De ce este important umorul la locul de muncă

La nivel organizațional, managementul stresului poate fi susținut de o doză zilnică și sănătoasă de umor adaptat fiecărei culturi în parte. Umorul va contribui în mod vizibil la creșterea productivității și performanței angajaților. Probabil unul dintre cele mai simple și ușor de folosit instrumente, umorul îi poate ajuta pe manageri să gestioneze mai bine anumite situații limită, să comunice mai eficient cu angajații sau să sporească creativitatea.
Nu în ultimul rând, umorul la locul de muncă poate fi o cheie a succesului oricărei organizații dar și un instrument esențial al leadershipului. Potrivit unui studiu realizat de Bell Leadership Institute în cadrul căruia au fost chestionaţi 2,700 de angajați din medii organizaționale diferite, aceștia au precizat că simţul umorului şi etica profesională sunt printre cele mai importante calităţi pe care ar vrea să le regăsească la managerii lor.
În acest context, mi-a atras atenţia speakerul motivaţional canadian Michael Kerr care pare a fi cel mai în măsură să vorbească despre umorul la locul de muncă. Acesta, autor a două cărţi cu referire la subiectul în cauză, este şi un militant al ideii de umor la locul de muncă şi ajută multe organizaţii şi echipe (inclusiv persoanele mai sceptice) să creeze un mediu organizaţional inspiraţional prin folosirea strategică a acestuia. Ca exemple concrete, speakerul aduce în discuţie companii precum Zappos, AFA sau JCDecaux care au înţeles şi demonstrat utilitatea şi avantajele umorului la locul de muncă atât pentru brandul de companie, cât şi pentru atragerea şi reţinerea angajaţilor sau abordarea de noi clienţi.
Speakerul canadian foloseşte metode simple, inovative, vine cu sugestii pentru a genera mai mult umor în viaţa organizaţională sau a creare anumite zile tematice la locul de muncă. Fiecare poate alege să dea puţină culoare propriei organizaţii folosindu-se de umor, încă de din prima zi a săptămânii, mai sugerează Michael Kerr. Acesta pune la dispoziţie tuturor celor interesaţi materiale de citit cu întrebări şi idei care să îi ajute să genereze mai mult umor, să stimuleze creativitatea şi să aibă un mediu organizaţional plăcut.
Dacă vreţi să aflaţi mai multe informaţii despre speakerul canadian, amuzant şi plin de energie şi despre conceptul promovat, vă invit să parcurgeți un material aflat pe blogul personal intitulat Why Humor in the Workplace is a Key to Success dar și să îl urmăriți în acțiune într-un filmuleț demo.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam