Hot Now

Generația Z și stabilitatea la locul de muncă

15 06 2016, Portal HR , Comenteaza, 2.677 afisari

43% dintre tinerii născuți după 1995 se așteaptă să muncească la primul angajator maxim un 1 an de zile. Este unul dintre rezultatele unui studiu realizat de Artwin Consulting, companie specializată pe consultanță în domeniul resurse umane.

Explicațiile acestui fenomen vin de la specialiștii în resurse umane:

„Pe de o parte este de înțeles și de așteptat ca tinerii să schimbe joburile frecvent în primii ani de carieră, pentru că doresc să experimenteze, să acumuleze experiență în domenii diverse. Ei nu conștientizează că experiența adevărată vine după ce stai mai mult într-o companie, recomandabil minim 3 ani. Nu înseamnă că dacă stai într-o singură companie mai mult timp nu poți acumula experiențe diverse, nu poți lucra în deparamente sau roluri diferite. Din păcate, ei pleacă din companie, înainte de a solicita sau încerca o schimbare în interior.” a declarat Monica Soare, Managing Partner Artwin Consulting.

De asemenea, studiul arată că 33% dintre acești tineri care urmează să intre pe piața locurilor de muncă cred că vor rămâne salariați ai primului angajator între 1 și 3 ani.

Grafic

În contradicție cu dorința lor de a-și schimba primul loc de muncă după primul an, vin datele care arată că pentru acești tineri pe locul doi în topul criteriilor în alegerea unui job se află stabilitatea locului de muncă.

„Văd aici două aspecte. Pe de o parte, generația Z (cei născuți după 1995) au asistat la perioadele de criză economică, atunci când s-au confruntat cu pierderea jobului de către părinți și frații mai mari. Au avut de suferit probabil datărită însecurității jobului celor dragi și atunci apreciază stabilitatea unei companii. Pe de altă parte, este vorba de acel egocentrism specific vârstei de care spuneam mai devreme. Ei sunt atenți la cerințele lor, fără a ține cont de nevoile celorlalți.” a explicat Monica Soare.

Grafic 2

În ceea ce privește cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă un manager, pe primul loc în opțiunile tinerilor din Generația Z se află comunicarea, urmată de profesionalism, implicare, eficiență și creativitate.

grafic 3

„Eu îl văd ca pe un lucru îmbucurător, o dovadă de maturitate și aliniere între așteptările candidaților și cerințele companiilor pentru un manager de succes. Dacă vom căuta în studiile de specialitate, vom constata că inteligența emoțională, care include și comunicarea, este un filtru care face în proporție de 90% diferența dintre un manager mediocru și unul de succes. Comunicarea este trăsătura ce are cel mai mare impact asupra echipei și este normal să ne dorim un manager care comunică bine.” a subliniat Monica Soare, Managing Partener Artwin Consulting.

Studiul a fost realizat de compania Artwin Consulting pe un eșantion de 400 de tineri, membri ai Generației Z (născuți după 1995).

Save

Save

Save

Save

Save

Adauga comentariu

Cele mai noi

Printre problemele ridicate în ultima vreme printre angajați și contabili a fost chestiunea diminuării numărului de zile de concediu de odihnă la care are dreptul un salariat, în contextul în care a stat o perioadă de timp în șomaj tehnic – în unele sectoare de activitate, unde sunt încă restricții, sunt salariați care încă se […]

Detalii

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează miercuri 8 iulie, între orele 14.00-16.00, evenimentul online „DIGITAL LEARNING ORGANISATION. FAST FORWARD”. Vom afla cum arată și cum construim o strategie de digitalizare a procesului de învățare aplicabilă pentru o organizație care învață în mod constant, și nu doar forțată de împrejurări. Discuțiile despre digitalizarea procesului de învățare […]

Detalii

În cadrul CiscoLive!, eveniment organizat în mediul virtual pentru prima dată, în perioada 16-17 iunie 2020, experții și specialiștii Cisco au explorat modul în care tehnologia va ajuta la modelarea noii normalități pe care o trăim. Această criză a subliniat importanța de a avea tehnologii de infrastructură rezistente și scalabile la nivel global, pentru a […]

Detalii

Jumătate din populația școlară a României nu are acces la ceea ce are în mod obișnuit un copil la oraș: nu are posibilitatea unui program de școală prelungit, nu are acces la programe extrașcolare, are profesori care fac naveta între 2-3 școli, învață în școli neîncălzite și cu WC-ul în curte. Mai mult decât atât, […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter