Prestarea orelor peste program e admisibilă și în cazul celor care lucrează de acasă, e doar nevoie de un acord scris cu telesalariatul înainte de asta. Întregul regim al muncii suplimentare din Codul muncii e aplicabil și în cazul celor ce lucrează în regim de telemuncă.
Munca acasă poate face mai dificilă uneori trasarea unei granițe clare între timpul de muncă, perioada efectivă convenită cu angajatorul ca orar de muncă, și timpul liber – o arată numeroase studii făcute în ultimul an, odată cu trecerea masivă a angajaților la munca la domiciliu. Dincolo de acest aspect, pot apărea uneori așteptări ale angajatorilor ca, în schimbul timpului pe care angajatul îl petrecea venind spre birou, acesta să desfășoare sarcini de muncă, deși am vorbi, practic, de ore suplimentare. Ori ca angajatul să fie la dispoziția angajatorului, deși înainte nu se întâmpla asta. În egală măsură, angajatul ar putea avea așteptări cu privire la recompensarea acelor timpi în plus./
În Legea telemuncii (Legea nr. 81/2018) este specificat expres că telesalariatul poate face ore suplimentare. Așa cum prevedea oricum Codul muncii pentru toate categoriile de angajați, e nevoie de acordul telesalariatului pentru prestarea de ore peste program – acordul trebuie să fie însă unul scris:„Art. 4 (1) În vederea îndeplinirii atribuțiilor ce le revin, telesalariații organizează programul de lucru de comun acord cu angajatorul, în conformitate cu prevederile contractului individual de muncă, regulamentului intern și/sau contractului colectiv de muncă aplicabil, în condițiile legii.
Citește tot articolul pe Avocatnet: Munca suplimentară în cazul celor care lucrează de acasă: Reguli de respectat pentru a evita o amendă de câteva mii de lei
Cătălin Cîrnaru, Director operațiuni, și Ionuț Cîrstea, Director vânzări, vor face parte din echipa de senior management Flanco Mirela Petruș a preluat conducerea departamentului de HR al retailerului Începând cu luna mai, Flanco Retail a extins echipa de senior management a companiei cu doi noi membri. Astfel, Cătălin Cîrnaru, Director operațiuni, și Ionuț Cîrstea, Director […]
DetaliiAutor: Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului de Impozit pe venit si contribuţii sociale, EY România Directiva (UE) 2023/970 din 10 mai 2023, denumită în continuare „Directiva”, reprezintă o inițiativă majoră adoptată de Parlamentul European și de către Consiliu în cadrul eforturilor de combatere a inegalităților de gen. Conform statisticilor furnizate de Eurostat, observăm că o […]
DetaliiFinalul anului universitar înseamnă, pentru mulți tineri, inițierea unui proces de căutare a unui loc de muncă, unii dintre ei fiind la primul demers de acest fel. Companiile fac și ele eforturi să atragă tineri interesați să evolueze pe plan profesional sau să-și înceapă cariera, mai ales în condițiile în care rata de ocupare pe […]
DetaliiExperiența angajaților, parcursul lor în organizație – de la recrutare și până la exit interview -, nevoile acestora într-o piață a muncii post-pandemie, digitalizarea departamentului de HR și integrarea inteligenței artificiale în activitățile angajaților sunt doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating […]
Detalii