Hot Now

Procter & Gamble concediază 1600 angajați

01 02 2012, Portal HR , 2 comentarii, 6.666 afisari

Știrea despre concedierile în masă anunțate de Procter & Gamble a făcut ieri înconjurul lumii și al internetului. Decizia pare să fi fost luată pornind de la necesitatea de a reduce bugetul actual de publicitate al companiei, în contextul în care social media (și mai precis Facebook) și Google par să ofere modalități mult mai ieftine (pe alocuri chiar gratuite) de a face lucruri care până acum costau bani grei.

Concluzia specialiștilor este că, în sfârșit, gigantul FMCG a conștientizat faptul că strategia de marketing în virtutea căreia funcționează nu este una sustenabilă pe termen lung, fiind necesare schimbări majore. Mai precis, se vorbește despre o trecere de la ceea ce în literatura de specialitate este denumit prin sintagma „outbound marketing” la „inbound marketing”.

Iată, așadar, că fenomenul social media începe să fie recunoscut și acceptat la adevărata sa dimensiune, deși există riscul ca multe companii să cadă acum în capcana ideii conform căreia publicitatea este gratuită în aceste medii. De fapt, necesitatea integrării inspirate a canalelor de marketing rămâne valabilă și benefiile unei strategii de publicitate prin social media nu apar peste noapte.

Revenind însă la anunțul companiei de a face concedieri în masă, nu putem să nu ne gândim la semnalul de alarmă pe care această acțiune îl trage pentru specialiștii în marketing și modul în care social media și, în general, universul 2.0 începe să își pună amprenta asupra seturilor de competențe relevante… în marketing și nu numai.

Comentarii (2)
  1. Pato Basil spune:

    Poate isi vor indrepta atentia si catre bloguri, marii jucatori de pe piata publicitatii! Ar fi bine, atat pentru ei cat si pentru noi…

Adauga comentariu

Cele mai noi

Şapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]

Detalii

Raluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]

Detalii

Pe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]

Detalii

Zona micilor întreprinzători din România este, în mod tradițional, una extrem de dinamică, zeci de mii de SRL-uri fiind înființate în fiecare an. De la începutul anului și până în prezent peste 56.000 de SRL-uri noi au fost înregistrate, potrivit datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în timp ce procentul firmelor nou […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter