Invatarea 2.0
E-mailul, training-ul traditional sau sedintele nu ar trebui sa mai fie singurele modalitati prin care o organizatie transmite mai departe (in interior sau exterior) informatiile esentiale (fie ca este vorba de proceduri, documente standard sau continut de training). Tehnica moderna pune la dispozitie celor interesati o multitudine de tehnologii noi care pot inlocui cu succes modalitatile clasice de transfer de cunostinte, idei, notiuni, abordari etc.
Articolul de pe ElearningCoach pe care vi-l recomandam azi porneste exact de aceasta premiza. Fie ca este vorba de un efort de training, sau de modalitatea de transmitere a unei informatii pentru a avea impact maxim la toate nivelele in organizatie, social media are disponibile (de multe ori gratis) tehnologii pe cat de suprinzatoare, pe atat de usor de utilizat.
Iata cateva din ele (si cu cateva idei/sugestii privind aplicabilitatea lor in HR si nu numai):
1. Audacity (incercati-l pentru inregistrarea de texte standard, care descriu proceduri de lucru, descrieri de produse etc.) Continutul audio are tendinta interesanta de a deveni viral mult mai repede si mai usor decat orice document.
2. DimDim (varianta fara bani prin care puteti tine o prezentare sau un webinar… fara sa va parasiti biroul/calculatorul). E mai mult decat un PowerPoint, imaginile combinate cu sunet si cu optiunile reale de interactivitate cu audienta fac din genul acesta de instrumente viitorul comunicarii intr-o lume din ce in ce mai 2.0
3. Edublogs Campus (o modalitate creativa de a incuraja inovatia prin apelul la tehnologia de blogging… pe o singura platforma). Blogul e bun pentru sanatatea organizatiei. Incercati-l ca mijloc de promovare a invatarii, poate acomoda orice fel de continut personalizat: de la studii de caz, la experiente particulare, descrieri tehnice etc.
4. Elgg (un fel de Facebook la tine in companie). Retelele sociale nu mai sunt doar o moda, sunt un mod de raportare la realitate. Varietatea de informatii care poate fi transmisa si administrata prin intermediul lor este practic infinita. Si ar mai fi ceva: invatam cu placere atunci cand nu simtim constrangere.
5. Instrumentele de colaborare de la Google (Google Docs, Google Sites, Google Video, Google Conversation, Google Wave). Ideale pentru gestionarea continutului unor programe de training, pentru „publicarea” informatiilor, primirea si oferirea de feedback, comentarea unor inregistrari etc.
6. MindMeister (brainstorming la puterea 2.0). Adica ideal atunci cand vreti sa incurajati si sa facilitati creativitatea. De la detalierea unui proces de productie, la etapele unui apel cu un client nemultumit, mind-mapping-ul este nepretuit atunci cand vine vorba de transmiterea grafica a unor informatii esentiale. Si pentru ca sunt redate grafic, sunt si mult mai usor de retinut si folosit.
7. Wikispaces (enciclopedii organizationale folosite de nume mari la nivel international). Ofera diversitate, flexibilitate, bogatie de continut, usurinta in utilizare, provocare de a participa. Sunt multe, multe motive pentru care ar trebui sa creezi asa ceva in organizatia ta.
Citeste tot articolul 10 Social Media Tools for Learning pentru a vedea si restul instrumentelor utile in procesul de comunicare si invatare organizationala. Pe care te gandesti sa il folosesti primul?
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam