Hot Now

Carmen Bindas: Integritatea, bunul simț și asertivitatea sunt competențe cheie căutate azi de angajatori

07 01 2020, Portal HR , Comenteaza, 463 afisari

Integritatea, bunul simț și asertivitatea sunt doar câteva dintre competențele cheie pe care angajatorii le caută azi în rândul tinerilor interesați să intre pe piața muncii. Peste 77 milioane de persoane din Europa cu vârste cuprinse între 25-64 de ani, aproximativ 1 treime din populația Europei, au foarte puține calificări pentru a putea lucra în piața muncii la standardele căutate astăzi.

La Cluj-Napoca, companiile însă investesc într-un alt tip de educație și formare a viitorilor angajați. Prin programul FUTURE – Construiește cu pasiune, studenții, profesorii, companiile se implică activ în dezvoltarea competențelor soft și pregătirea studenților pentru primul loc de muncă. Programul, inițiat de Mădălina Hodorog, se desfășoară deja de un an, iar ediția susținută de compania Office Depot include 40 de studenți și 10 profesori universitari care participă la sesiuni de training axate pe educație nonformală.

Pentru a afla direct cum arată piața muncii astăzi în domeniul financiar, ce competențe caută angajatorii și cum investesc în aceștia, am vorbit cu Carmen Bindas, HR Manager în cadrul companiei Office Depot Service Center, distribuitorul numărul 1 în Europa de produse și servicii pentru spații de birou, compania fiind activă în 30 de țări europene cu puncte de lucru în 14 dintre acestea, inclusiv în România.

Ai o experiență de 12 ani în zona de resurse umane: recrutare, training sau evaluare de personal. În tot acest timp, te-ai întâlnit cu o mulțime de experiențe. Ce situații au rămas la fel în industria de recrutare deși ar merita o schimbare?

Pașii procesului de recrutare și selecție au rămas cam aceeași, deși poate poartă alte nume sau se desfășoară într-un alt ritm. În ultimii ani s-au schimbat foarte multe lucruri în zona de resurse umane, în special în ceea ce privește recrutarea, selecția și retenția angajaților.

Azi, elementele definitorii în resurse umane sunt: flexibilitatea, automatizarea proceselor și viteza. Ceea ce rămâne mereu la fel, e faptul că recrutarea și selecția reprezintă un drum cu două sensuri, e un proces de identificare a numitorilor comuni și de luare a unui angajament de ambele părți. Momentan balanța înclină înspre candidați, care au o paletă mai largă de oportunități profesionale, însă ar trebui să fie mai conștienți și hotărâți atunci când iau o astfel de decizie.

Acesta ar fi un lucru pe care l-am putea îmbunătăți și în care merită să investim efort: ghidarea lor în acest proces – și tocmai asta e ceea ce încercăm să facem împreună cu Mădălina Hodorog în programul FUTURE – Construiește cu pasiune.

Noile talente sunt responsabile pentru ritmul în care evoluază azi piața muncii. Ce ar trebui să știe un nou angajat despre domeniul de finanțe înainte să aplice pentru un job?

Regula de 3 simplă: că poate să fie FUN, că nu e nevoie de o pregătire foarte elaborată înainte, că are foarte multe nuanțe – e nevoie de creativitate și inovație deseori, nu doar de bune abilitați logico-matematice. Aceastea sunt concluziile noastre în cei 12 ani de când Office Depot a intrat pe piața serviciilor financiare clujene.

Odată intrat în câmpul muncii, lucrați foarte atent cu noii angajați și îi ajutați să își dezvolte o serie de skilluri noi, fie că vorbim de hard sau soft skills. Cu toate acestea, ce abilități nu se pot preda mai departe odată intrat în câmpul muncii?

Integritatea – bunul simț și asertivitatea sunt niște valori fundamentale, care stau la baza dezvoltării noastre ca oameni. Asta căutăm încă din procesul de selecție și dincolo de orice competențe măsurabile, valorizăm atitudinea potrivită, iar skillurile le formăm pe parcurs.

Dacă ai putea introduce un curs nou în programa tuturor universităților, în ce ar consta acesta?

Orientarea în carieră – nu doar la nivel universitar, ci chiar începând din gimnaziu. E nevoie să introducem acest concept în fiecare etapă din educația noastră formală, deoarece există o discrepanță uriașă între teorie și practică, între cele două lumi: mediul școlar și piața muncii. Noi ar trebui să fim ghidați în procesul de descoperire a potențialului și a preferințelor noastre încă din primii ani de școală, iar mai apoi, pornind de la aceste baze, ar trebui să putem identifica unde ne potrivim pe piața muncii.

Cum arată viitorul în piața de recrutare?

Eu cred că viitorul este acum, viteza despre care vorbeam anterior, ne face să avansăm foarte repede. Totuși, important este să nu sărim peste etape de dragul evoluției, ci să ne construim cariera pas cu pas, ancorați în realitate.

Mai multe detalii despre programul FUTURE ce se desfășoară la Cluj-Napoca aici: www.madalinahodorog.ro/future

Persoana de contact: Mădălina Hodorog, education@madalinahodorog.ro, 0741 401 399

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter