Procter & Gamble concediază 1600 angajați

Știrea despre concedierile în masă anunțate de Procter & Gamble a făcut ieri înconjurul lumii și al internetului. Decizia pare să fi fost luată pornind de la necesitatea de a reduce bugetul actual de publicitate al companiei, în contextul în care social media (și mai precis Facebook) și Google par să ofere modalități mult mai ieftine (pe alocuri chiar gratuite) de a face lucruri care până acum costau bani grei.
Concluzia specialiștilor este că, în sfârșit, gigantul FMCG a conștientizat faptul că strategia de marketing în virtutea căreia funcționează nu este una sustenabilă pe termen lung, fiind necesare schimbări majore. Mai precis, se vorbește despre o trecere de la ceea ce în literatura de specialitate este denumit prin sintagma „outbound marketing” la „inbound marketing”.
Iată, așadar, că fenomenul social media începe să fie recunoscut și acceptat la adevărata sa dimensiune, deși există riscul ca multe companii să cadă acum în capcana ideii conform căreia publicitatea este gratuită în aceste medii. De fapt, necesitatea integrării inspirate a canalelor de marketing rămâne valabilă și benefiile unei strategii de publicitate prin social media nu apar peste noapte.
Revenind însă la anunțul companiei de a face concedieri în masă, nu putem să nu ne gândim la semnalul de alarmă pe care această acțiune îl trage pentru specialiștii în marketing și modul în care social media și, în general, universul 2.0 începe să își pună amprenta asupra seturilor de competențe relevante… în marketing și nu numai.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam