Hot Now

PR beta – studenți și juniorat în comunicare

23 11 2012, Portal HR , Comenteaza, 2.995 afisari

Ne plângem constant că nu avem oameni de comunicare și cei pe care îi avem fac breasla de râs. Studenții noștri se plâng că nu-i angajează nimeni pentru că nu au experiență, dar, dacă nu-i angajează nimeni, nici n-au cum să-și facă experiență. Avem un cerc vicios pe care nu putem să-l rupem complet, dar măcar suntem datori să încercăm să mai slăbim câte o veriga prea bine strânsă a lanțului.

Junioratul e o noțiune prea puțin cunoscută în România. Companiile caută oameni experimentați, criza de timp obligându-i să nu aibă răbdare cu câte un tânăr promițator,pe care ar putea să și-l formeze după chip și asemănare.

PRbeta a început ca o conferință despre comunicare, venită în sprijinul companiilor din vestul țării care își doresc, totuși, să-si creeze sau să-și dezvolte un departament de comunicare. În mod special, conferințele PRbeta au pus accent pe comunicarea online, care înseamnă mult mai mult decât Social Media cea mult dorită, se pare, de majoritatea companiilor românești.

Am început cu educarea pieței, continuăm cu educația în rândul studenților care își doresc să facă o carieră din comunicare. Școlile noastre sunt bune, dar nu sunt la curent cu noile tendințe, dacă putem spune așa, în care online-ul devine, încet, mai important decât offline-ul, poate și din prisma faptului că internetul poate fi mai puțin costisitor decât o campanie de comunicare tradițională.

Despre riscuri, tendințe în comunicare, comunicare video, comunicare de criză și altele, vorbim la Workshop-urile PRbeta, care se adresează exclusiv unor studenți care vor să fie viitorii comunicatori ai companiilor românești. Acestea se desfășoara în patru orașe/centre universitare (Timișoara Cluj Napoca, București și Iași) și au ca traineri pe Alexandru Negrea – Social Media Manager BCR, Dragoș Alexa – Consultant Marketing și Strategii de comunicare, Răzvan Baciu – Owner la Compania de Online, Corina Săftescu – profesor asociat la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul UVT, Victor Kapra – Consultant independent în comunicare, cu o vastă experiență în Jurnalism și Strategii de comunicare online, Monica Jitariuc, Head of Social Media la The Practice.

Studenții participanți sunt atent selectați, doar 15 fiind admiși la cursuri, dintre toți cei care își depun CV-urile pe site-ul PRbeta. E un proces lung, în care se ține cont și de activitatea de voluntariat pe care fiecare student a desfășurat-o până în acest moment. Numarul lor e atât de mic pentru că se lucrează individial cu fiecare dintre ei, sunt pregătiți atât să poată fi capabili de a susține tot ceea ce presupune un job de comunicare, cât și în prezentarea individuală la interviurile de angajare sau pentru proiecte personale.

În cadrul workshop-urilor din fiecare oraș exista 10 locuri disponibile pentru companii, care pot să-și recruteze un junior din rândurile cursanților și să-și instruiască unul din oamenii de comunicare ai companiei. Cursurile au o structura de 4 ore/workshop și, pe lângă teoria atât de necesară unui om bun de comunicare, sunt și foarte multe exercitii practice, prin care studenții pot să aplice ceea ce învață în fiecare zi de curs.

Până în acest moment, workshop-urile din Timișoara și Cluj s-au încheiat, iar cele din București au început de 2 zile. Până pe data de 28 noiembrie, 15 studenți entuziaști se bucură de informațiile trainerilor specialiști în mai multe ramuri ale comunicării, iar companiile sunt așteptate, încă, să-și declare dorința de a participa la ultimele trei sesiuni, începând de luni, 26 noiembrie, până miercuri, 28 noiembrie (inclusiv).

Educația tinerilor nostri e importantă, iar PRbeta (împreună cu susținătorul de bază, Romtelecom) e mândră să contribuie la educația viitorilor comunicatori. Cine știe, poate reușim să creștem împreună calitatea serviciilor oferite.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România aduce în prim-plan 50 de branduri care fac performanță în digital. Top Social Brands 2021 este o analiză unică a peisajului social media din România, care scoate în evidență noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de brandurile […]

Detalii

În România, KPMG a lansat cea de-a 6-a ediție a „Ghidului privind detașarea internațională a lucrătorilor”, care include informații detaliate despre modificările aduse de noua Directivă privind detașările internaționale în fiecare stat membru. Chiar dacă anul 2020 a schimbat radical mobilitatea internațională așa cum o știam, a adus și noi obligații în ceea ce privește […]

Detalii

Săptămâna aceasta, pe 9-11 iunie, are loc DevTalks Reimagined, cel mai amplu eveniment de tehnologie din România. Păstrând formatul de expo-conferință, evenimentul va reuni developeri, ingineri, manageri, freelanceri și pasionați de tehnologie pentru a lua parte la o experiență complexă desfășurată pe parcursul celor 3 zile: o agendă cu 15 scene tehnice, susținută de peste […]

Detalii

Mai mult de trei sferturi dintre companii intenționează să-și perfecționeze / recalifice până la 25% din forța de muncă în următorii trei ani. Până la 5,7 milioane de noi locuri de muncă ar putea fi create în toată Europa până în 2030 ca urmare a investițiilor accelerate în domeniul digital și al sustenabilității, însă liderii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter