Hot Now

Eșecul încurajează inovarea, consideră Generația Z  

28 09 2018, Portal HR , Comenteaza, 897 afisari

Când vine vorba de eșec, Generației Z nu îi este teamă să îl accepte. De fapt, peste 80% dintre reprezentanții Generației Z consideră că acceptarea eșecului în cadrul unui proiect îi ajută să fie mai inovatori, iar 17% cred că eșecul îi face să accepte mai ușor riscuri noi, conform unui recent studiu EY derulat în rândul a 1400 de persoane din Generația Z, realizat la cea de a 22-a ediție a evenimentului anual EY „International Intern Leadership Conference” (IILC).

Conceput să evalueze perspectiva Generației Z în ceea ce privește viitorul pieței muncii în momentul în care se pregătește să i se alăture, studiul EY a constatat că această generație este pasionată de inovație și acceptă faptul că eșecul face parte din acest proces.

Mentalitatea Generației Z

În special pentru Generația Z, a avea mentalitatea potrivită este esențial pentru succesul la locul de muncă. De fapt, peste două treimi (70%) dintre reprezentanții acestei generații cred că este mai important să fii perceput ca o persoană deschisă și curioasă decât să deții o anumită aptitudine sau cunoștințe de specialitate. În plus, membrilor Generației Z nu le este teamă să se confrunte cu o nouă provocare, aproape un sfert dintre aceștia (24%) fiind încântați și onorați de o astfel de oportunitate.

Generației Z nu îi este frică să facă greșeli, mai ales când poate învăța din acestea. Aproape toți reprezentanții Generației Z (97%) sunt deschiși la evaluări, în mod constant, sau după finalizarea unui proiect sau a unei sarcini importante, iar 63% dintre respondenți preferă să primească feedback constructiv, punctual, în tot timpul anului.

În ceea ce privește preferințele legate de locul de muncă, bărbații și femeile din Generația Z au unele priorități diferite. În timp ce potențialul de evoluție și dezvoltare este important pentru 39% atunci când caută să se angajeze, un salariu competitiv este prioritatea cheie pentru bărbați (16,5%), în timp ce femeile acordă mai multă importanță flexibilității programului – un procent de (22%).

“Generația Z intră într-o lume în transformare totală de paradigmă. Părinții și bunicii tinerilor din generația Z au trăit etapele de educație – muncă – repaus într-un mod liniar, în timp ce ei vor avea o traiectorie cu totul diferită. Tinerii care intră acum în lumea muncii vor aborda secționat și interactiv aceste 3 etape de viață ca efect al erei digitale asupra felului cum lucram. Peisajul economic extrem de dinamic, cerințele de competențe noi la fiecare 5 ani, faptul că vârsta de pensionare crește în permanență, în timp ce sistemul de pensii devine limitativ, toți acești factori fac ca generația Z să devină una dintre cele mai <<elastice>>. 

Este extrem de bine-venit faptul că generația Z arată flexibilitate și disponibilitate pentru inovație și deschidere pentru eșecul aferent, pentru cicluri de învățare și reînvățare și, mai ales, pentru diversitate la locul de muncă. Dincolo de toate aceste aspecte pozitive, cel care mă bucură cel mai mult este faptul că par să fie mai dispuși să primească feed-back pentru a se dezvolta, în raport cu generația Y de exemplu, care manifestă mai degrabă tendința de a renunța decât de a se confrunta cu o oglindă care nu corespunde propriei imagini. Se remarcă, de asemenea, aceeași goană după experiențe noi și diverse sau elemente exterioare care să mențină un nivel de adrenalină ridicat, ceea ce impune organizațiilor tema de a veni, în continuare, cu un spațiu de manifestare agil, care să le permită să experimenteze, dar care, în același timp, printr-un mix generațional echilibrat, să își atingă și scopurile legate de stabilitate și continuitate“, spune Andreea Mihnea, HR Director, EY România și Republica Moldova și EY South East Europe Talent Leader.

Puterea parteneriatului

În pofida faptului că locurile de muncă se digitalizează din ce în ce mai mult, peste 90% dintre membrii Generației Z preferă ca în echipele lor să existe o componenta umană, fie că lucrează exclusiv cu colegii din zona de inovație, fie cu colegi și cu noi tehnologii. Este de remarcat faptul că un procent de peste două ori mai mare din rândul barbaților (11%) preferă să lucreze cu tehnologii noi care să le permită să își îndeplinească atribuțiile mai rapid și să preia activități cu grad mai ridicat de dificultate, față de 5% dintre femei care sunt de acord cu această idee.

Când se confruntă cu o problemă la care nu au o soluție, 73% dintre femei au declarat că primul lucru pe care l-ar face ar fi să apeleze la ajutorul colegilor, comparativ cu 63% dintre bărbați care ar proceda la fel. De asemenea, mai multe femei decât bărbați preferă să lucreze cu colegi care le pot provoca și motiva și de la care pot învăța.

 

Cum văd viitoarele talente viitorul muncii            

Atunci când lucrează în cadrul unei echipe, aproape două treimi dintre respondenți (63%) consideră că cel mai important lucru este să colaboreze cu persoane cu diverse niveluri de educație și abilități; alți 20% considerând că persoanele provenind din diverse culturi (etnii/țări de origine) este cel mai important factor al unei echipe.

Adauga comentariu

Cele mai noi

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 19 mai, între orele 15.00-17.30, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema Digital Leadership. Building Frameworks for Digital Success. CIO Council propune o discuție deschisă despre cum pot crește organizațiile eficiența operațională folosind tendințele actuale din tehnologie, precum […]

Detalii

Pe 12 mai 2021, de la ora 09:30, BusinessMark are plăcerea să vă invite o nouă ediție a evenimentului „Magnetico. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, ce va avea loc online. În cadrul conferinței, care vizează HR Managers & HR Directors, Talent & Acquisition Managers, Employer Branding […]

Detalii

Studiul realizat de Grayling în rândul a 550 de lideri din domeniul afacerilor arată că 2021 va fi un an esenţial pentru companii în urma pandemiei de COVID-19 şi în perspectiva conferinţei COP26 Aspectele legate de criteriile ESG (de mediu, sociale şi de guvernanţă) vor avea o mai mare importanţă în 2021, consideră liderii din […]

Detalii

Pe 18 și 19 mai va avea loc prima conferință online internațională, dedicată conceptului de „Employer Branding” în România. EBcon 2021 va reuni peste 350 de profesioniști internaționali și locali, entuziaști ai HR, Marketing și Employer Branding și peste 15 speakeri care vor fi prezenți pe scena virtuală pentru a aborda tematici relevante pentru evoluția […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter