Hot Now

Responsabilul cu protecția datelor

26 03 2018, Avocatnet , Comenteaza, 1.855 afisari

Începând din mai 2018, firmele care se ocupă în principal cu prelucrarea datelor personale, cum ar fi băncile, firmele de securitate, spitalele, clinicile private, farmaciile sau magazinele online, vor fi obligate să aibă un responsabil cu protecția datelor personale („data protection officer” sau DPO). În acest context, este important de știut ce variante vor exista pentru ocuparea acestei funcții și ce persoane vor putea efectiv s-o ocupe.

Obligația firmelor de a desemna un responsabil cu protecția datelor personale este prevăzută în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Acesta se va aplica, începând cu data de 25 mai 2018, direct în toate statele Uniunii Europene (UE), fără ca autoritățile să fie nevoite să-l transpună în legislația României.

Pe scurt, documentul introduce obligația de a avea la companie un DPO, însă doar în cazul societăților care se ocupă în principal cu prelucrarea unor astfel de date. De principiu, vorbim de companii cum sunt băncile, spitalele, clinicile private, farmaciile sau magazinele online, însă nu numai. Deși poate părea probabil ca doar societățile de dimensiuni medii și mari să fie vizate de obligație, aceasta poate apărea și la cele de dimensiuni mici.

Citește tot articolul aici: Responsabilul cu protecția datelor: Ce variante are firma ta pentru a ocupa funcția de DPO

Adauga comentariu

Cele mai noi

Peste jumătate dintre angajații români (59%) sunt îngrijorați de impactul incertitudinii economice asupra siguranței locului de muncă, potrivit studiului Randstad Workmonitor, aflat la a  douăzecea ediție. O treime (33%) dintre aceștia sunt îngrijorați de pierderea locului de muncă, procent care crește la 43 % în cazul celor cu vârsta cuprinsă între 45-54 de ani. „Ediția […]

Detalii

Compania Huawei este recunoscută ca angajator de top în România pentru prima oară și pentru a patra oară consecutiv în Europa, în cadrul Top Employers 2023 anunțat recent.  Obținerea certificării Top Employer demonstrează angajamentul organizației de a contribui la o lume mai bună pe piața forței de muncă, care se manifestă prin excelență în politicile […]

Detalii

2022 a fost anul în care angajații au reînceput să se întoarcă la munca de la birou, după doi ani în care stilul de muncă remote a fost mai degrabă regula decât excepția, iar 2023 pare că va continua această tendință. Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, în acest moment, 46,1% […]

Detalii

Tot mai mulți se plâng de lipsa de pregătirea a noilor generații, însă foarte puțin se adaptează nevoilor lor „Tinerii de azi au nevoie de activități practice și vor teoria doar ca suport.” +1200 tineri și profesori din toată țara au beneficiat de programul ce a inovat educația 72% dintre tinerii de azi regretă că […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter