Milenialii dictează strategiile de retenţie ale companiilor de IT&C
NNC Services, agenția de marketing și comunicare specializată în servicii de employer branding pentru domeniul IT&C anunță rezultatele celui mai recent studiu: „Barometrul pieței resurselor umane IT&C – Cum reușesc companiile din industria IT&C să-și motiveze angajații?”
Peste o sută de mii de persoane lucrează în prezent în acest sector, avantajele fiscale și costurile relativ reduse cu forța de muncă generând o creştere de 75% a numărului de angajaţi în doar şase ani. Cu toate acestea, industria IT&C se confruntă cu mari provocări de disponibilitate şi retenţie a forţei de muncă.
Cel de-al treilea studiu de piaţă realizat de NNC Services conturează o imagine a resurselor umane din industria IT&C și analizează percepțiile angajaţilor cu privire la factorii motivaționali din companiile locale. Studiul are la bază răspunsurile a peste 500 de angajați din industria IT&C, specializați în diferite tehnologii și provenind din orașe cu un număr semnificativ de companii din industria IT&C precum București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara.
Tineri, experimentaţi şi în continuă mişcare
78,9% dintre angajații din industria IT&C fac parte din generația Millennials (au intre 20-34 ani), 19,8% din generația X (35-49), în timp de generația Baby Boomers (peste 50 de ani) este minoritară în acest domeniu (1,3%). Deși sunt tineri, angajații din industria IT au reușit să adune o experiență considerabilă în acest domeniu. Aproximativ 40% dintre angajaţii cu vârsta cuprinsă între 20 și 24 de ani au deja o vechime de 2-4 ani în câmpul muncii, viața de angajat începând încă de pe băncile facultăților.
Angajaţii generației Millennials petrec între 0 și 3 ani într-o companie, nevoia de stabilitate nefiind prioritară pentru aceştia. Începând cu vârsta de 40 de ani, angajații sunt mai predispuși să rămână la un loc de muncă pentru mai mult timp.
Peste jumătate dintre angajați consideră că ar câștiga mai mult în alte companii
Peste 55% dintre angajaţi consideră că ar primi mai mulți bani pentru același post în cadrul altor companii concurente. Doar 33,4% consideră că sunt remunerați corespunzător cu posibilitățile firmei și mai mult decât ar fi fost plătiți în alte companii şi doar 10,4% dintre angajați consideră că au o poziție favorabilă, salariul lor fiind sub posibilitățile companiei, dar mai mare decât ar fi oferit altele.
Oferta salarială determină cele mai multe schimbări de job
Deși există și alți factori de natură să influențeze retenția angajaților în companii, factorul financiar rămâne o variabilă decisivă. 88,1% dintre angajați ar fi determinați să-și schimbe locul de muncă dacă veniturile lunare ar fi mai mari decât cele actuale. Beneficiile salariale nu sunt însă singurele care influențează satisfacția IT-iştilor. Atmosfera de la locul de muncă este, conform rezultatelor, un factor foarte apreciat de angajați, la fel ca şi oportunităţile de avansare în carieră, atractivitatea proiectelor în care sunt implicaţi sau relația cu managerul direct. Locuri mai puţin importante, dar nu de neglijat, ocupă cultura organizaţională a companiei, beneficiile financiare extra-salariale, programele de training, flexibilitatea programului sau numărul de zile de concediu.
„Nu este o noutate că industria de IT&C se confruntă cu o nevoie acută de resurse și că retenția este pe primul loc în strategiile de HR ale acestor companii. Ne-am dorit ca, prin acest studiu, să analizăm și să arătăm care sunt cele mai eficiente metode prin care companiile din acest domeniu se pot diferenția în fața angajaților și potențialilor angajați din România.” Alexandra Coțovanu, Senior Partner, NNC Services
De 12 ani, NNC Services este alături de companiile B2B din industria locală și internațională de IT&C pentru a le ajuta să răspundă eficient la provocările acestei piețe aflate în continuă dezvoltare.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam