Munca la domiciliu vs. telemunca acasă
Nu ar trebui să spunem că abia acum, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, salariații pot, în sfârșit să lucreze de acasă. Au putut și până acum și se chema muncă la domiciliu, chiar dacă ideea e expediată în câteva fraze doar, în Codul muncii. Însă telemunca, recent reglementată, înseamnă mai mult de atât, nu doar muncă la domiciliu, ci oriunde în altă parte unde angajatul și salariatul au convenit, prin contractul adaptat la telemuncă, în condițiile descrise acolo. Telemunca înseamnă rigori specifice, obligații specifice, clauze specifice și nu trebuie confundată cu munca la domiciliu, așa cum o știam până acum.
Mai multe despre comparația dintre cele două ne-au povestit Alexandra Rîmbu, partener, și Raluca Niță, associate la Maravela|Asociații:
„Munca la domiciliu, reglementată într-o manieră succintă de Codul Muncii încă din anul 2003, implică desfășurarea activității salariatului de la domiciliul acestuia. Realitatea economică, precum și evoluția mijloacelor tehnice, au atras necesitatea practică a reglementării posibilității stabilirii unor raporturi de muncă caracterizate de mai multă flexibilitate în ceea ce privește locul desfășurării activității salariatului. Astfel, conceptul de telemuncă presupune posibilitatea desfășurării activității salariatului și în alte locuri de muncă decât cele organizate de către angajator, acestea nefiind limitate la domiciliul salariatului”.
Citește tot articolul pe Avocatnet: Munca la domiciliu vs. telemunca acasă: Cum le deosebim?
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam