Hot Now

Caracteristicile companiilor de succes în 2013 (prima parte)

25 04 2013, Corina Anghel , Comenteaza, 3.094 afisari

Din 2004, IBM realizează un studiu printre CEOs pentru a stabili tendințele și focusul în business pentru anul următor.

Studiul de anul acesta, desfășurat prin discuții 1-la-1 cu 1709 de CEOs din 64 de țări a relevat niște lucruri foarte interesante despre care va fi focusul companiilor ce își doresc să aibă succes. Trăim într-o perioadă dificilă, în plină schimbare datorită evoluției tehnologiei care schimbă complet modul în care comunicăm, ne raportăm unii la alții și facem lucrurile. Este o perioadă în care se pune foarte mult accent pe rețele și pe care ei o numesc connected economy.

Imagine 1Cele 3 măsuri pe care CEOs intenționează să le ia pentru a-și asigura succesul companiei sunt (și le las în engleză pentru că sunt mai pe scurt și mai clare):

  • Empowering employees through values
  • Engaging customers as individuals
  • Amplifying innovation with partnerships

 

 

HUMAN CAPITAL ÎN 2013

Ținând cont de specificul vremurilor în care trăim, pe care le descriam mai sus, e clar că, pentru a avea succes, companiile (și liderii) trebuie să renunțe la soluțiile clasice pe care să le livreze angajaților și aceștia să le livreze mai departe. Din studiu a reieșit că trebuie investit în transmiterea și înțelegerea valorilor, a scopului și misiunii organizației și dezvoltarea unui mediu colaborativ.

Imagine 2E evident de ce. În zilele noastre angajații trebuie să fie capabili să ia decizii pentru a răspunde rapid cerințelor pieței și pentru a rezolva diverse situații. O companie în care pentru fiecare răspuns e nevoie de 4 semnături nu va ajunge departe.

Responsabilizarea angajaților pentru luarea deciziilor trebuie să fie susținută însă de siguranța că aceștia vor ști să ia deciziile bune, iar pentru asta este imperativ ca ei să înțeleagă compania. Se vorbește mult despre misiune și valori, 2013 va fi probabil anul în care ele chiar vor face diferența. Nu în materie de cine are valori mai frumoase pe site-ul companiei sau în prezentările CEO-ului ci în funcție de cum vor reuși acestea să fie înțelese și transpuse în realitate de către angajați.

Mediul colaborativ este important pentru că el susține dezvoltarea de soluții rapide prin îmbinarea diferitelor competențe (HR cu marketing și customer care, front-office cu social media etc.), susține inovația și ajută la crearea unui mediu mai puțin stresant.

Cultura organizațională a companiilor de succes este deci una mult mai deschisă.

Citiți mâine partea a doua a articolului despre caracteristicile companiilor de succes în 2013 pentru a descoperi care sunt caracteristicile noului angajat, recomandările pentru lideri și cum puteți descărca toate rezultatele studiului.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Majoritatea angajaților români (84%) consideră că pandemia COVID-19 le-a afectat parțial sau chiar mult parcursul profesional și doar 2% au afirmat că a avut un aport pozitiv, potrivit unui sondaj realizat de Dora, robotul de recrutare, și prezentat în cadrul unui webinar organizat de PwC România, Happy Recruiter și Școala Informală de IT. Cei mai […]

Detalii

Munca la distanță poate deveni alternativa programelor de mobilitate internațională (cum ar fi relocarea în alt oraș sau altă țară) în cazul pozițiilor care o permit, poate genera economii de costuri pentru companii și poate debloca noi surse de talente, potrivit sondajului ”Remote work policies – Why leading companies are opting in” realizat de PwC […]

Detalii

În ciuda eforturilor concentrate de ani de zile, doar 37% dintre companii reușesc să realizeze valoarea maximă așteptată din investițiile lor în cloud, o creștere de doar 2%, față de acum doi ani, conform celui mai recent studiu Accenture. Raportul, intitulat „Sky High Hopes: Navigating the Barriers to Maximize Cloud Value”, are la bază un […]

Detalii

Productivitatea angajaților a crescut de la implementarea muncii de acasă, arată circa 30% dintre companiile respondente ale Raportului HR Barometru, realizat de PwC România în luna octombrie, în timp ce 44% spun că a rămas constantă. Dintre respondenții care au menționat creșterea productivității, 76% spun că principalul factor care contribuie la această evoluție este majorarea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter