Hot Now

Superscrierea Cititorilor: concurs FFFF pentru cei care schimbă lumea prin ceea ce citesc

23 04 2013, Portal HR , Comenteaza, 2.415 afisari

Fundaţia Friends For Friends (FFFF) lansează Superscrierea Cititorilor, o competiție care își propune să promoveze scriitura de calitate şi poveștile care au puterea să schimbe lumea. Superscrierea Cititorilor extinde conceptul Premiilor Superscrieri – competiție adresată autorilor, care se desfășoara toamna, oferindu-le cititorilor posibilitatea de a înscrie texte în competiție.

Mecanismul este următorul: cititorii pot înscrie orice non-ficțiune românească, pe care o consideră valoroasă, pe site-ul concursului. Faza a doua constă în votul publicului, care va stabili shortlist-ul competiției.  În ultima etapă, juriul va alege câștigătorii.

Premiile se oferă atât autorului textului câștigător (300 de euro), cât și participantului care l-a propus în concurs: peste 20 de cărți și produse oferite de sponsori. Aceștia sunt: Friends Advertising, F64, Humanitas, Igloo, Okian, Publica, Tea Forte România, Vellant.

Detaliile despre înscrieri – care se fac până pe 9 mai – și regulament se regăsesc pe site-ul competiției.

Juriul Cititorilor este format din 15 profesioniști din diverse domenii, care pun preț realitatea prezentată prin povești bine scrise (bloggeri, oameni de comunicare din corporații, artiști și psihologi): Alex Ciucă, Alex Gâlmeanu, Amalia Fodor, Andreea Burlacu, Bogdana Butnar, Bogdan Theodor Olteanu, Cristi China, Corina Vasile, Elena Cîrîc, Mădălina Uceanu, Maria Besnea, Monica Jitariuc, Sintia Radu, Tudor Chirilă și Vlad Stroescu.   

Cei care participă la Superscrierea Cititorilor au șansa să încurajeze autorii care pot schimba perspectiva asupra felului în care sunt relatate evenimentele în România. Cel mai important câștig al competiției însă rămâne promovarea genului de scriitură care naște câștigători de Pulitzer.

Sorin Trâncă, Președintele FFFF, ne spune de ce a apărut acest concurs: “Mă bucur că reușim să extindem Premiile Superscrieri (pe care îl veți vedea în plină desfășurare la toamnă) și într-o zonă la care eu țin foarte mult, la cititori. După ce am construit un concurs unic prin faptul că e deschis tuturor categoriilor de autori, iată că reușim acum şi un parteneriat unic: cu cititorii. În mod tradițional, ei sunt lăsați un pic deoparte în concursurile de multe feluri. Să citim, deci, ceea ce merită citit.”

Alex Ciucă, membru al juriului și blogger, este de părere că „Într-un mediu în care e tot mai simplu să publici texte, e din ce în ce mai greu să identifici scrierile care merită citite. Cred că Premiile Superscrieri, pe de o parte și Superscrierea Cititorilor,  pe de altă parte pot reprezenta o reparație morală pentru autorii textelor bune pe care le-am ratat până acum din cauza zgomotului.”

Pentru mai multe detalii despre Superscrierea Cititorilor, exploraţi http://ffff.ro/superscrieri/.

***

Premiile Superscrieri reprezintă o competiție care promovează jurnalismul narativ și scriitura creativă despre oameni, evenimente și momente reale. Competiția îşi propune ca, în câţiva ani, să capete în România aceeaşi importanţă pe care o au premiile Pulitzer în SUA. Ediția a doua a atras peste 350 de materiale înscrise și premii de peste 2.500 de euro.

#Fundaţia Friends For Friends (FFFF) crede în puterea creativității în sens mai larg, a inovației. Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Premiile Superscrieri. Non-ficţiuni care schimbă lumea – concurs de scriere creativă și jurnalism narativ, Creative Fitness Studio – program de antrenare și dezvoltare a creativității, expoziţia Ciorne 2.0 – Cum devin ideile realitate?, Biblioteca FFFF – peste 1500 de cărţi utile profesioniștilor implicaţi în industrii creative, Lobul Creativ – emisiune on-line care explorează cariere de succes, și, nu în ultimul rând, evenimentele de la Caffffe Creativa.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter