Hot Now

Evaluarea profesională a angajaților – obligatorie sau nu?

17 02 2020, Avocatnet , Comenteaza, 413 afisari

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare a salariaților. Iar în cazul concedierii pentru necorespundere profesională, angajatorul trebuie să aibă stabilite aceste chestiuni pentru a avea la ce să se raporteze.

Potrivit Codului muncii, fiecare angajator are dreptul să stabilească obiectivele de performanță individuală, precum și criteriile de evaluare a realizării acestora.

Mai departe, tot codul prevede că informarea noului angajat în privința criteriilor și procedurilor de evaluare a activității sale profesionale e însă obligatorie: “Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puțin următoarele elemente: (…) criteriile de evaluare a activității profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului”. Cel mai frecvent, sunt trecute în fișa postului, documentul care conține elementele esențiale a ceea ce presupune activitatea respectivului angajat. Desigur, procedura de evaluare este unică la nivelul fiecărui angajator, ceea ce înseamnă că locul său este în regulamentul intern (codul listează criteriile și procedura printre componentele de găsit într-un regulament), dar și în contractul colectiv de muncă, dacă există.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Evaluarea profesională a angajaților – obligatorie sau nu? Ce obligații au, de fapt, angajatorii față de salariații lor

Adauga comentariu

Cele mai noi

În pandemie, munca la domiciliu nu mai este un moft ci o opțiune viabilă pentru majoritatea companiilor. Pentru că știm că, oricât de mult ne-ar ajuta tehnologia să ne reinventăm modul de a munci, în realitate lucrurile sunt mult mai dificile decât par la prima vedere, vă recomandăm azi o lectură utilă de la Editura […]

Detalii

Pandemia actuală are un impact asupra economiei la nivel global, iar domeniul construcțiilor nu constituie o excepție. Potrivit unui studiu demarat de IBC Focus, lider de piață în monitorizarea șantierelor din România, pe un eșantion de peste 300 de companii active în domeniu, 31% dintre respondenți estimează că în perioada următoare va crește rata șomajului. […]

Detalii

Supermarket, miercuri, 25 martie, ora 10.00, adică cu două ore înainte de ora de început a interdicției de circulație liberă. Magazinul plin, toți angajații văzându-și liniștiți de treabă, aranjând marfa pe rafturi, făcând curățenie, glumind, o oază de normalitate Mersul la cumpărături rămâne zilele astea una dintre puținele situații care amintesc de viața normală, înainte […]

Detalii

Executivul a decis de curând că, în contextul actual al stării de urgență, cei care vor să obțină anumite beneficii la care au dreptul prin lege trebuie să o poată face și electronic, nu doar la ghișeu. Prin urmare, au impus tuturor primăriilor și altor autorități să primească documentele de la solicitanți în mod electronic, […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter