Secțiune susținută de

Grovo

Portal HR \ Actual \ Grovo

Pentru departamentul de resurse umane din companiile care îşi doresc o prezenţă activă în social media, o soluţie la îndemână pentru familiarizarea cu acest domeniu este trainingul intern livrat de un consultant de specialitate.

Atribuţiile comunicării pe platformele sociale pot fi apoi distribuite unei echipe, evitându-se astfel angajarea unei persoane care să se ocupe exclusiv de acest domeniu. Beneficiile şi dezavantajele unei astfel de măsuri variază de la caz la caz însă este extrem de important ca la nivelul echipei să existe o intelegere comună tuturor membrilor a uneltelor de lucru, termenilor, practicilor, metodelor etc.

Resursa pe care vreau să o prezint în continuare are cel puţin două avantaje majore. În primul rând, acomodează angajaţii cu termenii şi instrumentele de bază din domeniul în care vor activa, trainingul oferit ulterior de consultant desfăşurându-se în mai bune condiţii şi cu un grad mai mare de specializare a informaţiilor. În al doilea rând, oferă suport permanent pentru nevoile de instruire ale echipei, compensând oarecum lipsa experienţei de lucru în mediile sociale virtuale. Pentru că volumul de informaţii este mare şi în continuă schimbare, este necesar ca acestea să fie centralizate, bine organizate, actuale şi esenţiale.

Platforma Grovo este un instrument ideal pentru a obţine cele descrise mai sus. Resursele postate fac din acest portal o bibliotecă virtuală extrem de utilă companiilor care aleg să îşi crească propria echipă de “social media”. Informaţiile sunt prezentate sub formă de tutoriale  organizate pe subiecte majore, navigarea făcându-se în funcţie de câmpuri precum: subiecte, cursuri, unelte, noutăţi, suport etc. Deşi accesul este gratuit, produsele premium sunt contra cost.

Pentru a testa oferta am ales să incerc 2 resurse: un training pentru aplicaţia BranchOut şi unul pentru LinkedIn Hiring. La capitolul “unelte” am testat glosarul de termeni (cu trimiteri spre resursele dedicate acestora) şi am construit un widget pentru blog pentru a oferi cititorilor mei mai multe informaţii despre social media. Personal sunt foarte mulţumit de calitatea materialelor dar şi de faptul că am economisit timp preţios găsind într-un singur loc tot ce aveam nevoie.

Cred că Grovo este o soluţie pentru cei care vor să se acomodeze rapid cu peisajul platformelor, uneltelor şi termenilor “social media”, aceasta contribuind substanţial la eficienta echipei/angajaţilor cu sarcini în mediul virtual social.

Data articol: august 9, 2011

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam