Secțiune susținută de

Cum gestionează companiile crizele din online?

Portal HR \ Actual \ Cum gestionează companiile crizele din online?

În acest ultim articol despre conferința Legal Issues in Social Media, Cristiana Constantinescu ne povestește despre situații de criză din online și câteva concluzii de bun simț pentru prezența (organizațională sau individuală) în social media.

Online-ul este, cum spuneam, infinit. Iar în spatele unui IP se poate ascunde oricine.

Dacă pe un site, blog sau forum apar informații defăimătoare legate de compania sau angajații tăi, sfatul specialiștilor prezenți la conferința Legal issues in social media este să încerci să rezolvi problema prin comunicare directă cu persoana care a postat (dacă îi știi identitatea reală) sau administratorii site-ului respectiv.

Contactează administratorul forumului și explică-i că îți aduce un prejudiciu și vrei ca o parte din informații să fie înlăturate. E important să abordezi această problemă cu instrumente de PR, să ai o discuție cu oamenii care controlează acel site. Un forum mare îți oferă dreptul la replică, e o chestiune de PR”, a spus Ana-Maria Baciu (NNDKP).

Și Monica Jitariuc (Online PR Director The Practice) încurajează abordarea cu instrumente de PR a situațiilor de criză. Prin contactarea directă a administratorilor rețelelor (fie că e vorba despre Facebook, Twitter sau site-uri locale), aducându-le studii de caz și argumente în favoarea companiei.

Concluzia, o chestiune de bun simț

La conferința Legal Issues In Social Media s-au dezbătut foarte multe aspecte legate de problemele legale în social media, din puncte de vedere variate. Însă, indiferent de temă, toate discuțiile au avut un numitor comun: bunul simț. Până la urmă, aceasta ar trebui să fie valoarea după care să ne ghidăm atunci când postăm, ca persoană privată, un comentariu pe un blog, o fotografie pe profliul de Facebook sau dăm tweet-uri. Tot de bunul simț e bine să ținem seama dacă, din postura de HR manager, scanăm profilul de social media al unui potențial angajat, sau ca Social Media Manager al unei mari companii dacă trebuie să gestionăm o situație de criză apărută în urma unei postări de numai 140 de semne.

Deci, nu uitați: aveți grijă ce postați! Lucrurile pe care le scrieți în rețelele de social media rămân acolo.

Data articol: noiembrie 3, 2011

Jurnalist de profesie, am urmat Jurnalism și Științele Comunicării din pasiune pentru presa scrisă. Între 1999 și 2011 am lucrat în trusturile Edipresse și Ringier, în redacțiile mai multor reviste, însă mediul online a câștigat, zic eu, pariul cu presa scrisă, așa că m-am hotărât să devin freelancer. Scriu, în continuare, din pasiune, chiar dacă suportul este altul, iar această schimbare îmi lasă timp pentru ceea ce prețuiesc cel mai mult: să fiu alături de familie.

Vezi profilul Linkedin

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam