Hot Now

Arhitectul invatarii

14 06 2011, Portal HR , Comenteaza, 5.447 afisari

Invatarea, cu variantele si fatetele sale, cu provocarile si beneficiile pe care le aduce atat la nivel individual cat si organizational, este o activitate al carei impact in lumea de business cere mai mult decat un proces standard de planificare. Angajatii nostri sunt unici, cultura noastra este diferita si obiectivele de performanta pe care vrem sa le atingem sunt altele. Asa se face ca un proces de invatare care a functionat intr-un anumit context, poate sa esueze lamentabil in alta situatie.

Articolul pe care vi-l recomandam de pe Onlignment.com face o paralela interesanta (care ne-a atras de fapt atentia) intre nevoia pe care o avem de arhitecti pentru spatiile in care locuim/traim/muncim si arhitecti pentru procesele de invatare prin care trecem.

Astfel, un arhitext al invatarii „deseneaza” mediile in care se desfasoara acest proces. Printre altele, el/ea are in vedere raspunsurile la intrebari de genul:

1. Care este nevoia concreta de invatare/dezvoltare? Care sunt cunostintele/abilitatile/atitudinile pe care o organizatie isi doreste sa le dezvolte/cultive? Cum contribuie acestea la imbunatatirea performantei?

2. Care sunt pozitiile din organizatie care au nevoie de aceste cunostinte/abilitati/atitudini? Cati oameni fac acest gen de activitate/ocupa astfel de joburi in organizatie si care sunt datele demografice care ii caracterizeaza? Care este profilul lor motivational? Cum prefera sa invete/ cum au invatat inainte?

3. Care sunt constrangerile carora trebuie sa le faca fata procesul de invatare? Ce bugete sunt disponibile? Cat de dispersate din punct de vedere geografic sunt persoanele care trebuie sa dobandeasca aceste cunostinte/competente/abilitati? Ce echipamente/tehnologie/facilitati pot fi folosite pentru a facilita procesul de invatare?

Arhitectul invatarii nu este neaparat si trainer, responsabilitatile sale fiind mai degraba in zona de planificare si masurare a eficientei procesului de invatare: de la impact direct, costuri, performanta in timp etc.

Citeste tot articolul Architects for Learning si descopera cateva din motivele pentru care si organizatia ta are nevoie de o relatie eficienta cu un astfel de profesionist (intern sau extern).

Poti afla mai multe despre acest „concept” si urmarind acest interviu cu autorul cartii The New Learning Architect, Clive Shepherd:

Adauga comentariu

Cele mai noi

Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]

Detalii

Customer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]

Detalii

91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]

Detalii

Independenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter