Secțiune susținută de
Cum să „facem rost” de timp
Trăim viața în viteză și avem multe de făcut mereu. Iată un motiv în plus să investim timp în planificarea treburilor importante și în prioritizarea corectă.
În cazul în care vi s-a întâmplat vreodată să vă doriți o zi cu vreo 30 de ore în loc de cele 24 disponibile, în cele ce urmează puteți găsi 7 posibile surse de timp:
- renunțați la multitasking – am dedicat un întreg articol acestui subiect aici, așa că nu reiau în detaliu, dar, când vine vorba de activități care necesită atentie, creierul nostru se poate concentra la câte un lucru pe rând.
- evitați întreruperile – mai ales dacă tocmai vă apucați de o sarcină dificilă sau neplacută pe care ați tot amânat-o. Închideți mail-ul, chat-ul, telefonul sau orice aplicație care vă poate distrage atenția până terminați ce aveți de făcut. Veți economisi mult timp.
- filtrați informațiile care ajung la voi – în era Internetului, nici nu mai trebuie să ne abonăm pentru a primi mail-uri cu oferte, știri, anunțuri. E suficient să accesăm diverse pagini și ne trezim cu inbox-ul plin de vești care nu ne interesează. Dezabonați-vă de la orice nu prezintă interes ca să reduceți volumul de mail-uri printre care trebuie să căutați eventualele mesaje pe care chiar le așteptați.
- organizați-vă și asigurați-vă că fiecare lucru își are locul său – Se spune că, în medie, 13 minute/zi doar căutăm: mail-uri, documente, haine, chei, etc. Un calcul simplu arată că într-un an se adună 3 zile în care doar căutăm, iar în 5 ani…2 săptămâni. Cam mult timp irosit, nu? La fiecare curs de time management, însă, participanții îmi spun că 13 minute/zi e puțin…
- faceti lucrurile altcândva decât o fac toți ceilalți – multe familii merg vineri seara sau în weekend la hipermarket pentru cumpărăturile săptămânale. Oricât de mult ne-am grăbi printre rafturi, la final ne adunăm cu toții la coada de la casele de marcat, unde așteptarea poate fi foarte lungă uneori. Propunerea e valabilă cu atât mai mult în perioada sărbătorilor de iarnă când toată lumea aleargă după cadouri și mâncare. Metoda funcționează bine și în cazul mersului la birou. În funcție de locul de muncă unde lucrați, poate vă puteți organiza programul în așa fel încât să plecați puțin mai devreme sau puțin mai târziu spre serviciu, ca să evitați ora de vârf din trafic sau de la metrou.
- analizați-vă obiceiul de a sta la televizor – câte seriale urmăriți? Emisiuni? Ce beneficii vă aduc? Cred că fiecare dintre noi are câte un serial sau emisiune preferată. Nu zic să nu vă uitați. Și noi ne uităm la câte un episod din vreun serial seara, după ce culcăm copilul, în timp ce călcăm hainele pentru a doua zi. Dar, dacă aveți o listă lungă de astfel de seriale și emisiuni, ați putea “face rost” de mult timp dacă ați face o selecție a lor.
- treziți-vă mai devreme – ca să includeți în program alte activități sau pur și simplu timp pentru voi. Poate fi dificil la început, dar, dacă aveți lucruri importante de făcut, sunt sigură că veți găsi motivația necesară să o faceți. Dar despre motivație vorbim cu altă ocazie… ????
Voi de unde mai faceți rost de timp?
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam