Hot Now

Gafa lui Paulson

13 02 2013, Ana Glavce , Comenteaza, 3.259 afisari

Nu vreau să par lipsit de suflet, dar în aproape toate unitățile noastre există doar 15-20% angajați care realizează 80% din valoare. Așadar, chiar dacă dispunem de o mulțime de angajați foarte buni, putem renunța la o bună parte din ei și tot vom reuși să ne refacem profitabilitatea.” Henry Merrit “Hank” Paulson, CEO Goldman Sachs, 2003 (comentariu făcut în cadrul prezentării unui proiect de reducere de personal)

Cât de neinspirată folosire a principiului Pareto! Conform acestui principiu (cunoscut si sub numele de principiul 80-20) 80% din probleme/ realizări au la bază doar 20% din posibilele cauze.

Nu, Pareto nu se înșeală. Nici CEO-ul citat nu greșește în presupunerea sa: este o realitate faptul că, în orice organizație, un număr mic de angajați produce cea mai mare parte din valoare. Sistemul din jurul acestora (sistem care include restul angajaților) contează totuși imens; pe lângă cei direct productivi sau foarte talentați, există o sumedenie de alți angajați – în poziții-suport sau ceva mai puțin sclipitori, care au de jucat rolul lor în susținerea “star-urilor” și fără de care este foarte posibil ca cei 20% să nu mai poată produce toată valoarea respectivă.

Pe de altă parte, prin acest mesaj, CEO-ul cu pricina a lovit adânc sentimentele și încrederea oamenilor despre care vorbea: atât ale celor din eșalonul “premium”, cât și ale celorlalți (asta, admițând că angajații știau clar din care categorie fac parte – lucru improbabil). Un asemenea mesaj poate produce “pagube” în moralul angajaților (și, pe cale de consecință și în productivitatea acestora) ale căror costuri să nu fie deloc neglijabile. Este foarte adevărat că în urma reacțiilor virulente pe care discursul său le-a produs, Paulson a revenit trimițând un mesaj personal de scuze fiecărui angajat în parte (mesaj pe care probabil că nu l-a mai compus singur, ci alături de o armată de profesioniști în comunicare).

Nu trebuie să ne uităm prea mult în CV-ul lui Hank Paulson pentru a realiza că acest om poate fi bănuit de orice, în afară de lipsă de informație sau inteligență. Banker și CEO, el devine trezorier al Statelor Unite – poziție din care influența sa a fost imensă. Cum poate un asemenea om să facă o atare gafă? Căci gafă este: afirmația este discutabilă și, în același timp este o lovitură absolut inutilă în sentimentele unor oameni care deja erau într-o situație neplăcută! În plus, gafa nu datează din anii 70, ci din 2003: în plină vogă a “corectitudinii politice” și a teoriilor care pun angajații în centrul afacerii.

Personal, cred că gafa emeritului om de afaceri și politician în ale economiei are o cauză simpla: o mare lipsă de empatie. Empatie, despre care tot mai frecvent se vorbește ca despre un ingredient esențial al leadership-ului. Sunt sigură că subiectul legăturii dintre empatie și performanța leaderilor este departe de a fi epuizat.

Notă finală: Hank Paulson este enumerat în numeroase analize printre cei cărora lumea le datorează criza anilor 2000…

Adauga comentariu

Cele mai noi

Toamna aceasta revine cu vești bune pentru toate persoanele care se află în căutarea unui loc de muncă. Cel mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP Național, revine în format exclusiv online și reunește companii de renume care pun la dispoziție candidaților cele mai noi joburi în industrii precum: IT&C, Servicii&BPO, Inginerie, […]

Detalii

Jumătate dintre angajații care își desfășoară în mod obișnuit activitatea în clădiri de birouri au continuat să lucreze preponderent de acasă și după ridicarea stării de urgență, în ciuda faptului că, pe perioada verii, majoritatea companiilor au început să își readucă parțial sau prin rotație personalul în spațiile de birouri, așa cum reiese dintr-un studiu […]

Detalii

Impozitele generate de transferul unei afaceri de familie tind să fie mai mari și cu cerințe complexe pentru aplicarea scutirilor fiscale în economiile dezvoltate; totuși sarcina fiscală poate fi semnificativă și în țările cu economii emergente. Dintre cele 54 de țări și teritorii incluse în studiu,15 state percep un impozit pe moștenire sau pe avere, […]

Detalii

Vrei să-ți dezvolți competențele de business și să-ți reinventezi cariera? MBA-ul îți oferă un nou început. Participă, împreună cu alți profesioniști din domeniul afacerilor, la acest eveniment virtual pentru alegerea unui MBA. Reprezentanții școlilor de afaceri din toată lumea sunt nerăbdători să discute cu tine online, pe 25 noiembrie 2020. Descoperă-i pe cei mai buni […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter