Hot Now

80% dintre companii spun că lucrul la distanță este noua normă pe piața muncii

12 10 2020, Portal HR , Comenteaza, 190 afisari

Majoritatea companiilor (80%) participante la sondajul global PwC ”The future of remote work” arată că adoptarea lucrului la distanță este noua normă pe piața muncii, iar peste 53% spun că au creat și implementat deja o politică în acest sens. Din restul de 47%, mai mult de jumătate anticipează că vor îmbunătăți sau implementa o politică de muncă de la distanță până la sfârșitul anului 2020.

Principalele trei priorități în conceperea politicilor de adoptare a muncii la distanță sunt sănătatea și siguranța angajaților, menționată de 70% dintre respondenți, îmbunătățirea experienței angajaților (65%) și atragerea și reținerea talentelor cheie (60%).

”Lucrul la distanță a devenit o parte esențială a noii normalități, companiile fiind forțate în multe cazuri să se adapteze pentru a-și putea continua activitatea. Temerile inițiale că productivitatea muncii va scădea au fost infirmate după primele luni de pandemie, însă rămâne de văzut dacă tendința se păstrează pe termen mediu și lung. Mulți angajați au început să resimtă negativ lipsa interacțiunii directe cu partenerii și colegii și să-și dorească o revenire la birou. În orice caz, lucrul de la distanță va fi o opțiune pe termen lung și cele mai multe companii vor continua să o aplice”, spune Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.

Definiția „muncii la distanță”

Aproximativ 45% dintre companiile participante la sondaj definesc aranjamentele de lucru la distanță ca angajații care „lucrează în afara biroului de acasă sau a locului de muncă”, fără nicio deplasare transfrontalieră. Cu toate acestea, 30% dintre companii definesc munca la distanță drept angajații care lucrează în afara biroului de acasă, cu deplasări atât la nivel național, cât și internațional anticipate și/sau permise.

În ceea ce privește politica salarială, 80% dintre companii au arătat că nu efectuează ajustări în timpul perioadei muncii la distanță. De asemenea, peste jumătate dintre respondenți nu acordă alocații, rambursări sau sprijin pentru mobilitate pentru munca la distanță.

”Angajatorii trebuie să țină seama de eventualele consecințe fiscale, precum și cele  din sfera contribuțiilor sociale pe care munca într-o altă țară le poate avea atât pentru angajatori, cât și pentru salariații în cauză. Totodată, aspectele care țin de dreptul muncii și de sănătatea și securitatea în muncă a angajaților în țara respectivă nu trebuie ignorate”,  a declarat Irina Nistor, Director Mobilitate Internațională, PwC România.

Pe măsură ce restricțiile locale s-au relaxat, majoritatea companiilor au permis accesul angajaților la birou, în anumite condiții și respectând normele de siguranță și sănătate. Cu toate acestea, 45% dintre companii nu vor solicita angajaților întoarcerea la birou, iar 21% anticipează o abordare hibridă între munca la distanță și lucrul la birou.

Sondajul a fost realizat în rândul a peste 300 de companii la nivel global.

Adauga comentariu

Cele mai noi

A fost lansat StudentPath, startup-ul menit să ajute atât studenții aflați în căutarea unui loc de muncă, cât și companiile care întâmpină probleme în identificarea unor candidați cu potențial. În urma unui chestionar aplicat unui număr de 1000 de studenți, peste 70% dintre aceștia au afirmat că lipsa cunoștințelor reprezintă principalul obstacol în obținerea unui […]

Detalii

Cognizant Softvision se alătură ca partener principal la DevCon Live, cea mai amplă serie de evenimente tech din toamna aceasta. Cognizant Softvision, lider în dezvoltarea produselor software, a anunțat că va fi “Main Partner” la DevCon Live 2020, cel mai amplu hub de evenimente online din România dedicat pasionaților de tehnologie va avea loc în […]

Detalii

Revista HR Manager împreună cu Humanistic, partener al evenimentului, organizează miercuri 28 octombrie, între orele 15:00-17:00, ediția a 4-a din seria de evenimente online „FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA DIGITALĂ”. Se va discuta despre cum obținem și cum construim strategiile de creștere a angajamentului în noul mediu de lucru virtual, care sunt noile tendințe în abordarea acestuia, despre […]

Detalii

COVID-19 a schimbat în mod semnificativ piața muncii, perturbând modul în care organizațiile își gestionează afacerile și forțând adoptarea peste noapte a unor soluții ce țineau, mai degrabă, de tendințe latente. Pe măsură ce au început să se obișnuiască cu noua realitate, a apărut întrebarea „ce urmează”? Pentru a înțelege cum arată noua normalitate, EY […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter