Secțiune susținută de

Parteneriat PortalHR și DDB Romania: behind the scenes despre employer branding

Portal HR \ Opinia consultantului \ Parteneriat PortalHR și DDB Romania: behind the scenes despre employer branding
employer branding

Auzim din ce în ce mai des în ultima perioada de Employer Branding care pare un soi de personaj, o Frumoasă Adormită care s-a trezit, însă oare ne întrebăm de ce s-a trezit tocmai acum sau care este motivul, din ce în ce mai stringent, pentru care companiile își propun să își consolideze imaginea de angajator?

Desigur, ne putem gândi că nevoia vine exclusiv din retenția de personal, cum faci concret să îți păstrezi angajații fericiți și cum reușești să atragi talente noi, constant. După o pandemie, un război și multe alte probleme macro-economice, toate companiile se confruntă cu aceleași probleme, însă câte dintre ele realizează că dincolo de o postare de recrutare pe LinkedIn au nevoie de o strategie consolidată și consistentă de brand de angajator, pe termen lung.

Daca ne uităm strict la definiția termenului de Employer Branding, ne referim la promisiunea de brand a unei companii față de angajații săi, față de cei care își propun să lucreze în acea companie dar și față de cei pe care compania dorește să-i recruteze. Este un mix extraordinar în cadrul căruia fiecare componentă este la fel de importantă și deloc de neglijat. Cu siguranță imaginea de brand a angajatorului trebuie să fie coerentă și în interiorul, și în exteriorul companiei. Companiile nu mai pot face promisiuni în exterior pe care nu le pot respecta în interior, iar lipsa unui brand de angajator sănătos aduce probleme și costuri pe termen mediu și lung.

Dar ce e cel mai frumos în toată povestea asta este faptul că oameniiangajații sunt o componentă esențială a companiilor. Dacă în urmă cu câțiva ani, vorbeam exclusiv de branding de produs, experiențele de brand din prezent ne demonstrează că oamenii din prima linie care interacționează zilnic cu clienții companiei sunt cei care fac diferența. Angajații sunt ambasadorii companiei în care lucrează, ei deschid sau închid ușile potențialilor coechipieri, ei duc reputația companiei pe care o reprezintă la nivelul următor și tot ei trebuie să „trăiască” cultura companiei, să se identifice cu ea ca să poată deveni cu adevărat „brand advocate” ai locului lor de muncă.

Dincolo de definiții și teorii, prin următoarele pastile de conținut pe care ne propunem să vi le oferim în platforma PortalHR vrem să dăm o mână de ajutor real persoanelor în funcții de conducere și celor din departamentele de resurse umane din companiile aflate la început de drum sau celor care au pierdut noțiunea de brand de angajator în timp. Și, cum cele mai eficiente strategii de Employer Branding sunt exclusiv rezultatul lucrului integrat strategie & comunicare – marketing – resurse umane,  prin parteneriatul DDB  Romania– PortalHR ne propunem să oferim soluții concrete companiilor care vor înțelege că rezultatele lor de business depind în exclusivitate de un brand de angajator de calitate.

Astfel, va vom prezenta lunar conținut de calitate prin studii de caz în care vom identifica împreună dubla perspectiva – înțelegerea angajatului de către HR și cea a consumatorului de către agenția de brand – oferind astfel concluzii si pași concreți și aplicabili în viața oricărei companii. De la înțelegerea rolului de Employer Branding într-o companie, ce presupune o strategie coerentă și clară, cine sunt cei care ar trebui să aibă lead-ul pe acest subiect în companie, care sunt etapele de realizare a unui brand de angajator sănătos, nevoia de research până la identificarea mediilor potrivite de comunicare, măsurarea rezultatelor și desigur cum poate o companie să mențină constanta prin acțiuni continue.

Fără discuție, Employer Branding-ul este un proces complex și de lungă durată care implică oamenii cheie dintr-o companie și sub nicio formă nu se rezuma la o singură campanie frumoasă și rapidă care nu va oferi rezultate decât pe termen scurt. Însă, este un proces pe cât de complex și aparent greoi, pe atât de rewarding la finalul zilei.

Astfel, sperăm ca la finalul acestui periplu printr-un subiect atât de actual și necesar, să ne dăm seama împreună de ce s-a trezit Frumoasa Adormită și cine e prințul din poveste care a ajutat-o sa revină la viață. Pe curând!

Acesta este un demers inițiat de Portal HR in parteneriat cu DDB Romania al cărui scop este de a prezenta subiecte și analize de campanii locale și internaționale pe tema Employer Branding. Pentru întrebări sau lămuriri pe acest subiect, ne puteți scrie pe office@ddb.ro sau madalina.uceanu@careeradvisor.ro.

Autor: Roxana Tampau, managing director DDB Romania

Data articol: ianuarie 29, 2024

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam