Cum arată compania ideală pentru tinerii din Generația Y?
Generația Y, formată din tinerii născuți în anii ‘80, este cea mai nouă generație intrată pe piața muncii și are, fără îndoială, un mare impact asupra viitorului mediu de lucru. Un nou studiu realizat de Ericsson ConsumerLab, intitulat „Tinerii profesioniști de pe piața muncii”, analizează modul în care Generația Y vede mediul de lucru actual. Studiul s-a axat pe tinerii profesioniști între 22 și 29 de ani din SUA, care au absolvit o facultate, sunt ambițioși, vizionari și care se văd în viitor în poziții de conducere.
Așa cum era de așteptat, una dintre diferențele majore dintre Generația Y și celelalte generații este legătura cu dezvoltarea tehnologică. Ca urmare a schimbărilor colosale generate de explozia tehnologică din ultimii 25 de ani, acești tineri sunt extrem de adaptabili și trăiesc într-un ritm alert. Pentru ei, schimbarea este o constantă, fapt care îi poate determina să își piardă răbdarea, atunci când lucrează într-o organizație depășită din punct de vedere tehnologic. Atunci când tinerii din Generația Y vor ajunge manageri, nu vor avea niciun fel de toleranță față de sistemele ineficiente din punct de vedere tehnologic!
Și modul în care acești tineri au fost crescuți și educați are un impact major asupra felului în care ei percep viața. Părinții i-au copleșit cu atenție, au participat la diferite cursuri și activități extrașcolare, așadar, au crescut simțindu-se prețuiți, poate chiar unici. Au fost încurajați să aibă legături strânse cu părinții, profesorii sau antrenorii, de aceea așteaptă feedback permanent, nu le place ambiguitatea și așteaptă transparență din partea organizațiilor în care lucrează.
Una dintre cele mai interesante concluzii ale studiului este faptul că tinerii Generației Y sunt nerăbdători. Deoarece aparțin Generației Facebook, aceștia își doresc satisfacții și recompense instante. Astfel, au o toleranță scăzută față de modurile și canalele de comunicare care nu le asigură feedback imediat.
Compania ideală în viziunea Generației Y oferă următoarele:
• muncă preponderent satisfăcătoare
• posibilitatea de a integra viața personală în cea profesională
• activități punctuale, orientate spre anumite obiective, care să le ofere libertatea de a alege când și unde lucrează
• oportunitatea de a lucra în echipă și cu persoane de vârsta lor
• o structură ierarhică orizontală (fără sau cu puține nivele între management și angajați)
• cerințe și task-uri clare, cu feedback constant
• transparență
• o relație apropiată cu superiorii
• tehnologie de ultimă generație, în special în zona comunicării
Spre deosebire de părinții lor, tinerii din Generația Y nu sunt workaholici! Ei țin la echilibrarea vieții personale cu cea profesională și așteaptă din partea companiilor soluții ca să atingă acest echilibru.
Se pare, însă, că în ziua de azi companiile nu profită la maximum de calitățile și abilitățile tinerilor din Generația Y, atunci când este vorba despre tehnologie și talentul lor înnăscut de a coopera – competențe extrem de importante pentru succesul unei companii.
O descoperire interesantă a acestui studiu este și faptul că Generația Y integrează o mare parte a vieții personale în viața profesională, dar, în același timp, nu permite amestecarea vieții profesionale cu cea personală. Deși tinerii generației Y își doresc să exceleze în profesie și să fie eficienți la birou, le este practic imposibil să-și lase deoparte viața personală în timpul serviciului. Astfel, își verifică în mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria instantă și trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale. Generația Y este de părere că a comunica în scop personal în tipul orelor de lucru este un drept, nu un beneficiu.
Peste 45% din tinerii Generației Y din SUA își folosesc telefoanele personale, pentru care plătesc din buzunarul propriu, la birou. Acest lucru înseamnă că tot ei plătesc pentru folosirea telefonului personal în interes de serviciu. Astăzi, doar 23% din Generația Y deține un telefon mobil (preponderent de tip smartphone) care este plătit parțial sau total de către angajator, se mai arată în studiul intitulat „Tinerii profesioniști de pe piața muncii”, realizat de Ericsson ConsumerLab.
În cadrul studiului au fost interogați tineri din SUA, cu vârste între 22-29 de ani, dar și manageri și specialiști demografi. În România, conform datelor Institutului Național de Statistică, la data 1 ianuarie 2011 se înregistra un număr de 2,5 milioane de tineri cu vârste cuprinse în 22-29 de ani.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam