Hot Now

Ce fel de oameni aduci în companie

18 09 2012, Cristi Ariton , 2 comentarii, 3.772 afisari

De cele mai multe ori, şi e bine că e aşa, recrutarea are în centru doar criterii profesionale. Tot ce ne interesează e să aducem în companie oameni cu talentele şi competenţele necesare. În plan secund se doreşte o potrivire între cultura organizaţiei şi valorile candidatului respectiv. În tot acest timp, candidaţii/angajaţii vor continua în mod nemijlocit să îşi dezvolte pasiunile, să îşi contureze mai bine stilul de viaţă, să îşi renegocieze valorile, să lupte, să spere, să fie activi, aspecte care poate nu vor fi cunoscute niciodată de către colegi, şefi, parteneri.

În demersurile lor vor fi artizanii trendurilor care se manifestă la un moment dat într-o societate/entitate socială anume. Cunoaşterea lor oferă indicii noi asupra unor întrebări care dau bătăi de cap specialiştilor în resurse umane: de ce pleacă angajaţii valoroşi? De ce scade angajamentul faţă de companie? Cum putem construi o imagine de bun angajator?

Enumerarea următoarelor trenduri va aruncă o lumină nouă asupra celor care într-un interval de 4-8 ore muncesc pentru sau alături de noi.

Mutant learner” este mai mult un status decât un trend dar prin frecvenţa crescută în comunităţile virtuale îl putem încadra în cea de a doua categorie. Se poate numi aşa o persoană care învaţă continuu şi simte nevoia să împărtăşească şi cu alţii cunoştinţele dobândite.

Maven” este un termen ce caracterizează tendinţa unor persoane de a se poziţiona drept experţi într-un anumit domeniu, ei beneficiind de recunoaşterea celor din jur.

Zenification” este un trend ce exploatează expansiunea ideilor budiste şi care prinde contur şi în România. Biroul trebuie să fie “zen”, atmosfera de lucru trebuie să fie “zen”, în pauze trebuie să putem să ne regăsim “zen-ul”.

Real world liking” este un trend cu geneză în influenţa Facebook-ului asupra comportamentului utilizatorilor săi. Cândva considerat monedă virtuală, “Like-ul” devine indicator în orice tip de evaluare, fie că este vorba de comportament de consum, fie că vorbim de aprecieri interumane.

“TechDomestic”, “Sellsumers”, “Tasksumers”, “Custowners”, “Super-Eco”, “SafetyNet”, “JuiceJitters”, “One-Touch Wonder” sunt câteva din trendurile cu care lista poate continua. Vă invit să parcurgeţi raportul alcătuit de cei de la Trendwatching.com şi să vedeţi exemplele prezentate la fiecare punct.

Tu ce fel de oameni aduci în companie? Cum ar arăta organizaţia dacă ar fi angajaţi reprezentanţii trendurilor de mai sus?

Comentarii (2)
  1. schneider spune:

    Consider ca sabloanele nu ajuta deloc. Eu sunt satul sa vad ca HR-ii propun oameni care se potrivesc ca nuca in pertee doar pentru ca stiu sa minta frumos. Sunt satul de asemenea sa vad ca HR ii resping oameni valorosi care pe urma performeaza si isi fac nume in alte companii, doar pentru ca recrutorul este superficial si pretinde ca aplica metode stiintifice.
    Nu exista metode stiintifice prin care sa determinam daca x sau y este bun sau nu. dar cand lurezi intr-un anumit domeniu, sti daca x sau y se potrivesc.
    Legat de articolul pe care il amintiti ; nu are nimc de-a face cu resursele umane ci cu abordarea pietei, este putin exagerat sa aplicam acelasi model.
    Conform „criteriilor” descrise nu poti angaja pentru ca nu au legatura cu angajarea.
    Cine isi doreste sa aplicate diferite concepte folosite in managementul afacerilor, sa se asigure ca isi gaseste un alt loc de munca.

  2. Cristi Ariton spune:

    Buna, Schneider! Multumesc pentru comentariu. Articolul de fata nu propune noi criterii de recrutare ci doar descrie cum pot fi oamenii pe care ii angajam, ce ii preocupa si ce stil de viata au. Nu crezi ca e interesant sa stim asta?
    Apoi, consider ca e vital ca HRul sa stie foarte bine cum arata si cum trebuie abordata piata, in orice aspect. Daca nu, vor recruta nuci in perete, cum spui tu.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România aduce în prim-plan 50 de branduri care fac performanță în digital. Top Social Brands 2021 este o analiză unică a peisajului social media din România, care scoate în evidență noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de brandurile […]

Detalii

În România, KPMG a lansat cea de-a 6-a ediție a „Ghidului privind detașarea internațională a lucrătorilor”, care include informații detaliate despre modificările aduse de noua Directivă privind detașările internaționale în fiecare stat membru. Chiar dacă anul 2020 a schimbat radical mobilitatea internațională așa cum o știam, a adus și noi obligații în ceea ce privește […]

Detalii

Săptămâna aceasta, pe 9-11 iunie, are loc DevTalks Reimagined, cel mai amplu eveniment de tehnologie din România. Păstrând formatul de expo-conferință, evenimentul va reuni developeri, ingineri, manageri, freelanceri și pasionați de tehnologie pentru a lua parte la o experiență complexă desfășurată pe parcursul celor 3 zile: o agendă cu 15 scene tehnice, susținută de peste […]

Detalii

Mai mult de trei sferturi dintre companii intenționează să-și perfecționeze / recalifice până la 25% din forța de muncă în următorii trei ani. Până la 5,7 milioane de noi locuri de muncă ar putea fi create în toată Europa până în 2030 ca urmare a investițiilor accelerate în domeniul digital și al sustenabilității, însă liderii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter