Secțiune susținută de

Drumul spre engagement este pavat cu beneficii

Portal HR \ Actual \ Drumul spre engagement este pavat cu beneficii

La conferinţa „The Art of Engagement”, organizată de revista HR Manager la Hotel InterContinental Bucureşti, pe 9 iunie, cei peste 120 de Manageri HR, Manageri Recrutare şi Talent Manageri prezenţi la eveniment au învăţat noi metode de creştere şi conservare a engagementului colegilor, de la implicarea liderului, la libertatea angajaţilor de a-şi alege singuri pachetul de beneficii.

De la Andreea Ion, HR Director, Policolor am aflat care sunt modalităţile de recompensare a angajaţilor care fac diferenţa într-o companie. Pentru a câştiga engagementul angajaţilor săi, compania i-a implicat într-un proiect cu adevărat măreţ, pentru a găsi împreună valori valabile în prezent, dar şi în viitor. Astfel, au ales un grup de colegi, care, după ce au trecut printr-un Boot Camp de pregătire, au comunicat mai departe şi celorlalţi colegi valorile organizaţiei.

După cele şapte valori bazate pe şapte culori de la Policolor, Doru Dima, PhD., CEO România, Great People Inside ne-a învăţat 7 expresii pe care le folosesc liderii adevărați: „Nu am un răspuns. Tu ce părere ai?”, „Cum ai ajuns la această concluzie?”, „Ce părere are restul echipei?”, „Să începem!”, „Să presupunem că am omis ceva.”, „Spune-mi mai multe!”, „Vom trece peste acest obstacol.”

Sub titlul: “Cât de verde este verdele?”, am aflat de la Monica Sociu, Partener GfK România, Expert în Online Communities şi Denis Alnitei, Organizational Development Manager, Orange România care a fost modelul aplicat de Orange pentru creşterea engagementului în organizaţie.

Rezultatele cantitative au relevanţă, dar şi limitări. Compania a folosit platforma e-Voice pentru a obţine, în regim confidenţial, nemulţumirile angajaţilor legate de locul de muncă. Oamenii au împărtăşit emoţii şi experienţe în timp real, iar managerii au fost implicaţi în găsirea soluţiilor. Astfel schimbarea a venit de la angajaţi, iar încrederea în proiect s-a construit în timp. Încrederea şi provocarea au fost cei doi piloni ai proiectului.

Cum ajungi să devii un angajator râvnit? Este o întrebare la care am reflectat nu de puţine ori. Aurelian Chitez, Senior Account Manager, Romanian Software ne-a împărtăşit câteva Tips and tricks pentru orice buget.

Un chestionar realizat în rândul managerilor de HR din Statele Unite relevă patru direcții, valabile nu numai acolo, ci oriunde în lume, ca urmare a globalizării:

  • Generația Millennials– radical diferită față de generația părinților lor, împărtășeşte o dorință puternică de a-și păstra independenţa și mobilitatea;
  • Stabilizarea economiei globalepost-recesiune înseamnă tot mai multe oportunități de angajare, ceea ce se traduce printr-o nevoie tot mai mare din partea companiilor de fidelizare a angajaților;
  • Angajații zilelor noastre sunt mai interesați de propriile valori și interese decât să facă bani cu orice preț;
  • Internetul a schimbat radical modelul tradițional de angajat și transparentizează toate acțiunile angajaţilor.

Despre importanţa pensiilor private am aflat de la Mihai Muntean, Chief Sales Officer, NN România, care spune că, în cazul în care astăzi ne-am pensiona am pierde 2/3 din venituri. În prezent, avem 70% populaţie activă, 15% pensionari şi 15% copii, iar în viitor populaţia activă va scădea şi numărul pensionarilor va creşte. La Pilonul III de pensii există şi avantajul deducerilor fiscale. Beneficiile pensiilor private oferite de angajatori vin aşadar atât în favoarea angajatului, cât şi a angajatorului. Mihai Muntean ne recomandă să economisim din timp pentru perioada pensionării, fie că alegem o pensie facultativă sau o altă formă de economisire. Cu cât amânăm această decizie, cu atât contribuţia creşte, aşadar amânarea costă.

“Flexibilitatea şi transparenţa costurilor beneficiilor îi face pe angajaţi mai fericiţi”, spune Adrian Sârbu, Cofounder şi Managing Director BenefitOnline.ro. Adrian ne-a prezentat engagementul pe generaţii, pentru că “Ceea ce ne-a motivat pe noi nu îi motivează şi pe ei”. Pentru Generaţia Y sunt mai importante satisfacţia slujbei şi contribuţia pe care o aduc, iar HR-ul încearcă să mulțumească pe toată lumea cu acelaşi lucru. Aşa se face că doar 20% din beneficii sunt folosite de 80% dintre angajați. Beneficiile flexibile satisfac nevoile unice şi în schimbare ale fiecărui angajat.

Engagementul s-a dovedit a fi cea mai interesantă temă dezbătută în acest an la evenimentele organizate de revista HR Manager.

Save

Data articol: iunie 13, 2016

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam