Hot Now

Recrutarea și social media

01 11 2011, Cristiana Constantinescu , 6 comentarii, 7.396 afisari

Cristiana Constantinescu continuă azi pe PortalHR seria de articole despre conferința “Legal Issues in Social Media” cu o detaliere a aspectelor discutate despre participanți pe tema recrutării prin social media.

Este recrutarea prin social media subiectivă?

Iată o întrebare care îi frământă, probabil, mulți tineri care se prezintă la interviuri de angajare: s-au uitat la profilul meu de pe Facebook? Oare ce informații îi interesează pe cei cu care urmează să mă întâlnesc?

Răspunsul vine direct de la specialiștii în HR care au vorbit la conferința Legal Issues In Social Media.

Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior Advisor, CareerAdvisor) a arătat rezultatele unui studiu internațional conform căruia 91% dintre angajatori folosesc social media pentru screeningul candidaților, iar cele mai utilizate canale de HR sunt: Facebook (76%), Twitter (53%) și LinkedIn (48%).

Cristi China Birta (sau Chinezu’, Co-Fondator, Blogal Initiative) a adus în discuție un exemplu pe care, probabil, unii dintre voi l-ați mai auzit, sub o formă sau alta: un amic bine dispus și-a făcut poze vara, la mare, în timp ce dădea să bea bere unui câine de pe plajă și… da, și-a postat pozele pe Facebook. După câteva zile a fost angajat într-un post respectabil, la o mare companie, iar Cristi le-a spus celor din companie că, înainte de a-l angaja pe domnul cu berea, ar fi fost bine să dea o raită și pe pagina de facebook a proaspătului angajat, să vadă ce hobby-uri are. Răspunsul oamenilor de la HR? “Ce-mi pasă mie de facebook!?”.

Anca Petrescu (HR Director Labormed) a vorbit despre existența a două generații: X (cei născuți între anii 60 – 80) și Y (anii 80). Primii au ca valori tradiția, perseverența, munca asiduă, ordinea și, prin urmare, au creat compani de tipul X, care li se aseamănă: sunt birocratice, pline de proceduri, reguli și în interiorul cărora comunicarea e mai greoaie. Generația Y este caraacterizată prin libertate, creativitate, curiozitate, individualitate și dorința de dezvoltare personală. Cei din generația X sunt aceia care îi angajează pe ceilalți și, pentru a face față viitorului, trebuie să ne îndreptăm către crearea de companii de tipul Y. Să mizăm, deci, mai mult pe comunicare și pe social media.

Ce înțelegem, așadar, din toată povestea, e că angajatorilor trebuie să le pese de facebook (dar doar într-o anumită măsură), iar potențialii angajați să fie foarte atenți ce postează, pentru că, da, tot mai mulți oameni de HR le pot vizita paginile.

„Când vine vorba de social media, cel mai important lucru este să ne raportăm la regulile bunului simț”, a spus Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior Advisor, CareerAdvisor). În aceeași ordine de idei, Mădălina Uceanu a mai spus că îți poți face o anumită părere despre cineva vizitându-i profilul din social media, dar nu poți să judeci un om în funcție de viața privată.

Comentarii (6)
  1. Robert Darabont spune:

    WYSIWYG e mai dezirabil decat un profil „polish-at” zic eu… Societatea romaneasca se bazeaza insa mult pe ce zic vecinii, sefii si alte vietuitoare; facem totul doar de ochii lumii. Ne pigulim CV-rile, profilele de Facebook, de LinkedIn, doar doar om impresiona prin ce nu suntem. Si ne mai miram de ce la locul de munca suntem „duglisi”, prefacuti, incapabili sa ne asumam raspunderea, ranchiunosi si ofensabili :)))
    Eu il prefer pe cel care da bere cainelui si are curajul sa isi arate adevarata fire. E predictibil, sincer si sunt absolut sigur ca poate fi la fel de competent ca si ceilalti participanti la concurs. Viata personala ar cam trebui exclusa din interviuri. Pana si masura verificarii cazierului e discriminatorie atata timp cat majoritatea posturilor scoase la concurs nu presupun lucrul cu valori sau nu sunt legate de paza si securitate.
    Dar cum era? „Bun venit in Romania. Setati-va ceasurile cu 50 de ani in urma?” Parca asa era……

  2. Trebuie înţeles că @chinezu şi-a dat amicul în gât, doar-doar va avea probleme la angajare? 🙂

  3. Madalina spune:

    @RobertDarabont Decizia setarii ceasurilor e individuala, cu siguranta. Avem insa optiunea de a face lucrurile diferit si mai bine, polish-ul este asa cum ii spune numele, doar de suprafata. Daca insa continutul este bun, este pacat sa nu ai grija la modul in care este el prezentat, iti creezi un deserviciu mare. Pledoaria de la eveniment nu era pentru discriminare, ci pentru lipsa ei, ajutata de ambele parti prin informatiile cerute sau oferite pe tava.
    @Din Orasul Acesta Sau asa:-) Noi am redat faptele, ce intelegem fiecare din ele nu mai poate fi controlat. Si nici nu ne propunem!

  4. Am înţeles şi este foarte bine aşa. Şi eu desprindeam din fapte ceea ce mi-a sărit în ochi la prima vedere 🙂

  5. Robert Darabont spune:

    @Madalina
    Da, ai dreptate in sensul ca iti creezi un deserviciu mare daca nu ai grija de ambalaj insa tocmai asta e problema: ambalajul ar trebui sa nu conteze in marea majoritate a cazurilor.
    Si aici am in cap exemple de directori de logistica care umbla in maieu, middle manageri care lucreaza in blugi sau pantaloni scurti, directori de sucursale bancare care lucreaza in vazul clientilor in tenisi…. Ma refer la intreaga mentalitate est-europeana care pune ambalajul in cosul calitatilor cand de fapt ambalajul nu conteaza. Sau poate fi vorba in egala masura despre acceptarea conditiei si a nu incerca sa pari ceea ce nu esti… hmmm… e o discutie atat de lungaa…

  6. Madalina spune:

    @Robert Cred ca am explicat deja mai sus si discutia intr-adevar se poate lungi. Pe scurt, cred ca idealismul ne foloseste tuturor, insa stim la fel de bine ca si abordarea practica ne duce inainte in egala masura. Intrebarea este cat de multe sunt organizatiile in care aceste detalii legate de ambalaj nu conteaza sau conteaza mai putin. Daca iti poti permite sa ai o abordare selectiva, lucrurile stau diferit. Intrebarea este ce faci cand nu iti vei putea permite asta, lupti contra curentului sau incerci sa adaptezi atat cat este sanatos pentru tine!

Adauga comentariu

Cele mai noi

Trendurile în HR în 2021, discutate la conferința „Top Angajatori –Undelucram.ro” Unele dintre cele mai apreciate companii din România vin la conferința „Top Angajatori -Undelucram.ro” din 4 martie Microsoft, Orange, EY, JYSK, Libra Internet Bank, LIDL – speakeri Trendurile anului 2021 și soluțiile găsite în 2020 – principalele teme ale conferinței 2021- anul optimismului Ce […]

Detalii

În contextul în care pandemia a dus la schimbarea completă a modului în care lucrăm, interacționăm, specialiștii de HR și liderii organizațiilor sunt supuși unui constant proces de transformare și adaptare. Automatizarea, inteligența artificială, digitalizarea au ajuns să ocupe un rol cheie în viața noastră, aducând după sine schimbări ce trebuie făcute rapid, dar și […]

Detalii

Pe măsură ce companiile trec de la reacția la criză, la o etapă de reinventare, cei mai îndrăzneți și vizionari lideri – cei care folosesc tehnologia pentru a-și însuși schimbarea – vor defini viitorul, concluzionează raportul Accenture Technology Vision 2021. Studiul, realizat anual de Accenture (NYSE: ACN) și ajuns la a 21-a ediție, previzionează principalele […]

Detalii

Testarea epidemiologică și/sau vaccinarea angajaților ocupă primul loc în topul beneficiilor nou incluse în Codul Fiscal care vor fi acordate de către angajatorii din România, urmate de sumele acordate pentru telemuncă în limita a 400 lei și cele pentru educația timpurie a copiilor, potrivit sondajului HR Barometru realizat de PwC România. ”Interesul angajatorilor pentru fiecare […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter