Va amintiti probabil povestea cu ursul si cu vulpea, sau mai degraba povestea cu vulpea si cu coada ursului pierduta in gheata lacului. In cateva cuvinte, o poveste despre tradare. Va puteti imagina o continuare in care vulpea s-ar duce la urs si ar incerca sa ii recastige increderea? Se pare ca asta ar cam trebui sa faca, in opinia specialistilor, organizatiile care au trecut prin criza luand masuri putin spus nepopulare. Pentru ca, nu-i asa, pana la urma, criza a fost si este una de incredere.
Articolul pe care vi-l recomandam azi abordeaza acest subiect din perspectiva unor date statistice cat se poate de clare: o treime din americani au de gand sa isi caute un alt job dupa ce trece criza. Ne-am pus si noi problema cum stau lucrurile la noi, motiv pentru care am lansat si acest poll la care te invitam sa participi. Tocmai pentru ca la noi lucrurile nu par inca sa se indrepte, este posibil ca tensiunea dintre angajator si angajat sa capete proportii de neignorat.
Dar pana se mai aduna raspunsuri, iata cateva din modalitatile in care companiile care se simt vizate de aceasta dezamagire in masa ar putea incepe acum sa incerce sa „isi spele fata” in ochii angajatilor:
1. Constientizarea impactului real pe care masurile neopulare l-au avut asupra angajatilor pe de o parte si imaginii companiei in piata pe de alta.
2. Facilitarea manifestarii nemultumirilor. Oamenilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a spune ce ii deranjeaza. Se descarca astfel tensiuni si se poate incepe munca de reconstructie.
3. Oferirea si obtinerea de sustinere.
4. Asumarea responsabilitatii. Criza e un context, actiunile sunt ale oamenilor si responsabilitatea pentru efectele lor tot a lor trebuie sa fie.
5. Iertarea. Si mai ales cererea iertarii, nu intr-un mod patetic, ci mai degraba constructiv.
6. Hai sa punem in spate asta si sa mergem mai departe, evident ca nu oricum.
Citeste tot articolul How to Rebuild Trust in Your Workplace pentru a vedea in detaliu ce se poate face acum in organizatie pentru a evita exodul masiv de talente dupa terminarea crizei.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii