
Detalii