Liderii de afaceri europeni se așteaptă să revină la valorile de dinainte de criză în aproximativ 18 luni și doar o treime (32%) dintre companiile europene estimează o creștere a profitabilității în următoarele 12 luni, conform unui nou raport Accenture (NYSE: ACN).
Raportul “The European Double Up: A twin strategy that will strengthen competitiveness,” lansat în contextul Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos, arată că firmele care adoptă tehnologiile digitale și pun accent pe dezvoltarea durabilă își vor reveni mai repede și vor ieși mai puternice din criza COVID-19.
Potrivit raportului, criza COVID-19 a dus la o contradicție în ceea ce privește reziliența și perspectivele de creștere ale companiilor europene:
Conform raportului, companiile care au accelerat ritmul de adoptare a soluțiilor digitale și a practicilor durabile au de trei ori mai multe șanse să fie printre „liderii de mâine”, redresându-se astfel mai repede și ieșind mai puternice din criză.
„Transformarea digitală a definit peisajul afacerilor în deceniul trecut, iar companiile care au realizat această transformare rapid și la scară au câștigat cel mai mult”, a declarat Jean-Marc Ollagnier, CEO Accenture în Europa. „Intrăm într-un deceniu care deschide un nou val de schimbare definit de tranziția durabilității. Modul în care companiile europene gestionează această „transformare dublă” va determina cât de repede se vor recupera din criză și cât de bine vor fi poziționate pentru a susține creșterea în lumea post-pandemică.”
Potrivit cercetării Accenture, aproape jumătate (45%) dintre companiile europene acordă prioritate investițiilor, atât în transformarea digitală, cât și în dezvoltarea durabilă. Mai exact, 40% dintre respondenții europeni intenționează să facă investiții mari în inteligență artificială, 37% intenționează să facă investiții mari în cloud, iar 31% își reechilibrează investițiile pentru a se concentra mai mult pe modele de afaceri durabile.
Companiile europene sunt nesigure cu privire la atingerea obiectivelor în 2021
Raportul menționează că mai puțin de jumătate (45%) dintre companiile europene se așteaptă să își atingă obiectivele în 2021. Cele din Marea Britanie, Franța și Germania sunt printre cele mai optimiste, cu 59%, 52% și 51%. Respondenții din Italia și Spania sunt printre cei mai pesimiști. Doar 34% și, respectiv, 31% dintre aceștia se așteaptă să își atingă obiectivele în 2021.
„Chiar și companiile care recunosc oportunitatea adoptării soluțiilor digitale se confruntă cu bariere în diferite etape ale acestei duble transformări”, a spus Ollagnier. „Aceste provocări includ definirea unui model de afaceri viabil în jurul practicilor și produselor durabile, alocarea resurselor pentru a mobiliza mai bine organizația și trecerea rapidă de la proiecte pilot separate la inițiative la scară largă, la nivel de companie”.
Raportul identifică mai mulți pași strategici pe care o companie trebuie să îi urmeze pentru a depăși aceste obstacole și pentru a executa cu succes o dublă transformare. Acestea includ:
„Există un motiv pentru care ADN-ul este un dublu helix”, a spus Ollagnier. „Structura în spirală a moleculei care stă la baza vieții este esențială pentru replicare, adaptare – și înflorire. Este o metaforă puternică pentru afaceri pe fondul a două tranziții paralele care răsucesc legile evoluției în moduri dinamice, dar de neoprit: transformarea digitală și durabilitatea. Companiile europene care continuă pe o cale bine trasată vor urmări obținerea de către alții a unui avantaj competitiv prin exploatarea interacțiunilor dinamice din centrul ADN-ului lor. Sau se pot alătura acestora deblocând valoarea care constă în îmbinarea tehnologiei inovatoare cu atuurile tradiționale ale Europei în materie de durabilitate, solidaritate și scop”.
Despre cercetare
Cercetarea se bazează pe un sondaj realizat pe 4.051 de directori executivi din 13 țări și 19 industrii. Sondajul a fost realizat în noiembrie 2020 și acoperă companii cu venituri anuale care depășesc 500 de milioane de dolari SUA. Industriile reprezentate includ: industria aerospațială și de apărare; linii aeriene / călătorii / transport; auto; bancar; piețele de capital; comunicații / mass-media / divertisment; produse chimice; bunuri de larg consum; energie; sănătate; High Tech; bunuri și echipamente industriale; asigurare; farmaceutic / biotehnologie / științe ale vieții; serviciu public; retail; software / platforme; și utilități. Țările reprezentate includ Australia, Canada, China, Franța, Germania, Italia, Japonia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Singapore, Spania, Marea Britanie și Statele Unite.
Atragerea și păstrarea talentelor sunt preocupări majore pentru angajatorii din întreaga lume, însă mai mult de o treime (35%) dintre angajați sunt susceptibili să renunțe la locul de muncă în următoarele 12 luni, Generația Z (38%) și milenialii (37%) fiind cei mai predispuși să plece, potrivit studiului EY 2023 Work Reimagined Survey. Sondajul constată o […]
DetaliiGerke Witteveen este noul CEO al NN Pensii SAFPAP S.A., începând din 9 octombrie 2023. Gerke o înlocuiește pe Andreea Pipernea, care a condus NN Pensii SAFPAP S.A. în ultimii șase ani, și care va urma noi oportunități profesionale și antreprenoriale în afara NN. Gerke are o experiență de aproape 20 de ani în domeniul […]
DetaliiWellbeing.ro, unul dintre ei mai importanți furnizori de servicii de wellbeing din România, lansează parteneriatul cu Wellnessentially, o platformă digitală de wellness de ultimă generație care ajută angajatorii să reducă stresul angajaților și să își întărească cultura organizațională prin intermediul experienței gamificate, crescând astfel creativitatea, productivitatea și bună starea generală a acestora. Platforma Wellnessentially este […]
DetaliiAlina Botica este fotografă, cu specializare în fotografia de beauty, portret și cea de boudoir, reușind să facă femeile să se simtă bine în pielea lor ca să-și poată exprima feminitatea și printr-un shooting foto profesionist. N-a fost mereu simplu și nu și-a găsit nișa de specializare dintr-o dată, ci a trecut prin mai multe […]
Detalii