Hot Now

Brandul de angajator – cum îi măsurăm eficacitatea

31 05 2016, Career Advisor , Un comentariu, 2.666 afisari

Se vorbește din ce în ce mai mult despre brandul de angajator/brandul de talente, despre importanța unei strategii de resurse umane care să integreze eficient noțiuni de marketing și customer service. Dincolo de faptul că este în mod evident „la modă” să vorbești despre așa ceva, există rezultate incontestabile ale companiilor care s-au preocupat din vreme de construirea „imaginii” lor în piață, există studii de caz care demonstrează fără drept de apel că brandul de angajator este o necesitate și nu un moft în mediul concurențial în care recrutăm și gestionăm talentele.

În acest context, articolul de pe Recruiter pe care vi-l recomandăm azi ne-a atras atenția nu doar asupra faptului că 14% din companiile incluse într-un studiu recent pe această temă și-au pus la punct o strategie clară de dezvoltare a brandului de angajator, ci mai ales asupra importanței înțelegerii modului în care eficacitatea brandului de angajator poate fi măsurată în timp.

Ce și cum măsurăm când vorbim despre brandul de angajator? Cum ne dăm seama că eforturile noastre funcționează, că brandul pe care îl construim în piață ne aduce rezultatele pe care le dorim? Cum calculăm ROI-ul brandului de angajator?

Cea mai importantă idee subliniată în articol este aceea că prioritățile trebuie aliniate cu sistemul de măsurare deja existent la nivel de practici organizaționale de HR. Astfel, există diverși indicatori care pot fi luați în calcul atunci când avem în vedere ROI-ul brandului de angajator:

  • rata de reteție (38% din companiile studiate folosesc în principal acest indicator);
  • nivelul de implicare al angajaților (acel employee engagement atât de căutat, indicator utilizat de 33% din companii);
  • calitatea procesului de recrutare/angajare (indicator folosit de 29% din companii);
  • costul/angajare (27% din companiile studiate folosesc acest indicator);
  • numărul de aplicanți (indicator folosit de 26% dintre companii).

Găsiți mai multe informații despre aceste statistici în Studiul EBI din 2011.

Problema însă nu se rezolvă cu găsirea indicatorilor pe care îi puteți utiliza pentru măsurarea eficacității efortului de employer branding. Totul trebuie adaptat în funcție de prioritățile organizaționale, de tipul de business în care activați, de dinamica industriei etc. Astfel, dacă prioritatea este ocuparea pozițiilor de management, un indicator de genul „numărul de aplicanți” poate duce la concluzii nepotrivite. Dacă, însă, recrutați pentru poziții vacante într-o industrie care în mod tradițional are un turnover mare, ar putea fi relevantă alegerea unui indicator legat de costul/angajare.

Concluzia este evidentă: deși nu ducem lipsă de indicatori (în măsura în care avem deja pus în funcțiune un sistem de măsurare a eforturilor de HR pe care le depunem), nu tot ce măsurăm este relevant pentru brandul de angajator, marea diferență între eșec și eficacitatea fiind dată și în acest caz de stabilirea unor obiective clare și de alegerea metodelor relevante pentru măsurarea efortului depus pentru a le atinge.

Pentru mai multe idei și informații despre cum măsurăm eficacitatea brandului de angajator, citiți tot articolul Employer Brand Measurement: This is How it’s Done, Son.

Save

Comentarii (1)
  1. […] employer’s brand must be transmitted differently depending on the social network; the messages on Facebook and the […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

Apărută de curând la Publica, cartea Catalizatorul de Jonah Berger se adresează tuturor celor care doresc să catalizeze schimbarea. Ea oferă un solid mod de gândire și o varietate de tehnici care pot să conducă la rezultate extraordinare. Fie că încercați să schimbați o persoană, să transformați o organizație ori să schimbați modul în care […]

Detalii

45 de studenți proveniți din centrele universitare Galați, București, Brașov, Iași, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca au promovat, cu succes, cea de-a noua ediție a Școlii de Vară organizată de LIBERTY Galați. Timp de 10 săptămâni, studenții au fost angajați cu drepturi depline și au lucrat alături de mentori (specialiști din cadrul Combinatului) pe proiecte reale, […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România, Angajatori de TOP care se va desfășura exclusiv în mediul online, pe platforma Hipo.ro. Cu o notorietate de 15 ani pe piața de referință, evenimentul de carieră se adresează tuturor candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă în această toamnă, […]

Detalii

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter