Secțiune susținută de

Confidențialitatea informațiilor din Revisal

Portal HR \ HR Pedia \ Confidențialitatea informațiilor din Revisal

Alina ne-a întrebat:

La noul meu loc de muncă, mi s-a cerut (de la HR) un print-screen din Revisal cu informațiile de la slujba anterioară. Acolo apare și salariul meu. Documentul acesta nu mi-a fost cerut la angajările anterioare (am trecut prin 3 firme înainte de aceasta).

Intenția mea este să pastrez informația legată de veniturile mele confidențială. Pot să le propun să vin cu un alt document în locul celui cerut? Dacă da, care? Sau e ceva în neregulă cu faptul că mi se cere acest document?
Multumesc anticipat pentru răspuns!

Expertul în legislația muncii, Gabriela Cîrlig, îi răspunde:

Pentru a vă răspunde la întrebare sunt necesare mai întâi câteva precizări:

1. Extrasul din Revisal nu afișează informații despre veniturile dumneavoastră salariale, deci îl puteți oferi fără teamă că vor fi divulgate informații pe care doriți să le păstrați confidențiale;

2. Conform legii, puteți solicita de la fostul angajator orice document (adeverință) care să ateste calitatea dumneavoastra de salariat, fără să fie menționate pe acesta și veniturile obținute;

3. Ar fi util, totuși, să solicitați fostului angajator un document (adeverință/notă de lichidare) în care să se menționeze numărul de zile lucrate și veniturile realizate în ultimele 6 luni, în eventualitatea unui posibil concediu medical (în primele 6 luni de angajare), precum și numărul de zile de concediu medical de care ați beneficiat în ultimele 12 luni. Puteți prezenta acest document doar dacă, în acest interval de timp, trebuie să solicitați un concediu medical.

Așadar, puteți da curs cererii și oferi print-screen-ul din Revisal sau o adeverință (pe care să o solicitați în prealabil de la fostul angajator) care să ateste calitatea dvs de salariat și vechimea în muncă, fără să includă informațiile despre venituri.

Data articol: noiembrie 16, 2015

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam