Hot Now

Training standard sau adaptat

29 09 2010, Portal HR , Un comentariu, 4.583 afisari

Traducerea cuvant cu cuvant a termenului englezesc off the shelf training ar suna ceva de genul: training de pe raft. Practic, este vorba de acele programe de curs care sunt livrate (fie de catre traineri interni, fie de catre companii de training) ca atare, fara sa se intervina in vreun fel in continutul programului, utilizandu-se intr-o masura foarte mare (peste 90%) materiale standard, dezvoltate avand in vedere anumite obiective anterior stabilite ale procesului de invatare. Aceste materiale pot include manuale, prezentari PowerPoint, filmulete etc si au avantaje indiscutabile legate de disponibilitate (interval de timp scurt intre comanda si livrare), pret scazut (de multe ori companiile ofera pachete standard de programe de curs off-the-shelf, achizitionarea lor ducand in mod automat la o reducere a preturilor), consecventa structurii si continutului (trainerii care livreaza aceste programe se vor concentra pe parcurgerea corecta a curriculei de curs, evitand digresiuni si asigurandu-se ca toate grupele de participanti parcurg in mod echitabil materia).

Limitarile programelor off-the-shelf sunt insa cel putin la fel de evidente ca si avantajele. Le lipseste specificitatea (este foarte probabil ca un program de curs care da rezultate in cazul unei organizatii cu anumite nevoi de training identificate sa fie o investitie inutila pentru o alta organizatie). Consistenta este o alta zona in care aceste programe au de suferit. Datorita dorintei de a le face cat mai accesibile, nivelul de calitate si complexitate a continutului este unul de cele mai multe ori scazut, sau, in cele mai bune cazuri, variaza foarte mult. Se lucreaza de multe ori cu notiuni teoretice de baza si se evita intrarea in zone sensibile de interpretare/ punere in practica, acestea putand duce in mod firesc la o schimbare a focusului programului pe care un trainer cu putina experienta nu o poate controla. De fapt, de multe ori una dintre problemele asociate programelor de curs off-the-shelf este legata de calitatea procesului de livrare si experienta trainerului. Intrucat sunt situatii in care obiectivul acestuia este mai degraba sa parcurga subiectele anuntate decat sa faciliteze invatarea prin implicare, procesul de training este mai degraba unilateral si seamana cu cel al unei predari traditionale. Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care multe dintre companiile care apeleaza la aceste programe de curs ajung sa fie nemultumite de lipsa de aplicabilitate si implicit de rezultatele acestor investitii.

Un program de training off the shelf modificat si adaptat avand in vedere nevoile specifice de training ale companiei va avea un impact imbunatatit si se va dovedi in timp o investitie (desi mai mare) mult mai profitabila.

In realitate, multe companii de training ofera clientilor programe adaptate. Pornind de la identificarea unor nevoi reale de training si avand in vedere o baza minimala de materiale/ suport de curs, un serviciu de training adaptat va opera modificari consistente (legate de continut etc.) si va imbogati training-ul cu activitati care sa adreseze exact nevoile identificate. Invatarea prin implicare este una dintre metodele utilizate in adaptarea unor programe standard. De la notiuni teoretice de baza, pana la demonstratii complexe sau structuri elaborate, toate pot fi transferate catre auditor prin interactiune.

Dificultatea unui astfel de program de pregatire creste atat pentru audienta cat si pentru cel care il livreaza. Focusul nu mai este in mod izolat pe livrarea unor concepte, obiectivul cursului se muta in atingerea pragului de invatare si depasirea acestuia prin internalizarea ideilor si punerea lor in practica. Valoarea reala a unui program de instruire va putea fi evaluata doar avand in vedere masura in care reuseste sa modifice comportamente ineficiente, sa inaugureze abordari noi ale unor probleme care duc la deficiente de performanta si sa le instaureze ca o a doua natura.

Comentarii (1)
  1. Rusu M. Veronica spune:

    Interesant si imi place sunt sigura ca pe mine ma ajuta mult!

Adauga comentariu

Cele mai noi

Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]

Detalii

Customer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]

Detalii

91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]

Detalii

Independenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter