Secțiune susținută de

Numărul locurilor de muncă în județul Argeș s-a dublat față de anul trecut, arată un studiu Business Mark

Portal HR \ Evenimente \ Numărul locurilor de muncă în județul Argeș s-a dublat față de anul trecut, arată un studiu Business Mark

Warning: Undefined variable $ad_code_7 in /home/r34470care/_portalhr.ro/wp-content/themes/livedesign/template-parts/single/single-blog.php on line 23

Warning: Undefined variable $ad_code_14 in /home/r34470care/_portalhr.ro/wp-content/themes/livedesign/template-parts/single/single-blog.php on line 23

Warning: Undefined variable $ad_code_15 in /home/r34470care/_portalhr.ro/wp-content/themes/livedesign/template-parts/single/single-blog.php on line 23

Warning: Undefined variable $ad_code_16 in /home/r34470care/_portalhr.ro/wp-content/themes/livedesign/template-parts/single/single-blog.php on line 23

Profesioniști ai comunității locale de HR din Pitești au participat, pe 23 mai 2024, la prima ediție a conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” organizată în acest oraș, pentru a analiza și dezbate care sunt cele mai bune strategii pentru atragerea și retenția talentelor în contextul actual.

Evenimentul organizat de BusinessMark a adus pe scena conferinței 15 lideri din importante companii, ce au privit spre ingredientele ce aduc „magnetism” unui brand, din trei perspective cheie: Talent Acquisition, Employer Branding și Employee Experience.

Conferința a inclus două sesiuni de prezentări, un panel și o discuție 1-to-1, moderator al conferinței fiind Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.

Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, LEOHR, a deschis prima sesiune a conferinței, discutând despre stay interview ca instrument cheie pentru păstrarea talentelor în companie.

Sunt foarte des întrebat ce se schimbă, ce job-uri vor dispărea, ce job-uri vor intra pe piața muncii. Răspunsul este foarte simplu: eu nu cred că inteligența artificială va înlocui emoția. Stay interview-ul despre asta este: un consultant extern vine și discută cu angajații. În momentul în care un angajat vorbește deschis, fără niciun fel de represalii, pentru că feedback-ul este confidențial, atunci vorbim despre emoție. Stay interview-ul este foarte folosit în retenție și în Employer Branding – ajută la realizarea unei radiografii interne a organizației. Marea majoritate a companiilor încearcă să ofere o experiență bună de angajabilitate angajaților, de la hire to retirement. Feedback-ul îmbunătățește experiența angajaților, le dă un sentiment de siguranță și încredere”, a spus el.

Cine este omul potrivit și cum arată locul de muncă potrivit? La aceste întrebări a încercat să găsească răspunsul Cezar Cârligeanu, Head of Sales, OLX Romania, Bulgaria și Portugalia, care a prezentat rezultatele OLX Job Index.

Anul trecut, platforma noastră a avut 3 milioane de candidați unici. Conform datelor de la INS, în România aveam 5.1 milioane de salariați în 2023. Totodată, avem 500.000 de conturi de angajatori, din aproape 800.000 de companii din România care au peste doi angajați. Anul acesta avem cu 14% mai puține anunțuri de angajare pe platformă. Cu toate acestea, în județul Argeș am observat cu 48% mai multe anunțuri de job-uri față de anul trecut. 15-20% reprezintă noi clienți care au început să recruteze prin intermediul nostru, dar restul de procente sunt aduse de angajatorii care erau deja pe platformă. Așadar, avem o nevoie de recrutare mai mare în județul Argeș, în acest an. La nivel național, observăm cu 20% mai mulți candidați prezenți pe platformă, iar media de anul trecut a fost de 11 candidați per anunț postat. Anul acesta a crescut la 15 candidați per anunț, la nivel național, în timp ce, la nivelul Argeșului, sunt 11 candidați per anunț – a crescut numărul de anunțuri, dar nu și numărul candidaților. Siguranța locului de muncă a reapărut în topul așteptărilor candidaților. În ceea ce privește salariul, vedem că anunțurile care au salariul menționat atrag cu 40% mai mulți candidați. În top este zona de transporturi, urmată de zona de construcții, personalul medical, partea de vânzări, cosmetică, marketing, telecomunicații”, a spus el.

În continuare, Diana Minea, Senior HR Manager, Renault România, a vorbit despre strategia de Employer Branding a companiei și inițiativele pe care le desfășoară pentru a găsi candidații potriviți.

Suntem 13.000 de oameni care punem suflet zi de zi în produsele pe care le livrăm, însă ne aducem aportul pentru alte 150.000 de locuri de muncă. Avem diversitate de gen, de vârstă, de generații și asta ne aduce succesul. Promovăm diversitatea și incluziune, avem grijă de mediu și ne preocupăm de educația generațiilor viitoare. Învățământul dual este una din preocupările noastre – avem trei licee partenere. Continuăm cu mediul universitar, unde suntem prezenți cu programe de internship, expoziții și prezentări de joburi in universități. Mergem dincolo de a oferi un suport pentru dotarea laboratoarelor – mergem la cursuri și ne asigurăm că aducem un input în curricula școlară si universitară. Totodată, vrem să diminuăm tot ce înseamnă amprentă de carbon, ne implicăm în campanii privind siguranța rutieră, oferim burse, organizam  campanii de donare de sânge la sediul companiei. Pe partea de talent management, știm cu toții că lumea se schimbă, clima se schimbă, tehnologia evoluează. Nimic nu ar putea fi făcut dacă nu am avea grijă de skill-urile viitorilor profesioniști. Avem academii meserie corporate care livrează soluții de formare adaptate realității business-ului”, a explicat ea.

Invitată specială a conferinței a fost Belinda Gannaway, Employee Experience Coach, Trainer, Author, care a vorbit despre necesitatea ca organizațiile să își redeseneze strategiile privind experiența angajaților în companie, astfel încât să aibă în centru o cultură a aprecierii și apartenenței.

Putem vedea din ce în ce mai mult că experienţa angajatului este critică pentru organizație, nu este doar ceva nice to have. Resursele Umane au început să acționeze și încep să se reinventeze și să își reconsidere rolul în cadrul organizației. Gândiți-vă la Resurse Umane ca la o funcție care poate susține acest nou sistem de muncă. Prin urmare, experiența angajatului stă în centrul reinventării HR-ului. EX este o modalitate de a-i ajuta pe oamenii noștri să performeze mai bine. Mai mult, nu mai este percepută ca ceva intangibil, ci impactul ei comercial poate fi măsurat. Trebuie să ne asigurăm că oamenii se simt apreciați în fiecare zi. Trebuie, de asemenea, să creăm multe task-uri interesante pentru ei de făcut, astfel încât să poată crește. Când lucrezi la acest nivel al EX, experiența angajaților se transformă. Perspectiva asupra Experienței Angajatului se schimbă – în zilele noastre este vorba despre noul mod de a gândi rezolvarea problemelor. Cum găsim lucrurile care nu funcționează, pentru a le remedia? Design thinking este o formă de inovație centrată pe om”, a explicat ea.

Ultima parte a conferinței a fost dedicată unui panel, la care au participat: Florina Nicolescu (Forvia Faurecia Argeș), Leonard Rizoiu  (leoHR), Oana Ilie (Tazz) și Iuliana Morlova (PsyHub Consulting).

Un alt subiect abordat în cadrul panelului a vizat impactul inteligenței artificiale asupra job-urilor, dar și asupra activității oamenilor de HR. Astfel, Iuliana Morlova, HR Professional, Career Coach, Psiholog, PsyHub Consulting, a intervenit precizând că: „Inteligența artificială și-a făcut simțită prezența în departamentul de HR de ceva timp, deja. Vorbim despre procese eficientizate, despre reorientarea oamenilor de HR spre roluri strategice. Inteligența artificială vine în sprijinul omului, nu îl înlocuiește. Contribuie și la procesul decizional, poate aduce input, dar nu va fi folosit pentru decizia finală. Gândirea critică este cea pe care trebuie să o dezvoltăm pentru a lua decizii pe baza unor input-uri atât de bine măsurate și complexe. Aș adăuga colaborarea, creativitatea – aceste competențe vor da valoare, în continuare.”

Data articol: iunie 3, 2024

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam