Hot Now

21% dintre angajații români pleacă din companii în primele 100 de zile din cauza atmosferei din echipe

08 07 2019, Portal HR , Comenteaza, 960 afisari

HPDI (Human Performance Development International), a realizat un studiu legat de motivele pentru care angajații români părăsesc o companie în primele 100 de zile. Cercetarea a relevat faptul că 21% dintre respondenți au părăsit un loc de muncă din cauza atmosferei din echipă și a managementului defectuos. De asemenea, unul din cinci oameni pleacă pentru că le lipsește motivația, nu știu ce au de făcut și nici cum să își ducă la îndeplinire sarcinile, pentru că nu au avut parte de un training prealabil și de un proces temeinic de inducție. Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni și a inclus angajați din industrii diverse: bancar, IT, farmaceutic, medical, producție, FMCG etc. Majoritatea participanților la studiu provin din departamentele de Resurse Umane ale unor jucători importanți de pe piață. 

O organizație performantă, indiferent de domeniu, nu poate exista fără oameni buni din punct de vedere profesional, dar este foarte important să fie și mulțumiți, să le facă plăcere ce fac și să se simtă confortabil în mediul în care lucrează. Productivitatea nu ține doar de cunoștințe și potențial, ci și de stimularea și sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. În momentul actual, piața românească se confruntă cu o criză a forței de muncă și cu o problemă de retenție a angajaților. Am simțit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiză aprofundată a motivelor pentru care oamenii pleacă rapid dintr-o companie. Din experiența noastră am observat, printre altele, că există o discrepanță între ceea ce cred mulți manageri că este cauza demisiilor și motivele reale ale acestora”, explică Petru Păcuraru, fondator și Managing Partner al HPDI

Concluziile studiului au relevat că lipsa unui program de mentorat, a ghidajului necesar înțelegerii atribuțiilor la un nou loc de muncă este una dintre marile frustrări ale angajaților. O bună parte dintre persoanele care își dau demisia în primele 100 de zile, o fac din cauza unor carențe de management. Potrivit rezultatelor cercetării, 19% dintre respondenți au părăsit o companie pentru că au considerat că s-a ivit o oportunitate mai bună. Reprezentanții HPDI cred că rolul managerului și al specialistului în recrutare sunt primordiale în acest caz, pentru că ei trebuie să îl ajute pe viitorul angajat să înțeleagă ce are de făcut, care sunt plusurile și eventualele minusuri din companie și la ce se poate aștepta. Tot 19% dintre cei chestionați au declarat că au plecat pentru că nu știau ce și cum au de făcut, iar doar 14% și-au căutat alte locuri de muncă, din cauza salariului nesatisfăcător. 

Când am vorbit despre rezultatele preliminarii ale acestui studiu, mulți manageri s-au declarat mirați că salariul este trecut aproape de finalul listei cu motive pentru care oamenii pleacă repede dintr-o companie. Este o reacție firească, până la un punct! Întotdeauna e mai ușor să cauți motive în exterior, care nu țin de tine, decât să-ți asumi ca mai ai de învățat în ceea ce privește gestionarea relației cu angajații, îndrumarea și sprijinirea lor corectă”, a mai punctat Petru Păcuraru. 

Pe ultimele locuri printre motivațiile plecării în primele 100 de zile, se află lipsa perspectivelor de avansare sau de învățare, precum și un șef prea autoritar, după cum au declarat 7% dintre respondenți, în ambele cazuri. 

În ceea ce privește soluțiile prin care ar încerca să stopeze plecarea oamenilor și să crească gradul de retenție, 66% dintre managerii intervievați cred că existența unui plan de carieră bine pus la punct este foarte important pentru a convinge angajații să rămână în companie. O modalitate de a păstra oamenii este oferirea de programe de educare la locul de muncă, sub forma a diferite cursuri sau traininguri, consideră 59% dintre managerii care au răspuns întrebărilor HPDI, iar 47% au menționat sesiunile de coaching ca metodă de creștere a retenției angajaților. Programul flexibil, în proporție de 45%, și mărirea salariilor – cu o pondere de 23% – au fost celelalte soluții la care s-au gândit managerii care au luat parte la cercetarea derulată de HPDI. 

Un fapt îmbucurător este înțelegerea din ce în ce mai bună a aportului pe care tehnologiile de ultimă generație îl au în creșterea gradului de retenție, prin îmbunătățirea procesului de inducție. Astfel, 50% dintre participanții la studiu au spus că văd ca foarte utilă existența unei aplicații care să deruleze procesul de inducție al noilor angajați. Trăim într-o epocă în care Inteligența Artificială își face simțită prezența în toate ramurile industriei. Noi am lansat de curând în România, Youkno, o aplicație mobilă care îmbunătățește comunicarea dintre angajați și eficientizează procesele de inducție și training. Cred că este momentul ca managerii să înțeleagă un lucru simplu: cheia succesului unui companii stă în modul în care știe să-și crească, să-și apropie, să-și înțeleagă și să-și ajute oamenii să devină ceea ce își doresc din punct de vedere profesional și nu numai. De fapt, principala concluzie a cercetării noastre este aceasta: companiile care vor reuși să își păstreze oamenii cel mai mult timp, sunt acelea care înțeleg că este necesar să fie un partener, nu doar un angajator!”, a concluzionat Petru Păcuraru. 

Adauga comentariu

Cele mai noi

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii

Industria serviciilor de afaceri s-a adaptat rapid situației impuse de contextul Covid-19, prin implementarea telemuncii. Chiar termenul de outsourcing spune intrinsec acest lucru. Sunt activități care sunt făcute prin definiție la distanță. Telemunca a fost în ultimii ani unul dintre cele mai atractive beneficii din acestă industrie, acordate angajaților din România, înainte de pandemia Covid-19. […]

Detalii

Gala Premiilor de Excelenţă în Resurse Umane, unul dintre cele mai prestigioase evenimente de HR din România, se va desfăşura în acest an în împrejurări excepţionale, pandemia de Covid-19 împiedicându-ne să ne întâlnim într-un cadru festiv, aşa cum ne-am obişnuit. Prin urmare, după două amânări, ne-am adaptat restricţiilor din această perioadă şi, pentru a nu […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter