Secțiune susținută de

Companiile cu echipe diverse obţin performanţe mai bune

Portal HR \ Actual \ Companiile cu echipe diverse obţin performanţe mai bune

O majoritate covârşitoare (84%) dintre directorii executivi consideră că abilitatea organizaţiei lor de a dezvolta şi de a gestiona echipe va fi esenţială pentru creşterea competitivităţii în perioada următoare, potrivit sondajului EY – The power of many: How companies use teams to drive superior corporate performance.

Cei care îşi evaluează companiile drept „excelente” în privinţa construirii de echipe diverse (cu membri care provin din medii diferite şi care au trăit experienţe de muncă diferite) sunt şi cei care au atins în acest an o creştere mai mare de 10% a EBITDA (profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) faţă de anul trecut.

Aceeaşi corelaţie cu nivelul de creştere a EBITDA este valabilă şi pentru companiile care şi-au dispersat echipele din punct de vedere geografic în ultimii trei ani.

Munca in echipa versus munca individuala in functie de tara

Cu toate acestea, jumătate din cei 821 de respondenţi din cadrul studiului declară că în companiile lor nu există lideri care să deţină abilitatea de a gestiona şi motiva aceste echipe. Acest lucru vine în contradicţie cu cei 85% care apreciază conceptul de „inclusive leadership” – sau capacitatea de a încuraja echipele în a-şi exprima opiniile şi obiecţiile, ca mijloc eficient de îmbunătăţire a performanţei companiei.

Multe companii se confruntă, în acelaşi timp, cu dilema generată de necesitatea unor echipe transfrontaliere, multifuncţionale, precum şi de preferinţa angajaţilor de a participa la întâlniri faţă-în-faţă ca principală formă de comunicare. 65% dintre respondenţi declară că relaţia cu echipa facilitată, mai de grabă, de tehnologie decât de întâlnirile faţă-în-faţă, a crescut în ultimii trei ani, dar comunicarea faţă-în-faţă este, în mod clar, cea mai apreciată formă de comunicare.

Elena Badea, Director de Maketing, EY România, spune: “Abilitatea unei companii de a forma, de a gestiona şi de a încuraja echipe de înaltă performanţă devine tot mai mult un factor critic al reuşitei sale pe termen lung. Pentru a atinge performanţe superioare, este esenţial pentru companie să poată accesa întreaga gamă de competenţe diverse şi de expertiză de care dispune. Echipele de înaltă performanţă au angajamente comune în privinţa calităţii şi a rezultatelor. Ele se concentrează pe respectarea celor mai înalte standarde şi pe obţinerea celor mai bune rezultate şi se aliniază pentru atingerea acestui obiectiv”.

Rezultatele studiului arată că liderii eficienţi adoptă următoarele direcţii în acţiunile lor:  

– Definesc o direcţie clară şi asigură leadership.

– Creează o cultură a echipei deschisă şi incluzivă.

– Dau putere de decizie oamenilor din echipă.

– Dezvoltă echipa şi asigură coaching.

Studiul a identificat şi două caracteristici de care dau dovadă echipele cu performanţă înaltă:

– O viziune împărtăşită de toţi membrii echipei

– Angajament asumat în privinţa calităţii şi a rezultatelor.

Despre studiu

Acest studiu are la bază un sondaj realizat cu 821 de executivi din zona de business, efectuat pentru EY de către Longitude Research, în lunile aprilie şi mai 2013. Respondenţii provin din 14 ţări din întreaga lume, din zona Asia-Pacific, Europa şi America de Nord şi de Sud. Aproximativ 50%  dintre respondenţi ocupă poziţii de top management şi sub 50% dintre ei reprezintă funcţia de resurse umane. Companiile incluse în studiu sunt variate ca mărime, 30% dintre acestea înregistrând venituri anuale de peste 5 miliarde de USD şi restul de 70% înregistrând venituri anuale cuprinse între 250 de milioane de USD şi 5 miliarde de USD.

Citește mai mult despre rezultatele studiului aici: The Power of Many

Data articol: decembrie 9, 2013

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam