Hot Now

Generația Z și stabilitatea la locul de muncă

15 06 2016, Portal HR , Comenteaza, 2.763 afisari

43% dintre tinerii născuți după 1995 se așteaptă să muncească la primul angajator maxim un 1 an de zile. Este unul dintre rezultatele unui studiu realizat de Artwin Consulting, companie specializată pe consultanță în domeniul resurse umane.

Explicațiile acestui fenomen vin de la specialiștii în resurse umane:

„Pe de o parte este de înțeles și de așteptat ca tinerii să schimbe joburile frecvent în primii ani de carieră, pentru că doresc să experimenteze, să acumuleze experiență în domenii diverse. Ei nu conștientizează că experiența adevărată vine după ce stai mai mult într-o companie, recomandabil minim 3 ani. Nu înseamnă că dacă stai într-o singură companie mai mult timp nu poți acumula experiențe diverse, nu poți lucra în deparamente sau roluri diferite. Din păcate, ei pleacă din companie, înainte de a solicita sau încerca o schimbare în interior.” a declarat Monica Soare, Managing Partner Artwin Consulting.

De asemenea, studiul arată că 33% dintre acești tineri care urmează să intre pe piața locurilor de muncă cred că vor rămâne salariați ai primului angajator între 1 și 3 ani.

Grafic

În contradicție cu dorința lor de a-și schimba primul loc de muncă după primul an, vin datele care arată că pentru acești tineri pe locul doi în topul criteriilor în alegerea unui job se află stabilitatea locului de muncă.

„Văd aici două aspecte. Pe de o parte, generația Z (cei născuți după 1995) au asistat la perioadele de criză economică, atunci când s-au confruntat cu pierderea jobului de către părinți și frații mai mari. Au avut de suferit probabil datărită însecurității jobului celor dragi și atunci apreciază stabilitatea unei companii. Pe de altă parte, este vorba de acel egocentrism specific vârstei de care spuneam mai devreme. Ei sunt atenți la cerințele lor, fără a ține cont de nevoile celorlalți.” a explicat Monica Soare.

Grafic 2

În ceea ce privește cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă un manager, pe primul loc în opțiunile tinerilor din Generația Z se află comunicarea, urmată de profesionalism, implicare, eficiență și creativitate.

grafic 3

„Eu îl văd ca pe un lucru îmbucurător, o dovadă de maturitate și aliniere între așteptările candidaților și cerințele companiilor pentru un manager de succes. Dacă vom căuta în studiile de specialitate, vom constata că inteligența emoțională, care include și comunicarea, este un filtru care face în proporție de 90% diferența dintre un manager mediocru și unul de succes. Comunicarea este trăsătura ce are cel mai mare impact asupra echipei și este normal să ne dorim un manager care comunică bine.” a subliniat Monica Soare, Managing Partener Artwin Consulting.

Studiul a fost realizat de compania Artwin Consulting pe un eșantion de 400 de tineri, membri ai Generației Z (născuți după 1995).

Save

Save

Save

Save

Save

Adauga comentariu

Cele mai noi

Apărută de curând la Publica, cartea Catalizatorul de Jonah Berger se adresează tuturor celor care doresc să catalizeze schimbarea. Ea oferă un solid mod de gândire și o varietate de tehnici care pot să conducă la rezultate extraordinare. Fie că încercați să schimbați o persoană, să transformați o organizație ori să schimbați modul în care […]

Detalii

45 de studenți proveniți din centrele universitare Galați, București, Brașov, Iași, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca au promovat, cu succes, cea de-a noua ediție a Școlii de Vară organizată de LIBERTY Galați. Timp de 10 săptămâni, studenții au fost angajați cu drepturi depline și au lucrat alături de mentori (specialiști din cadrul Combinatului) pe proiecte reale, […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România, Angajatori de TOP care se va desfășura exclusiv în mediul online, pe platforma Hipo.ro. Cu o notorietate de 15 ani pe piața de referință, evenimentul de carieră se adresează tuturor candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă în această toamnă, […]

Detalii

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter