Hot Now

Acces nelimitat la internet pentru toți angajații

14 05 2014, Portal HR , Comenteaza, 4.155 afisari

În era rețelelor sociale, foarte multe companii mai au încă politici stricte referitoare la accesul angajaților la internet pe parcursul orelor de program și în spațiul biroului. Căt de multe organizații ați întâlnit în care acest acces să fie nerestricționat, nelimitat, disponibil pentru toți angajații? Din experiența noastră, sunt foarte puține.

Argumentele par solide la prima vedere. Timpul petrecut online înseamnă mai puțin timp pentru muncă, înseamnă (teoretic) productivitate scăzută, înseamnă termene limită depășite etc. Iar cercetările pe această temă susțin ideea timpului pierdut. Astfel, un articol de pe Forbes.com indică faptul că 64% dintre angajații cu acces la internet accesează în fiecare zi site-uri care nu au nicio legătură cu munca pe care o fac. Astfel, timpul pierdut navigând site-uri irelevante pentru job variază între 1 oră și chiar 10 ore pe săptămână. În top 3 al site-urilor care ne fac să pierdem timpul la birou sunt Tumblr, Facebook și Twitter.

Iată, deci, suficiente motive pentru a pune la punct o politică de limitare a accesului la internet pentru angajați. Sau nu?

Articolul de pe Trainingmag pe care vi-l recomandăm azi argumentează că, de fapt, accesarea site-urilor irelevante pentru job este chiar benefică pentru productivitate. Câteodată avem nevoie de o pauză și, dacă nu ne putem permite una fizică (ieșirea din spațiul biroului), una mentală poate fi binevenită. Cu mintea relaxată vom putea privi sarcinile pe care le avem de făcut într-o altă lumină, vom vedea erori pe care altfel nu le-am fi observat și vom fi mai eficienți.

În plus, o pauză de la tot ceea ce înseamnă muncă poate aduce idei noi și potența inovația/creativitatea în organizație. Nu în ultimul rând, accesul nelimitat și nerestricționat la internet este un mesaj de încredere. Așa cum nu avem nevoie de un program strict cu ore de venire și de plecare de la birou pentru a ne face treaba bine, nu avem nevoie nici de un control artificial al timpului în speranța că așa vom munci mai bine. Atâta vreme cât angajații își fac treaba bine, nu contează numărul de ore pe care îl petrec muncind și nici de câte ori intră pe Facebook în acest timp, iar orice politică de personal care „amendează” aceste pauze este o risipă majoră de resurse și poate avea pe termen lung o influență negativă asupra culturii organizaționale și reputației companiei.

Descoperiți mai multe argumente pentru accesul nelimitat la internet în timpul orelor de program citind tot articolul In-Office Internet Use: The Case for a Free-for-All.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România aduce în prim-plan 50 de branduri care fac performanță în digital. Top Social Brands 2021 este o analiză unică a peisajului social media din România, care scoate în evidență noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de brandurile […]

Detalii

În România, KPMG a lansat cea de-a 6-a ediție a „Ghidului privind detașarea internațională a lucrătorilor”, care include informații detaliate despre modificările aduse de noua Directivă privind detașările internaționale în fiecare stat membru. Chiar dacă anul 2020 a schimbat radical mobilitatea internațională așa cum o știam, a adus și noi obligații în ceea ce privește […]

Detalii

Săptămâna aceasta, pe 9-11 iunie, are loc DevTalks Reimagined, cel mai amplu eveniment de tehnologie din România. Păstrând formatul de expo-conferință, evenimentul va reuni developeri, ingineri, manageri, freelanceri și pasionați de tehnologie pentru a lua parte la o experiență complexă desfășurată pe parcursul celor 3 zile: o agendă cu 15 scene tehnice, susținută de peste […]

Detalii

Mai mult de trei sferturi dintre companii intenționează să-și perfecționeze / recalifice până la 25% din forța de muncă în următorii trei ani. Până la 5,7 milioane de noi locuri de muncă ar putea fi create în toată Europa până în 2030 ca urmare a investițiilor accelerate în domeniul digital și al sustenabilității, însă liderii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter