BestJobs a organizat, pe 29 noiembrie 2011, Social Media Recruitment 2011, prima conferință locală despre recrutarea în social media. La eveniment au vorbit: Călin Fusu (CEO, BestJobs.ro, CeeVee.com), Cristian Manafu, (Managing Partner, Evensys), Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior HR Advisor, CareerAdvisor), Anca Vătășoiu (Avocat, Practica de dreptul muncii, NNDKP), Oana Cârstea (Sales Manager, BestJobs.ro), Delia Burnham (Partner, CVO Recruitment), Viorel Nedelcu (Resourcind Manager, Orange Romania), Gabriela Dan (Talent Acquisition Manager, Adobe), Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager, Microsoft), Radu Ionescu (Creative Director, Kinecto), Alexandra Oana (Country Staffing Lead, Hewlett_Packard Romania).
Iată câteva dintre ideile discutate la conferință.
De ce contează social media astăzi? În primul rând, pentru că, statistic vorbind, există 5,6 milioane de vizitatori români pe Facebook, 500 000 pe LinkedIn, iar românii petrec, în medie, 4 ore pe zi pe Facebook și dau 6 like-uri zilnic.
De ce social media pentru recrutare? Pentru că rețelele sociale au o capacitate mare de acoperire, audiență mare de candidați potențiali, impact pozitiv în construirea relațiilor, mesaje autentice, informațiile se accesează foarte simplu și, nu în ultimul rând, costurile sunt mici.
Din nou s-a discutat despre problemele legale din social media, cu accent asupra legitimității accesării datelor și scopul postării datelor în social media; tot la capitolul “legal issues” s-a pus problema discriminării candidaților din cauza informațiilor postate de aceștia în social media.
Dacă vreți să recrutați prin social media: începeți devreme, fiți creativi (prezentarea informației este foarte importantă), investiți timp în profilul companiei și fiți deschiși, comunicați, fiți “sociali”.
Filtrarea informației este extrem de importantă atunci când folosești rețelele sociale în recrutare, așadar: nu trageți concluzii bazându-vă doar pe informațiile din social media și folosiți aceste informații legându-le de cele obținute prin interviuri, testări și referințe de la alți angajatori.
Social media nu înseamnă numai Facebook. Tot social media sunt și LinkedIn, Google+, Twitter, MySpace, bloguri, comunități de profil sau website-uri.
În concluzie, trebuie să fim responsabili de absolut tot ceea ce postăm în rețelele sociale, pentru că totul se indexează. Recrutarea prin social media se globalizează, totul va fi vizibil peste tot. Orice gest pe care îl faci în aceste rețele va conta, la un moment dat.
39,4% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs declară că nu sunt mulțumiți de salariul lor, în timp ce 49,8% spun că este ok, dar s-ar putea și mai bine. Doar 10,7% nu au niciun motiv de nemulțumire din acest punct de vedere. Cu toate acestea, o eventuală renegociere salarială pare a fi o […]
DetaliiŞapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]
DetaliiRaluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]
DetaliiPe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]
Detalii