Secțiune susținută de

De ce vrei să pleci de la actualul loc de muncă?

Portal HR \ Opinia consultantului \ De ce vrei să pleci de la actualul loc de muncă?

Când vine vorba de întrebări standard în interviu, aceasta este probabil una dintre cele pe care, oricât de mult ne-am strădui ca recrutori, va fi incredibil de dificil să o excludem din listă. Motivul este cât se poate de simplu. Ne interesează să înțelegem ce e în spatele dorinței candidatului de a obține un job nou, dacă motivația pentru schimbare vine la pachet cu impulsuri negative sau pozitive, dacă există un raționament clar sau dacă este vorba doar de o toană.

De cealaltă parte a „mesei”, candidatul este îndreptățit să aibă dileme referitoare la cel mai potrivit răspuns pentru această întrebare. Sigur, știm cu toții că cea mai bună variantă este sinceritatea, dar cel puțin la fel de importante sunt tonul și cuvintele pe care le alegem când spunem adevărul.

Să trecem, așadar, în revistă motivele pentru care ne dorim de obicei un job nou:

1. Avem un șef îngrozitor și nu mai suportăm să îi dăm socoteală în fiecare zi.

2. Atmosfera de la locul de muncă este foarte apăsătoare (din diverse motive) și cu greu mai găsim motivația să ne ducem la muncă în fiecare zi.

3. Jobul pe care îl avem acum nu mai corespunde cu ceea ce ne dorim pentru viitorul nostru profesional.

4. Considerăm că salariul pe care îl avem nu se ridică la nivelul muncii pe care o facem și/sau a competențelor pe care le deținem.

5. Așteptăm de suficient timp o promovare și nu sunt șanse ca ea să se întâmple prea curând.

Despre toate aceste aspecte este bine să discutați cu recrutorul. În vreme ce despre punctele 2 și 3 puteți vorbi cu relaxare (evident, oferind detalii pentru ca interlocutorul să înțeleagă de unde au apărut problemele), în cazul celorlalte puncte de pe listă, abordarea trebuie să fie una cât se poate de echilibrată. Nu este deloc indicat să:

1. Menționați că șeful este un „ticălos nenorocit” pe care nu îl mai puteți suporta.

De ce? Pentru că orice lucru negativ pe care îl aveți de spus despre compania în care lucrați în clipa de față are șanse mari să se întoarcă împotriva voastră. Dacă vorbiți de rău angajatorul actual, nu există niciun motiv pentru care, odată ce ați schimbat jobul și compania, să nu aveți aceeași atitudine refractară față de orice alt angajator.

2. Să puneți în topul listei de priorități pentru carieră obținerea unei promovări.

De ce? Pentru că, cel puțin pentru moment, compania este interesată să completeze această poziție vacantă și nu una superioară ei. Este foarte posibil să existe un plan de succesiune și să aveți șanse să obțineți promovarea mult dorită, dar o perioadă de timp va fi necesar să dovediți că puteți face performanță în jobul pentru care ați fost angajați. În plus, orice promovare trebuie „câștigată” și pentru asta este nevoie de „dovezi” concludente și suficiente, nu de afirmații.

3. Să menționați ca motivație principală pentru schimbare obținerea unui salariu mai mare.

De ce? E puțin probabil ca vreun angajator să își dorească angajați motivați exclusiv extrinsec. O astfel de înclinație vine la pachet cu un nivel scăzut de implicare și cu o presiune mare asupra managementului.

Dar dacă nu puteți „pune punctul pe i” atunci când vine vorba de situațiile descrise mai sus, atunci care este cea mai bună variantă de răspuns? Descoperiți 4 astfel de variante citind tot articolul: 4 Better Ways to Answer „Why Are You Leaving Your Job?.

Save

Data articol: mai 7, 2015

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam