eJobs a realizat o cercetare despre domeniile preferate de angajare ale românilor în 2016, în funcție de gen, vârstă, experiență.
Profilul candidaților și interesele lor reprezintă date importante atât pentru cei interesați să-și găsească un job, cât și pentru companii. Este util ca din postura de candidat să îți cunoști competitorii, iar din postura de recrutor să știi ce preferințe au candidații pentru a veni cu acele oferte care să corespundă așteptărilor lor. eJobs a analizat preferințele candidaților în perioada iunie-iulie 2016, majoritatea persoanelor chestionate provin din București, din Nord Estul și Nord Vestul țării şi indică Tendințele în piața forței de muncă. Iată aici rezultatele studiului eJobs.
La nivelul întregii țări, cele mai căutate domenii, în care respondenţii chestionarului eJobs doresc să lucreze sunt: Ingineria, aleasă de 9% dintre respondenţi, Contabilitatea-Finanțe, preferată de 7% dintre persoanele chestionate, urmate de Vânzări şi Resurse umane – Psihologie (6% dintre respondenţi pentru fiecare domeniu). Salariile peste medie din domeniul IT, situează acest domeniu pe locul 5 în topul preferințelor candidaților pentru angajare, pe aceeaşi poziţie fiind şi domeniul Achiziții-Logistică-Aprovizionare şi Management-Consultanță (5% dintre respondenţi pentru fiecare domeniu).
Domeniul de activitate cu cea mai pregnantă prezenţă masculină: 94% este Transporturile. Domeniul cu cea mai pregnantă prezenţă feminină: 89% este Secretariat – Administrativ.
IT-Hardware este pe locul doi în topul domeniilor în care lucrează bărbații, 83% dintre persoanele de sex masculin chestionate, declară că au job în tehnologia informațiilor. Şi domeniul Construcțiilor este dominat de 83% dintre bărbați.
Femeile au, însă, alte domenii preferate decât bărbații, fiind orientate, spre joburile de birou care necesită organizare. Pe primul loc, în cazul lor este domeniul secretariat-administrativ, unde lucrează de 89% dintre femeile chestionate, pe locul doi este Contabilitatea-Finanțe cu 87% dintre femei, iar pe locul trei – Resursele umane și Psihologia. Majoritatea respondenților provin din București, din Nord-Estul, Nord-Vestul țării, dar și din zona de sud.
50% dintre cei care aleg să lucreze în Publicitate sunt tineri cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani. 41,6% dintre cei care preferă să lucreze în Media Jurnalism şi 40% dintre cei care aleg IT-Hardware sunt de asemenea tineri sub 24 de ani.
56,4% dintre cei care aleg să lucreze IT – Software şi 54,2% dintre cei care aleg să lucreze în Marketing sunt tineri între 25 şi 34 de ani.
41,6% dintre persoanele care preferă un job în Achiziţii – Logistică – Aprovizionare şi 35,2% dintre cei care aleg domeniul Customer Support – Client Service au vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani.
Seniorii, cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani se regăsesc cu precădere în domenii ca Agricultură, Producţie şi Management, pentru fiecare domeniu au optat 33,3% respondenţi. În Construcții, Transporturi şi Inginerie lucrează îndeosebi persoane între 55 şi 65 de ani.
Domeniile de activitate în care putem găsi cei mai experimentați oameni (cu peste 5 ani vechime) sunt: Management-Consultanţă (80%), Construcţii (74%), Achiziții-Logistică-Aprovizionare (70%).
Există, însă, şi domenii în care se găsesc şi oameni cu experiență mai redusă (cu vechime mai mică de 5 ani): Chimie-Petrochimie (69%), IT-Software (68%), Media Jurnalism (66,6%), Internet-eCommerce (65,2%), IT-Hardware (63%).
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii