Secțiune susținută de

Cum a fost la conferința despre recrutare prin Social Media

Portal HR \ Evenimente \ Cum a fost la conferința despre recrutare prin Social Media

BestJobs a organizat, pe 29 noiembrie 2011, Social Media Recruitment 2011, prima conferință locală despre recrutarea în social media. La eveniment au vorbit: Călin Fusu (CEO, BestJobs.ro, CeeVee.com), Cristian Manafu, (Managing Partner, Evensys), Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior HR Advisor, CareerAdvisor), Anca Vătășoiu (Avocat, Practica de dreptul muncii, NNDKP), Oana Cârstea (Sales Manager, BestJobs.ro), Delia Burnham (Partner, CVO Recruitment), Viorel Nedelcu (Resourcind Manager, Orange Romania), Gabriela Dan (Talent Acquisition Manager, Adobe), Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager, Microsoft), Radu Ionescu (Creative Director, Kinecto), Alexandra Oana (Country Staffing Lead, Hewlett_Packard Romania).

Iată câteva dintre ideile discutate la conferință.

De ce contează social media astăzi? În primul rând, pentru că, statistic vorbind, există 5,6 milioane de vizitatori români pe Facebook, 500 000 pe LinkedIn, iar românii petrec, în medie, 4 ore pe zi pe Facebook și dau 6 like-uri zilnic.

De ce social media pentru recrutare? Pentru că rețelele sociale au o capacitate mare de acoperire, audiență mare de candidați potențiali, impact pozitiv în construirea relațiilor, mesaje autentice, informațiile se accesează foarte simplu și, nu în ultimul rând, costurile sunt mici.

Din nou s-a discutat despre problemele legale din social media, cu accent asupra legitimității accesării datelor și scopul postării datelor în social media; tot la capitolul “legal issues” s-a pus problema discriminării candidaților din cauza informațiilor postate de aceștia în social media.

Dacă vreți să recrutați prin social media: începeți devreme, fiți creativi (prezentarea informației este foarte importantă), investiți timp în profilul companiei și fiți deschiși, comunicați, fiți “sociali”.

Filtrarea informației este extrem de importantă atunci când folosești rețelele sociale în recrutare, așadar: nu trageți concluzii bazându-vă doar pe informațiile din social media și folosiți aceste informații legându-le de cele obținute prin interviuri, testări și referințe de la alți angajatori.

Social media nu înseamnă numai Facebook. Tot social media sunt și LinkedIn, Google+, Twitter, MySpace, bloguri, comunități de profil sau website-uri.

În concluzie, trebuie să fim responsabili de absolut tot ceea ce postăm în rețelele sociale, pentru că totul se indexează. Recrutarea prin social media se globalizează, totul va fi vizibil peste tot. Orice gest pe care îl faci în aceste rețele va conta, la un moment dat.

Data articol: noiembrie 30, 2011

Jurnalist de profesie, am urmat Jurnalism și Științele Comunicării din pasiune pentru presa scrisă. Între 1999 și 2011 am lucrat în trusturile Edipresse și Ringier, în redacțiile mai multor reviste, însă mediul online a câștigat, zic eu, pariul cu presa scrisă, așa că m-am hotărât să devin freelancer. Scriu, în continuare, din pasiune, chiar dacă suportul este altul, iar această schimbare îmi lasă timp pentru ceea ce prețuiesc cel mai mult: să fiu alături de familie.

Vezi profilul Linkedin

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam