Hot Now

10 idei creative pentru căutarea unui job

23 09 2014, Career Advisor , Comenteaza, 4.820 afisari

Deși când auzim cuvântul „creativitate” ne găndim mai degrabă la cei care lucrează în publicitate, media etc., avantajele unei abordări creative în procesul de căutare a unui job devin din ce în ce mai evidente într-o piață a muncii în care „căile bătătorite” par adesea să nu mai dea rezultate.

Și pentru că de ceva vreme ne-am gândit la modalități creative de a căuta și (ideal) găsi un job, iată câteva din ideile care ne-au atras atenția. Mai precis, le ce metode au recurs diverși candidați pentru a ieși în evidență?

Să trecem în revistă, în primul rând, câteva dintre cele care au dat rezultat:

1. Candidatul a compus o melodie despre motivele pentru care ar fi potrivit pentru job și a interpretat-o la chitară în fața evaluatorului. (Ce părere aveți despre nivelul de motivație al unui astfel de candidat? :-))

2. Candidatul a reparat (în timpul interviului) un echipament de birou stricat.

3. Candidatul și-a prezentat CV-ul pe o tabletă mare de… ciocolată.

4. Candidatul și-a făcut reclamă pe un panou vizibil de la ferestrele biroului potențialului angajator.

5. Candidatul i-a trimis evaluatorului un mesaj într-o sticlă.

Din păcate, au fost și situații în care inițiativele creative nu au făcut decât să îi îndepărteze pe candidați de angajare. Iată câteva exemple:

1. Candidatul a intrat în sala de interviu printr-o săritură pe spate.

2. Candidatul i-a trimis evaluatorului un coș cu fructe la adresa de acasă (pe care evaluatorul nu i-o dăduse).

3. Candidatul i-a citit evaluatorului viitorul în cărți de tarot.

4. Candidatul i-a trimis evaluatorului un bilet la lotto.

5. Candidatul a folosit un cronometru pentru a-i explica evaluatorului în 3 minute de ce este potrivit pentru job.

Morala articolului pe care vi-l recomandăm azi și care, după ce ne-a amuzat, ne-a pus pe gânduri este cât se poate de evidentă: atenție la metodele neconvenționale de atragere a atenției pe care vă gândiți să le folosiți. Cele mai utile sunt cele care au potențialul de a scoate în evidență abilități imediat necesare pentru postul vacant, restul riscă să fie interpretate doar ca excentricități și să vă depuncteze masiv.

Aflați mai multe despre alte metode neconvenționale de atragere a atenției în procesul de căutare a unui job citind tot articolul de pe Forbes: 20 Creative Things Job Seekers Have Done To Get Noticed.

Adauga comentariu

Cele mai noi

În perioada 2-6 martie, Sindicatul Studenților din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică (SiSC) pregătește cea de-a IX-a ediție a proiectului Spring IT. SiSC este cea mai veche organizație studențească din Academia de Studii Economice din București, care a realizat peste 200 de proiecte, desfășurate cu succes, în decursul a 23 de ani de […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP dedicat tuturor candidaților, indiferent de nivelul de experiență. Eveniment de carieră consacrat în București și Timișoara, Angajatori de TOP se extinde în Constanța, Ploiești, Pitești, Craiova și oferă oportunități de carieră pentru candidații cu studii superioare și medii care sunt […]

Detalii

–   Prima platformă de wellbeing ce reunește peste 100 de programe dedicate sănătății fizice și psiho-emoționale a angajaților și familiilor acestora; –   Segmentarea în premieră a programelor pe cele două categorii de generații care constituie mai mult de 75% din forța de muncă: Generația X și Millennials; –   Programele sunt accesibile în 40% în formatul atelierelor experiențiale și […]

Detalii

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter