Studiu: Jumătate dintre români afirmă că productivitatea lor la locul de muncă scade constant în zilele caniculare
Un nou studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat impactul caniculei asupra vieții cotidiene a românilor și a identificat diverse strategii adoptate pentru a se proteja de efectele negative ale temperaturilor ridicate. Majoritatea românilor, 71%, evită ieșirile în timpul orelor de vârf, 67% poartă haine lejere și deschise la culoare, iar 62% consumă multe lichide pentru a se hidrata.
Temperaturile ridicate afectează semnificativ productivitatea și starea emoțională a românilor. Astfel, 76% simt o scădere a productivității la muncă în zilele caniculare, în timp ce 71% devin mai irascibili. În ceea ce privește obiceiurile alimentare, 68% evită alimentele grele, preferând fructele și legumele (82%), mâncarea gătită (41%) și produsele lactate (40%).
Canicula la locul de muncă
Canicula are un impact semnificativ asupra productivității la locul de muncă. Jumătate dintre români, 51%, simt o scădere constantă a productivității, 25% ocazional și 24% niciodată. De asemenea, 73% au nevoie de mai multe pauze în timpul programului de lucru în zilele caniculare, în special tinerii între 25 și 34 de ani (82%). Totodată, 45% dintre angajatori au implementat măsuri speciale pentru gestionarea caniculei, iar 35% nu au luat astfel de măsuri.
Românii și-ar dori ca angajatorii să asigure apă pentru angajați (57%), să îmbunătățească ventilația sau aerul condiționat (52%), să ofere posibilitatea de a lucra de acasă (49%), să fie mai flexibili în programul de lucru (38%) și să permită mai multe pauze (36%). Canicula afectează și activitățile de timp liber, 45% dintre români simțind un impact moderat, iar 23% considerând că le afectează foarte mult.
Cum se simte corpul pe caniculă
Pentru a se proteja de caniculă, 55% dintre români au avut simptome de insolație, femeile fiind mai afectate (60%) decât bărbații (50%), iar 16% dintre respondenți au necesitat asistență medicală din această cauză. În ceea ce privește metodele de răcorire, 58% dintre români folosesc ventilatoare sau aparate de aer condiționat, mai des în mediul urban (68%) decât în mediul rural (42%). De asemenea, 80% preferă să stea la umbră când sunt afară în zilele caniculare.
Starea emoțională și bunăstarea mentală sunt influențate de temperaturile ridicate, 48% dintre români simțindu-se constant mai irascibili, iar 23% ocazional. În plus, 46% resimt oboseală sau epuizare ocazional, iar 29% foarte des, femeile și tinerii între 25 și 34 de ani fiind mai predispuși la aceste stări.
În perioadele caniculare, majoritatea românilor își mențin hidratarea constantă, 43% bând apă la fiecare oră și 31% la un interval de 2-3 ore. În ceea ce privește preferințele alimentare, 68% evită alimentele grele, optând pentru fructe și legume (82%), mâncare gătită (41%) și produse lactate (40%). Cele mai populare băuturi sunt apa (86%), limonada (45%), sucurile naturale (30%) și băuturile carbogazoase (29%).
Metodologie
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24.06 -28.06.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam