Hot Now

Cum gestionează companiile crizele din online?

03 11 2011, Cristiana Constantinescu , Comenteaza, 3.842 afisari

În acest ultim articol despre conferința Legal Issues in Social Media, Cristiana Constantinescu ne povestește despre situații de criză din online și câteva concluzii de bun simț pentru prezența (organizațională sau individuală) în social media.

Online-ul este, cum spuneam, infinit. Iar în spatele unui IP se poate ascunde oricine.

Dacă pe un site, blog sau forum apar informații defăimătoare legate de compania sau angajații tăi, sfatul specialiștilor prezenți la conferința Legal issues in social media este să încerci să rezolvi problema prin comunicare directă cu persoana care a postat (dacă îi știi identitatea reală) sau administratorii site-ului respectiv.

Contactează administratorul forumului și explică-i că îți aduce un prejudiciu și vrei ca o parte din informații să fie înlăturate. E important să abordezi această problemă cu instrumente de PR, să ai o discuție cu oamenii care controlează acel site. Un forum mare îți oferă dreptul la replică, e o chestiune de PR”, a spus Ana-Maria Baciu (NNDKP).

Și Monica Jitariuc (Online PR Director The Practice) încurajează abordarea cu instrumente de PR a situațiilor de criză. Prin contactarea directă a administratorilor rețelelor (fie că e vorba despre Facebook, Twitter sau site-uri locale), aducându-le studii de caz și argumente în favoarea companiei.

Concluzia, o chestiune de bun simț

La conferința Legal Issues In Social Media s-au dezbătut foarte multe aspecte legate de problemele legale în social media, din puncte de vedere variate. Însă, indiferent de temă, toate discuțiile au avut un numitor comun: bunul simț. Până la urmă, aceasta ar trebui să fie valoarea după care să ne ghidăm atunci când postăm, ca persoană privată, un comentariu pe un blog, o fotografie pe profliul de Facebook sau dăm tweet-uri. Tot de bunul simț e bine să ținem seama dacă, din postura de HR manager, scanăm profilul de social media al unui potențial angajat, sau ca Social Media Manager al unei mari companii dacă trebuie să gestionăm o situație de criză apărută în urma unei postări de numai 140 de semne.

Deci, nu uitați: aveți grijă ce postați! Lucrurile pe care le scrieți în rețelele de social media rămân acolo.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează miercuri 8 iulie, între orele 14.00-16.00, evenimentul online „DIGITAL LEARNING ORGANISATION. FAST FORWARD”. Vom afla cum arată și cum construim o strategie de digitalizare a procesului de învățare aplicabilă pentru o organizație care învață în mod constant, și nu doar forțată de împrejurări. Discuțiile despre digitalizarea procesului de învățare […]

Detalii

În cadrul CiscoLive!, eveniment organizat în mediul virtual pentru prima dată, în perioada 16-17 iunie 2020, experții și specialiștii Cisco au explorat modul în care tehnologia va ajuta la modelarea noii normalități pe care o trăim. Această criză a subliniat importanța de a avea tehnologii de infrastructură rezistente și scalabile la nivel global, pentru a […]

Detalii

Jumătate din populația școlară a României nu are acces la ceea ce are în mod obișnuit un copil la oraș: nu are posibilitatea unui program de școală prelungit, nu are acces la programe extrașcolare, are profesori care fac naveta între 2-3 școli, învață în școli neîncălzite și cu WC-ul în curte. Mai mult decât atât, […]

Detalii

Pandemia, la fel ca orice mare criză, este testul angajatorilor puternici, iar ultimele luni au forțat afacerile să iasă din zona lor de confort și să se adapteze pe toate planurile noii normalități. Comunicarea transparentă și clară a devenit rapid piatra de temelie a companiilor progresiste, care au înțeles că atât clienții, cât și potențialii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter