Ce vor angajații de la liderii lor

Despre conceptul de leadership se scriu și s-au scris tratate, cărţi, articole care oferă, printre altele, informaţii despre “Cum să devii un lider bun/carismatic?” sau “Care sunt calităţile unui lider?”.
Găsim ușor, dacă vrem, lecții de leadership de la mari personalități , evenimente organizate cu speakeri renumiți sau putem chiar beneficia de prezența unor instituții care ajută și formează tinerii în această direcție.
De fapt, studierea leadership-ului așa cum îl înțelegem în lumea modernă a început în urmă cu mai bine de 120 de ani și, surprinzător, informația vehiculată până acum pare să nu fie suficientă. Cel puțin la nivel practic. De fapt, poate ar fi mai corect să spunem că pare să existe o ruptură între partea teoretică și practică a leadership-ului și asta pentru că adesea vorbim în termeni elaborați și sterili despre un concept pe care, poate, ar fi bine să îl tratăm din punctul de vedere al utilității lui imediate.
Materialul video de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandăm astăzi are în vedere o întrebare absolut necesară pentru utilitatea conceptului de leadership în relația angajat – lider din cadrul oricărei organizații: “Ce aşteaptă angajaţii de la un lider?”
Gareth Jones, membru asociat al Școlii de Business din Londra, a intervievat aproximativ o mie de oameni pentru a afla care sunt așteptările acestora de la cel/cei care îi inspiră și conduc.
Cerințele sunt destul de „simple”:
1. Comunitate– oamenii vor să știe că fac parte din “ceva”, fie că este o echipă de vânzări, marketing sau de contabilitate, este important să aibă sentimentul apartenenţei la o comunitate mai mică sau mai mare.
2. Autenticitate – vor să fie îndrumaţi de o persoană adevărată în care pot avea mare încredere.
3. Importanţă – oamenii îşi doresc ca liderii să aprecieze contribuţia (mică sau mare) adusă la realizarea business-ului, vor să ştie că munca lor a avut un sens;
4. Emoţie/bucurie – oamenii vor lideri care să ştie să le ofere prilejul de a se bucura de un lucru bine făcut.
Un leader eficient trebuie sa fie o persoană autentică, un expert cu capacităţi reale de a fi performant, a transforma organizaţia şi a da un sens vieţii celorlalţi. Misiunea sa nu este deloc una uşoară, însă efortul merită din plin.
Aveţi toate aceste patru abilităţi pentru a fi un lider autentic? Vă invităm să urmăriți materialul video de pe HBR care v-ar putea inspira în efortul de a deveni liderul de care au nevoie angajații și nu doar de a părea cel despre care se scrie în cărți.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam