Hot Now

10 idei creative pentru căutarea unui job

23 09 2014, Career Advisor , Comenteaza, 5.150 afisari

Deși când auzim cuvântul „creativitate” ne găndim mai degrabă la cei care lucrează în publicitate, media etc., avantajele unei abordări creative în procesul de căutare a unui job devin din ce în ce mai evidente într-o piață a muncii în care „căile bătătorite” par adesea să nu mai dea rezultate.

Și pentru că de ceva vreme ne-am gândit la modalități creative de a căuta și (ideal) găsi un job, iată câteva din ideile care ne-au atras atenția. Mai precis, le ce metode au recurs diverși candidați pentru a ieși în evidență?

Să trecem în revistă, în primul rând, câteva dintre cele care au dat rezultat:

1. Candidatul a compus o melodie despre motivele pentru care ar fi potrivit pentru job și a interpretat-o la chitară în fața evaluatorului. (Ce părere aveți despre nivelul de motivație al unui astfel de candidat? :-))

2. Candidatul a reparat (în timpul interviului) un echipament de birou stricat.

3. Candidatul și-a prezentat CV-ul pe o tabletă mare de… ciocolată.

4. Candidatul și-a făcut reclamă pe un panou vizibil de la ferestrele biroului potențialului angajator.

5. Candidatul i-a trimis evaluatorului un mesaj într-o sticlă.

Din păcate, au fost și situații în care inițiativele creative nu au făcut decât să îi îndepărteze pe candidați de angajare. Iată câteva exemple:

1. Candidatul a intrat în sala de interviu printr-o săritură pe spate.

2. Candidatul i-a trimis evaluatorului un coș cu fructe la adresa de acasă (pe care evaluatorul nu i-o dăduse).

3. Candidatul i-a citit evaluatorului viitorul în cărți de tarot.

4. Candidatul i-a trimis evaluatorului un bilet la lotto.

5. Candidatul a folosit un cronometru pentru a-i explica evaluatorului în 3 minute de ce este potrivit pentru job.

Morala articolului pe care vi-l recomandăm azi și care, după ce ne-a amuzat, ne-a pus pe gânduri este cât se poate de evidentă: atenție la metodele neconvenționale de atragere a atenției pe care vă gândiți să le folosiți. Cele mai utile sunt cele care au potențialul de a scoate în evidență abilități imediat necesare pentru postul vacant, restul riscă să fie interpretate doar ca excentricități și să vă depuncteze masiv.

Aflați mai multe despre alte metode neconvenționale de atragere a atenției în procesul de căutare a unui job citind tot articolul de pe Forbes: 20 Creative Things Job Seekers Have Done To Get Noticed.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii

MyDesks.ro vine în ajutorul freelancerilor și antreprenorilor din România și lansează MyDesks Work, o platformă de job-uri și proiecte punctuale pentru cei care aleg să lucreze de la distanță. Ideea platformei a apărut în plină pandemie, când interesul pentru proiecte remote și freelancing a crescut în România cu peste 40%, conform Google Trends. Cu această […]

Detalii

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter