Hot Now

Ce întrebări pun candidații de top la interviu

14 05 2013, Career Advisor , Comenteaza, 7.275 afisari

În pofida numeroaselor controverse legate de tehnica interviului, acesta continuă să fie cea mai la îndemână modalitate pentru evaluator şi candidat de a se cunoaşte. Întrebările adresate pe parcursul interviului sunt asemenea unei “benzi” cu două sensuri, deoarece fiecare parte încearcă să afle cât mai multe informații (sau cel puțin așa ar trebui să se întâmple).

De multe ori, încărcătura emoțională sau lipsa experienței unui candidat pot duce la o evaluare slabă de către un recrutor. În plus, dacă un candidat nu pune întrebări evaluatorului pe parcursul sau la finalul întâlnirii, acesta poate demonstra dezinteres pentru postul vacant sau superficialitate în abordare. 

Totuși, mulți candidați se dovedesc a fi extrem de bine pregătiți atunci când vine vorba să afle cât mai multe lucruri despre imaginea/reputația angajatorului, dar și despre mediul de lucru din companie. Prin natura întrebărilor puse, candidatul ar trebui să încerce să-și dea seama de potrivirea cu respectiva cultură organizațională, cu jobul sau cu perspectivele sale în carieră.

Iată câteva întrebări adresate de candidați pe parcursul interviului (menționate în articolul de pe Recruiter.com pe care vi-l recomandăm azi). Acestea denotă adesea un grad ridicat de conștientizare a propriului profil de motivație, valori, performanță și competențe precum și un interes real pentru o alegere inspirată a locului de muncă:

1. Care sunt motivele pentru care a plecat persoana care a lucrat pe această poziție?

Candidatul vrea să știe ce s-a întâmplat cu fostul angajat care deținea jobul actualmente vacant, dacă acesta a fost concediat sau și-a dat demisia. Modalitatea de expunere și prezentarea răspunsului de către intervievator vor fi foarte importante, deoarece candidatul îşi va forma o părere despre importanţa poziţiei vacante dar și despre modul în care se face evaluarea pentru poziția respectivă, nivel de responsabilitate/libertate în luarea deciziilor/autonomie etc.

2.  Există posibilitatea avansării în carieră în cadrul companiei?

Candidaţii de top îşi doresc să progreseze şi, de aceea, este important să li se explice care sunt poziţiile interne pentru care vor putea aplica în viitor, dar şi să li se ofere un exemplu concret de traseu profesional în interiorul organizației al unui angajat actual. În cazul unei organizaţii mici, fără o ierarhie a rolurilor în organizaţie, este util să i se explice candidatului posibilităţile de dezvoltare care pot aduce de la sine și (eventualele) măriri de salariu.

3. Care este cultura organizaţională a companiei? (dincolo de ceea ce scrie pe afișele oficiale din birouri, candidatul este interesat de „cum se fac lucrurile pe aici”)

Compatibilitatea dintre organizaţie şi viitorul candidat reprezintă cheia performanței viitoare și într-o anumită măsură ea poate fi observată din timpul interviului. Un candidat de top vrea să lucreze într-un mediu organizaţional pozitiv unde există valori şi respect asemănătoare cu ale lui. Explicați-i într-un mod onest care sunt valorile după care se ghidează managerii şi candidaţii, arătând şi părţile pozitive, dar şi pe cele negative.

4. Cum intenţionaţi să faceţi faţă schimbărilor constante de pe piaţă?

Cei mai buni candidaţi vor fi informaţi cu privire la punctele tari sau slabe, oportunităţile, cât şi ameninţările existente în aria de activitate a business-ului şi vor fi interesați să afle cum va proceda compania în situații dificile. Este important să demonstrați că faceți parte dintr-o companie care se poate adapta schimbărilor şi poate acţiona strategic pentru a întâmpina diferite riscuri şi slăbiciuni, dar şi pentru a explora oportunităţile.

Pentru a afla care sunt toate cele şapte întrebări pe care le adresează de obicei un candidat de top, vă invităm să parcurgeţi tot articolul de pe Recruiter.com intitulat 7 Questions Great Candidates Ask.       

Adauga comentariu

Cele mai noi

În România, evoluția în carieră este mai importantă pentru femei decât în cazul bărbaților (82% vs 78%), în vreme ce în alte țări europene se poate observa situația opusă, relevă Studiul Randstad România Employer Brand, aflat în acest an la a patra ediție. „Randstad România Employer Brand 2022 ne oferă și în acest an perspective valoroase, date de o […]

Detalii

90 elevi de liceu din clasele a 11-a și a 12-a din toată țara au parte de sesiuni de mentorat cu profesori universitari și studenți ce îi ajută să ia decizii conștiente legate de alegerea facultății. Elevii beneficiază de sesiunile de mentorat gratuit ca parte din programul FUTURE Student ediția PEPCO România ce îi ajută […]

Detalii

În cadrul evenimentului dedicat profesioniștilor din domeniul IT, vorbim despre noua realitate în lumea digital: Totul se mută în cloud, de la sistemele de bază tranzacționale, la PBX și CCTV. Analytics și BI devin instrumente obișnuite pentru C-level, instrumentele de inteligență artificială reprezintă noul standard, în timp ce construirea în platformele Digital Twin pentru optimizarea […]

Detalii

PepsiCo, companie globală care deține mărci precum PepsiMAX, Lay’s, Doritos și Quaker, lansează o nouă ediție a programului de internship pentru studenți „Dare to Do More” în Europa. Competiția desfășurată integral online invită studenții, proaspeții absolvenți și tinerii cu până la trei ani de experiență din întreaga regiune să își valorifice abilitățile antreprenoriale și să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter