Secțiune susținută de

10 pentru o decizie informata

Portal HR \ Opinia consultantului \ 10 pentru o decizie informata

Adesea, in procesul de cautare a unui loc de munca suntem mai preocupati de noi, de profilul nostru de experienta si cum il putem pune mai bine in valoare, de cum si ce ar trebui sa raspundem la intrebarile care ni se pun intr-un interviu, de asteptarile din punct de vedere salarial pe care le putem avea avand in vedere contextul pietei etc.

Dar in efortul acesta de centrare pe sine (util dar nu suficient), uitam cat de important este jucatorul de cealalta parte a baricadei, mai concret: cat de important este sa stim cat mai multe despre potentialul angajator. Si asta pentru ca intr-un proces de recrutare ar trebui sa fie vorba intotdeauna de doua entitati cu putere de decizie. Iar deciziile informate se iau in cunostinta de cauza. S-ar putea sa mi se ofere un job la o anumita companie, dar intrebarea foarte serioasa pe care vreau sa mi-o pun inainte de a accepta este daca imi doresc intr-adevar sa lucrez in organizatia respectiva.

Un proces de cautare de job trebuie sa includa neaparat si un proces de cercetare de piata in scopul strangerii a cat mai multor informatii despre companiile la care imi trimit aplicatia.

Ce ar trebui sa aflu inainte de a incepe (sau de a continua) un dialog cu un potential angajator?

1. Date despre companie, informatii privind numarul de ani de existenta in piata, raspandire geografica, principalele etape prin care a trecut, puncte tari

2. Principalele produse/ servicii pe care le ofera

3. Date financiare despre profitabilitate, crestere/scadere, comparativ cu tendinte din industrie

4. Directii strategice

5. Cultura organizationala (ceea ce se afirma si ceea ce se intampla de fapt)

6. Probleme/ provocari carora compania pare sau nu sa le faca fata

7. Imagine si schimbari/ variatii de imagine/reputatie de-a lungul timpului

8. Nume si reputatii de manageri cunoscuti

9. Competitie

10. Cum s-ar integra experienta, abilitatile, profilul meu motivational si de valori in aceasta organizatie?

Dincolo de nevoia de a dovedi intr-un interviu ca sunt sincer interesat de compania la care am aplicat, toate aceste date ofera o baza solida in analiza care ar trebui sa preceada orice decizie de a accepta un job nou. Sursele pot fi variate si mai toate pot fi accesate prin intermediul internetului: articole, statistici, date oficiale. Pentru cele mai dificil de identificat online, primul interviu este esential. In timpul lui pot fi clarificate aspecte referitoare la cultura, strategie, obiective de viitor etc.

In absenta acestor informatii, hotararea de a accepta sau nu un job ramane mai degraba una emotionala. Si desi e firesc sa le luam in calcul, emotiile absolutizate pot fi un prieten fals cand vine vorba de coerenta unui traseu profesional si satisfactie pe termen lung.


Data articol: noiembrie 18, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam