Hot Now

Cum se vede angajatorul din perspectiva candidatului

25 02 2013, Career Advisor , Comenteaza, 3.480 afisari

În recrutare, atunci când vorbim despre “experiența candidatului” nu ne referim la vechimea în muncă, ci la impresiile acumulate de acesta pe parcursul procesului de recrutare desfășurat de managerul sau recrutorul unei companii sau agenții de recrutare.

Dacă ne gândim la procesul de căutare a unui job și la cât de dificil poate deveni pe o piață a muncii extrem de competitivă, felul în care un candidat este tratat pe tot parcursul unui proces de recrutare va avea, după caz, un impact pozitiv sau negativ asupra lui.

Un studiu desfășurat de compania CareerBuilder evidențiază faptul că cei mai mulți candidați (75 %) care au aplicat pentru un job prin intermediul mai multor rețele, nu au primit niciun feedback de la companiile angajatoare (ar fi interesant de văzut care este situația la noi, deși intuiția ne spune că lucrurile nu stau deloc mai bine).

Mai exact, despre ce este vorba? CareerBuilder, o companie americană ce oferă soluții pentru capitalul uman dar și un portal online cu joburi disponibile în SUA, a organizat un studiu online printre 3,900 angajați la sfârșitul anului trecut pentru a afla părerea acestora cu privire la experiența căutării unui job.

Studiul a arătat că acei candidați care au avut o experiență neplăcută atunci când au aplicat pentru o poziție vacantă au ezitat să mai căute compania respectivă pe viitor, împărtășind experiența lor și prietenilor.

Un procent de 82% din participanți a afirmat că se așteaptă să primească un feedback de la angajator după ce au aplicat pentru un job, în timp ce 32 % dintre ei vor evita să cumpere produse sau alte servicii de la o companie care nu le-a răspuns la o aplicație.

Ce înseamnă o experiență neplăcută din perspectiva unui aplicant?

Rezultatele studiului au arătat că un procent de 26% dintre participanții care au experimentat o situație neplăcută pe parcursul procesului de căutare a unui job a menționat ca principale cauze lipsa unui răspuns după interviu sau o slabă prezentare a brandului companiei.

Conform rezultatelor studiului, cele mai frecvente probleme întâmpinate de candidați sunt:

– 60% dintre participanți au spus că angajatorul nu mai comunică decizia luată dupa interviu;

– 43 % dintre aceștia au aflat în timpul interviului că descrierea jobului din anunțul de angajare nu se potrivea cu jobul propriu-zis;

– 34% au observat că evaluatorul companiei nu a prezentat o experiență pozitivă la locul de muncă;

– 30% dintre intervievați au observat că intervievatorii nu erau bine pregătiți;

– 29% au spus că angajatorii nu au confirmat deloc primirea aplicației.

Ceea ce merită reținut, printre altele, din aceste concluzii este faptul că aplicantul își formează o opinie despre brandul companiei angajatoare din momentul postării unui anunț de angajare și până la interviul față în față (dar și după finalizarea acestuia), iar o experiență neplăcută în aceste interacțiuni poate influența negativ imaginea angajatorului.

Aflați mai multe despre acest subiect citind rezultatele complete ale studiului din comunicatul de presă al companiei CareerBuilder.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Apărută de curând la Publica, cartea Catalizatorul de Jonah Berger se adresează tuturor celor care doresc să catalizeze schimbarea. Ea oferă un solid mod de gândire și o varietate de tehnici care pot să conducă la rezultate extraordinare. Fie că încercați să schimbați o persoană, să transformați o organizație ori să schimbați modul în care […]

Detalii

45 de studenți proveniți din centrele universitare Galați, București, Brașov, Iași, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca au promovat, cu succes, cea de-a noua ediție a Școlii de Vară organizată de LIBERTY Galați. Timp de 10 săptămâni, studenții au fost angajați cu drepturi depline și au lucrat alături de mentori (specialiști din cadrul Combinatului) pe proiecte reale, […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România, Angajatori de TOP care se va desfășura exclusiv în mediul online, pe platforma Hipo.ro. Cu o notorietate de 15 ani pe piața de referință, evenimentul de carieră se adresează tuturor candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă în această toamnă, […]

Detalii

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter