Cum ne pregătim pentru noua normalitate
Autor: Anca Grezov, HR Manager Danone România
Prima și cea mai utilă concluzie a acestora a fost că cea mai bună opțiune pe care o avem este să tratăm incertitudinea pe baza valorilor și principiilor din spatele culturii organizaționale, ca ancore pentru deciziile noastre. Astfel, încă de la început ne-am concentrat pe trei direcții: siguranța angajaților, partenerilor și consumatorilor noștri, continuitatea operațiunilor prin securizarea întregului lanț de aprovizionare și oferirea de ajutor comunităților vulnerabile din România.
Am implementat imediat măsuri de siguranță pentru toți angajații noștri. Fabrica și Depozitul nostru din București au funcționat și continuă să funcționeze în parametri normali, cu măsuri sporite de prevenție implementate pentru această perioadă. Colegii noștri lucrează în schimburi fixe, pentru a reduce la minimum orice risc de contaminare.
Pentru colegii noștri din echipa de vânzări, care își desfășoară activitatea pe teren am pus la dispoziție echipamente de protecție și am stabilit un set de reguli extrem de clar pentru această perioadă. Mai mult, am modificat programul de lucru și am anulat toate călătoriile.
Pentru toți ceilalți colegi ai noștri care pot lucra la distanță, am extins politica deja existentă în companie, de Work from Home.
Apoi ne-am aplecat asupra nevoii de relaționare care a fost și este o constantă, indiferent de etapa emoțională în care ne aflăm. Încă de la începutul muncii de acasă, am inițiat întâlniri zilnice, în care ne conectăm cu toții, păstrând astfel legătura și de la distanță. Fie mai oficiale, fie mai informale, prezența virtuală a colegilor de echipă lângă noi în fiecare zi menține o stare de bucurie că putem fi împreună. În contextul discuțiilor zilnice, împărtășim reciproc informații utile despre măsurile autorităților, contextul național, măsurile luate de Danone, regulile de safety, recomandări pentru lucrul de acasă (principii de comunicare prin email, întâlniri eficiente etc.) si recomandări de wellbeing. Într-o perioadă plină de adversitate, am identificat oportunitatea de a comunica și mai frecvent, și mai relevant, și mai transparent decât înainte.
În întâlnirile informale, am dedicat timp învățării, interacțiunii și recunoștinței pentru toate realizările și toate comportamentele bune de care am dat dovada individual și în echipă. Am demarat tot felul de programe prin care să putem povesti despre cum să ne educăm reciproc o mentalitate orientată către dezvoltare, către creștere. De exemplu, “Leapșa de Learning” e un astfel de program în care, pe rând, câte un coleg ne vorbește despre ceva nou ce a învățat, dând leapșa mai departe pentru prezentări viitoare unui alt coleg. Am pornit și o serie de challenge-uri, Work From Home Journal și Stay Fit Challenge, în care postăm poze cu activitatea noastră de acasă, ca să rămânem conectați și să ne inspirăm unii pe alții.
Am extins preocupările noastre, apoi, către comunitățile vulnerabile din România. Cel mai mult m-au încântat inițiativele venite natural din partea colegilor mei. De exemplu, o colegă a propus să donăm laptop-uri către copiii din medii mai puțin privilegiate, pentru a le permite să-și continue educația online. Tot colegii mei au contribuit trup și suflet la proiectul unei donații de 250.000 de euro către Dăruiește Viață pentru a asigura echipamente medicale și de protecție pentru spitalele din România, colectând nevoile stringente. Echipa de vânzări din Vestul țării a pornit o acțiune de achiziționare de materiale consumabile pentru hemodializă, pentru un spital din Timișoara, acțiune la care s-au alăturat și alți colegi, iar compania a dublat suma strânsă. Putem să fim prezenți în mod direct și activ în sfera publică și altfel decât fizic.
voluntară de întoarcere la birou, astfel încât este posibil și să nu fi în nicio situație specială, dar să optezi în continuare să lucrezi de acasă și în perioada de tranziție la noua normalitate.
Mai departe, am instituit protocoale și măsuri speciale pentru garantarea unui spațiu de lucru sigur, în conformitate cu standardele impuse de autorități, peste care am aplicat standardele de siguranță încă și mai stricte ale Danone. Colegii noștri au participat și vor continua să participe la cursuri de întoarcere la birou, care le prezintă regulile de siguranță și noul mod de lucru. În plus, asigurăm materiale de protecție pentru toată lumea, dezinfectăm toate spațiile de lucru de mai multe ori pe zi și după fiecare schimb și am adus în toate spațiile noastre de lucru o semnalistică specială privind regulile de siguranță.
Cinci factori de succes ar putea sumariza întregul studiu de caz și toate principalele învățăminte pe care le-am avut în această perioadă:
1. conectarea permanentă la valorile, principiile și misiunea companiei (indiferent de perioada în care ne aflăm);
2. acțiunile responsabile în interiorul și dincolo de porțile companiei;
3. încrederea în colegi;
4. implicarea colegilor în luarea deciziilor;
5. abordarea colegilor în întregul lor, respectând împletirea firească a nevoilor profesionale cu cele personale.
Nu există formule magice, dar cu siguranță ne putem baza pe magia lucrurilor bine făcute, într-o nouă normalitate plină de speranță!
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam